haber32
banner77
14 Ocak 2013 Pazartesi 17:12
Tren kaçıyor, Isparta bakıyor...
haber32

Makine Mühendisleri Odası Isparta Temsilci Başkanı Hasan Akıllı, Hızlı Tren konusunda açıklamalarda bulundu. Dün konu ile ilgili olarak bir basın toplantısı düzenleyen Başkan Akıllı açıklamasında; "Isparta’nın gündeminde hiç olmayan fakat gerek Isparta ekonomisinde ve gerekse Isparta geleceğinde önemli bir yeri olan projelerden birisi de Hızlı Tren konusudur.

AKILLI; "MAALESEF Kİ, ISPARTA HIZLI
TREN PROJESİ KAPSAMINDA DEĞİL"

Hızlı, ekonomik ve sağlıklı ulaşımı olmayan illerde yatırım ve sanayileşme son derece azalır, istihdam olmaz ve şehir cazibesini kaybeder. Hızlı trenle ilgili maalesef Isparta’da hiç gündem oluşmamış ve hiç de açıklayıcı bilgi verilmemiştir. Yapmış olduğumuz araştırmalara göre maalesef Isparta şu anda 'Hızlı Tren Projesi' kapsamında değildir. Ulusal gazetelerden de anlaşıldığı gibi Ulaştırma bakanı sayın Binali Yıldırım ve Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir yolları (TCDD) genel müdürü Sayın Süleyman Karaman'ın açıklamalarına göre Afyon Ankara arası iki yılda Ankara-Afyon-İzmir hızlı tren hattının ise 3 yıl içinde tamamlanacağını ve bu sayede Afyon - Ankara arasının (257 km) bir saat 15 dakikaya düşeceğini, böylelikle evi Afyon da olup da Ankara da okuyan öğrenci veya çalışanların günübirlik gidip gelebileceklerini belirtmişlerdir.Isparta Antalya hattı ise Afyon, Ankara hattının tam yarısı olup hızlı tren ile de Isparta dan Antalya’ya 40 dk. gidilecektir.

"HIZLI TREN AFYON - BURDUR - BUCAK - ANTALYA
ÜZERİNDEN PLANLANIYOR"

Afyon - Antalya hattı hızlı trenin de senelerce fizibilite çalışmaları yapılarak güzergah Afyon - Burdur -Bucak - Antalya olarak planlanmıştır. Yinede son planlamalarda Hızlı tren hattının Antalya Düzler çamı ve Döşeme altı hattından geçeceği ve Antalya limanına ulaşacağı fakat bu hatta Antalya’nın içme suyu kaynaklarının bulunması ve yine Dünya’da yaşayan en safkan alageyiklerin yaşadığı olan Düzler çamının muhtelif tahribatlara uğrayacağı için “Çevre Etki Değerlendirme'(ÇED) raporu doğrultusunda Orman ve Su işleri Bakanlığı hat güzergahından rahatsız oldukları anlaşılmaktadır.

"PROJE HALİ 2 AY İÇİNDE KESİNLİK KAZANACAK"

Bu hususta alternatif güzergah belirlenerek yetkililere sunulmuştur. Fakat yinede 2 ay içinde bu konu görüşülerek karara bağlanacağı belirtilmektedir. Burada bütün amaç Antalya’nın orta Anadolu illeri ile bağlantısının sağlanmasıdır. Projenin gerçekleşmesi ile Antalya; Isparta haricinde orta Anadolu’nun tamamına hızlı tren ile bağlantısı sağlanmış olacaktır. Yine bu arada Antalya-Konya-Aksaray-Nevşehir hızlı tren hattı ÇED raporları düzgün çıkmış olup proje 2023 programının içerisine alınacağı belirtilmektedir. Bütün bu işlemler için Antalya milletvekilleri, Antalya Valisi Sayın  Dr. Mehmet Altıparmak, Antalya büyükşehir Belediye Başkanı Sn. Prof. Dr. Mustafa Akaydın, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı (ATSO) Sn. Çetin Osman Budak, Antalya İhracatçılar Birliği (AİB) Başkanı Sn. Mustafa Satıcı ve Antalya İl Genel Meclisi Başkanı sayın Cavit Arı konu hakkında uzun zamandır çalıştıkları aşikardır ve bu konu zaman zaman ulusal gazetelerle kamuoyuna duyurulmuştur.

"EN UCUZ ULAŞIM ARACI DEMİRYOLUDUR"

Isparta hızlı tren projesinin hiçbir noktasında maalesef yoktur. Hızlı tren duble yoldan çok ama çok önemlidir. Bütün batılı ülkelerde en yaygın ve en ucuz ulaşım ve taşımacılık araçlarının başında demiryolu ulaşımı geldiği tartışmasızdır. Ayrıca Türkiye dünyada 8. Avrupa da ise 6. Hızlı tren ülkesidir. Dünyada belli başlı 4 ulaşım ve taşımacılık seçeneği vardır. Bunları ucuzdan pahalıya sıralayacak olursak;  Deniz yolu ulaşımı. Demir yolu ulaşımı. Kara yolu ulaşımı. Hava yolu ulaşımı şeklindedir

"AFYON VE BURDUR'UN GEREK DEMİRYOLU GEREK
DUBLE YOL AĞINA ALINDI ANCAK ISPARTA..."

