ASELSAN, uzun yıllardır konuşulan “112 Acil Numara Servisi” yle CeBIT fuarında yerini aldı. Bu bağlamda sorularımızı yanıtlayan ASELSAN Profesyonel Haberleşme Proje Müdür Vekili Güldehan Batmaz, acil durumlarda aranan polis imdat, yangın ihbar, ambulans gibi servislerin numaralarını tek çatı altında toplamak istediklerini dile getirirken, uygulamanın şu an sadece iki ilde sürdürüldüğünü belirtti.
 

    Amaçlarının bu uygulamayı tüm Türkiye’ye yaymak olduğunu belirten Batmaz, harita üzerinden telefonla 112 numarasını arayan kullanıcıların yerini anında belirleyebildiklerine, bu sayede afet, kaza gibi istenmeyen durumlarda yardıma ihtiyaç duyan kullanıcılara en hızlı şekilde ulaşabildiklerine dikkat çekti.
 

     Polis teşkilatı ve diğer devlet kurumlarının da bu projeye destek vermelerini beklediklerini ifade eden Batmaz, farklı numaralarla uğraşmak durumunda kalmak yerine kullanıcıların tek bir numaradan tüm bu acil numaralara ulaşmasının kullanıcılar için de oldukça faydalı olabileceğini sözlerine ekledi.