Devlet Demir Yolları, Şehir Hastanesi'nin de hizmete girmesiyle birlikte trafik yoğunluğunun arttığı Karayolları (Gar) Kavşağı'ndaki demiryolu hemzemin geçidinde trafiği alttan ya da üstten geçirecek bir düzenleme yapacak. Isparta Belediyesi, Nisan 2017'de İl Trafik Komisyonu'na karar aldırdı ancak projesiyle birlikte DDY'na müracaat prosüdürünü henüz yerine getirmedi.

Şehir Hastanesi'nin İl Özel İdare kompleksi yanında hizmete girmesiyle birlikte hastane güzergahındaki kavşaklarda ciddi trafik sorunu yaşanmaya başladı. 4 hastanenin kapatılıp, Şehir Hastanesi'nde biraraya gelmesinden sonra özellikle Karayolları Kavşağı'nda trafik felç oluyor. Artan yoğunluk mesai saatleri giriş ve çıkış saatlerinde ise trafikte kilitlenmeye neden oluyor. Acil neşter vurulması gereken Karayolları Kavşağı'ndaki çözüm belli ancak süreç öyle söylendiği gibi 'hayati önem' hızında gitmiyor.

Kamuoyunun da hatırlayacağı üzere Nisan-2017'de Şehir Hastanesi'nin hizmete girmesinden sonra Devlet Demir Yolları Afyon Bölge Müdürlüğü, Karayolları Kavşağı'ndaki demiryolu hemzemin geçitinde üst geçit yapma taahhüdünde bulundu. Bunun için İl Trafik Komisyonu kararı alınması istendi. Isparta Belediyesi, hızlı bir şekilde hareket ederek İl Trafik Komisyonu'ndan Karayollar Kavşağı'ndaki hemzemin geçit için alt ya da üst geçit yapılması yönünde karar alınmasını istedi. Belediye, İl Trafik Komisyonu'naü yaptığı başvuruya Karayolları Kavşağı Isparta Garı girişindeki hemzemin geçit ile birlikte Gül Küçük Sanayi Sitesi yanından geçen Yeni Otogar yol güzergahındaki hemzemin geçidi de dahil etti. Bu talep üzerine toplanan İl Trafik Komisyonu, her iki hemzemin geçitte alt ya da üst geçit yapılmasına oybirliği ile karar verdi. Komisyonun 19 Nisan 2017 tarih ve 2017/08 nolu kararında konunun hayati önem taşıdığı şu sözlerle vurgulandı:

TALEP ISPARTA BELEDİYESİ'NDEN GELDİ

Isparta Belediye Başkanlığı'nın 17/03/2017 tarih ve 1469/2896 ile 21/03/2017 tarih ve 1468/2894 sayılı yazıları ile, Isparta Şehir Hastanesi'nin hizmete girmesi ve merkezde bulunan 4 adet hastanenin buraya taşınması nedeniyle; Isparta Demiryolu km: 12+783'de bulunan Isparta Gar giriş bariyeri (otomatik butonlu kavuçuk kaplama) hemzemin geçiti ile km: 11+200'de bulunan çanlı floşörlü geçitlerinden geçmek zorunda olduğundan ortalama günlük 15 bin kişi ve 6 bin aracın hastaneye girmesi beklenmektedir. 

TREN SEFERLERİ BAŞLAYINCA SEYİR MOMENTİ YÜKSELECEKTİR

Mevcut şartlarda gerek karayolları ve gerekse Migros kavşağımız trafik yoğunluğunu kaldıramamaktadır. Hastaneye giriş-çıkış yapacak araçlardaki beklemeler ve ambulans acil girişleri hayati önem arzettiği ayrıca seyir momentini artıracağından; her ne kadar yol yapım çalışmaları tamamlanıncaya kadar geçici yolcu trenlerinin (Pamakkule-Göller Ekspresleri) seferler kaldırılmış olsa da bu yıl yapılacak yenileme çalışmalarından sonra trenlerin yeniden seferlere konulduğu düşünüldüğünde seyir momenti yükselecektir. 

YÖNETMELİK DDY'YE ALT YA DA ÜST GEÇİT YAPMA YETKİSİ VERİYOR

Bu iki demiryolu geçidi şehrin içinde en önemli kavşak noktaları olan hastane, eğitim kampüsleri, öğrenci yurtları, resmi daireler, sanayi merkezi, yeni otogar geçişi ve şehirlerarası yol güzergahında bulunulduğundan; demiryolu hemzemin geçitlerde alınacak tedbirler ve uygulama esaslarına ait yönetmeliğin 9 madde 3.fıkrası gereği 'Valiliklerce alınacak karar gereği alt veya üst geçit yapılır' yetkilendirilmesi nedeniyle Bozanönü İstasyonu ile Isparta Gar arasında bulunan km:12+783 Gar Giriş Geçiti ile 281.Caddeyi Şehir Hastanesi ve Gül Küçük Sanayi Sitesi'ne giriş sağlayan ve yeni otogar güzergahında bulunan km:11+200'deki demiryolu hemzemin geçiti her ne kadar bugünkü şartlarda seyir momenti 30 binin altında gözüksede gelecek yıllarda beklenen yoğunluğa göre; 

HAYAT ÖNEM ARZEDİYOR OYBİRLİĞİ İLE KABULUNÜ...

Valiliğimiz Komisyonu ile yukarıda belirttiği gerekçeler can ve mal güvenliği nedeniyle hayati önem arzettiğinden bu iki demiryolu hemzemin geçitinin alt veya üst geçit olarak TC Devlet Demir Yolları tarafından yapılması talebinin KABULÜNE, gerekli çalışmanın Isparta Belediye Başkanlığı ile Isparta Gar Müdürlüğü tarafından yapılmasına oybirliği ile karar verilmiştir.

PROJELİ MÜRACAAT OLURSA DDY YATIRIM PLANINA ALACAK

İl Trafik Komisyonu'nun aldığı karar üzerinden 8 ay geçmesine rağmen 'hayati önem taşıyan' konuyla ilgili şu ana kadar bir gelişme yaşanmadı. Akdeniz muhabirinin TC DDY Afyonkarahisar Bölge Müdürlüğü nezdinde yaptığı araştırmalar sonucunda, konuyla ilgili halen proje bekleniyor. Hemzemin geçitte ya da her iki geçitte DDY'nin alt ya da üst geçit yapabilmesi için söz Belediye Başkanlığı'nın proje hazırlayıp, projesi ile birlikte resmi başvuru yapması gerekiyor. Şu ana kadar DDY'ye yapılan projeli bir müraacaat yok. Proje sunulması durumunda DDY, Isparta hemzemin geçitlerdeki alt ya da üst geçit yatırımını planlamaya alacak.