Burada dikkat edildiği gibi en ucuz ve en ekonomik insan ve yük taşımacılığı olan deniz ulaşımı ancak sınırları denize nazır ve limanı olan illerde mümkündür. Isparta olarak biz bu imkan dan doğal olarak mahrumuz. Diğer ulaşım kaynakları nazari dikkate alınırsa demir yolu hattımız ve alt yapımız ile uluslararası düzeyde hava alanımız mevcut olmasına rağmen ne gariptir ki her ikisi de ulaşıma kapalı diyebiliriz. Isparta diğer şehirlerarası ulaşım itibariyle sadece ve sadece kara yolu ulaşımına sahiptir. Karayolu ulaşımında da maalesef diğer iller kadar şanslı değiliz. Ne tekim komşumuz Afyon  tüm çıkışları duble yol ile donatılmış durumda ve birçok yönden avantajlı olup yine tüm anayolların kesiştiği bir il olması dolayısıyla çok şanslı bir konumdadır.  Ve yine komşumuz Burdur’da Antalya’ya çift yol (duble yol) ile bağlı olduğu gibi şuanda hızlı tren güzergahına da dahil edilmişlerdir. Burdur hiçbir zaman Isparta’nın rakibi gibi düşünülemez ve düşünmekte son derece yanlış ve hatalıdır. Zira Burdur bizim en yakın komşumuz ve aynı zamanda en yakın ilçesi kadar yakın olup  sadece 23 km. mesafedir.Isparta-Burdur arası kestirim yol mutlaka duble yola dönüştürülecektir. Zaten bu hususta çalışmaların olduğunu biliyoruz.


"ISPARTA DA MUTLAKA BU HIZLI TREN
PROJESİNDEN İSTİFADE ETMELİDİR"

Biz tüm Ispartalılar olarak eğer bu güzel ilin ekmeğini yiyor,  suyunu içiyor, havasını da teneffüs ediyorsak mutlak ve mutlak hızlı trenin Isparta dan geçmesini temin etmeliyiz. Bunun şu anda en mantıksal yolu Afyon dan çıkan hızlı Trenin Isparta organize sanayisinde bir V çıkış ile bir hattının Gümüşgün - Burdur - Bucak - Antalya ’ya diğer V çıkış hattının Gümüşgün - Isparta - Ağlasun - Çeltikçi güzergahı ile Antalya’ya bağlanmasını sağlamamız gerekir. Böylelikle hem Burdur hem Isparta hızlı trenden istifade etmiş olacaktır. Hızlı Tren güzergahının Afyon - Isparta Dereboğazı yolundan Aksu'ya bağlanması fizibilite etütleri doğrultusunda çok sayıda tünel gereksinimi olduğundan ve hattın coğrafi yapısı zorluğundan dolayı son derece pahalı bir güzergah olduğu belirlenmiştir. Tren taşımacılığı çok daha emniyetli, seri ve çok daha ekonomiktir. Bunu zaman içinde hepimiz göreceğiz. Bizim bu projenin içinde yer almamız gerekir şayet biz bunu 2 ay içerisinde gerçekleştiremez ve şu anki yatırım programı içerisinde yer almaz isek bizden sonraki nesiller bizi ebediyen suçlayacaklardır.

"ÜMİT VE İMKAN HALÂ VAR AMA KAYBEDİLMEK ÜZERE"

Bu tip büyük projeler halkın yürüyüşüyle, muhtelif eylemleriyle ve hatta tavır koyarak asla çözülemez gerçek çözümün tek yolu iyi niyet kuralları içerisinde çağdaş ve medeni görüşmeler ile konular masaya yatırılarak enine-boyuna tartışılarak ve ikna metodu ile karara bağlanır. Isparta halkı büyük proje yapımlarından gerekli nasibini alamamıştır. Bundan dolayıdır ki birçok kesim ümit var değildir. Fakat biz bu hususta hiçbir zaman ümidimizi kaybetmeyerek ümit varız.

"GEREKİRSE ANKARA'YA GİDELİM"

Biz Makine Mühendisleri odası olarak 40 yıldan fazla kamu hizmetinde bulunan ve bir fiil 25 yıl valilik hizmetini başarılı çalışmaları ile yürüten fakat yaş haddinden Ağustos 2013’de emekliliğe ayrılacak olan bilgi ve tecrübe yüklü aynı zamanda emeklilik sonrası Isparta’ya yerleşecek kadar Isparta sevdalısı valiye sahibiz. Biz Isparta da yaşayan  Mühendisler olarak Valimiz sayın Memduh Oğuz önderliğinde tüm siyasiler, Belediye, Ticaret ve Sanayi Odası Başkanları ve tüm sivil toplum örgütleri tek yumak olarak son derece önemli konunun çözümü için çareler üretmemiz gerekir. Neyin, ne zaman, nerede ve kimlerle çözüleceğinin programını yapalım. Zaman çok dar ve risk çok büyük olduğunu unutmayalım. Isparta’nın kenetlenme; kısa, orta ve uzun vadeli problemlerinin planlanması zamanıdır. Biz bir kamu yararına faaliyet gösteren meslek odasıyız. 340 üyemiz ile şehrimizin tüm işlerinde nerede ne şekilde bir görev verilirse varız ve hazırız. Aynı şekilde Isparta da yaşayan 1100 Mühendis, Mimar ve şehir Plancıları da üzerine düşen görevi yapacaklardan kamuoyunun hiç şüphesi olmasın yeter ki çalışmalarımız insanlık yararına Isparta yararına ve ülke yararına olsun" dedi.

haber32
Son Güncelleme: 14.01.2013 17:12
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
durrrrrr 2013-01-15 06:34:07

ısparta'nın hızlı tren hattı bari duble olsun yaaaaa

Avatar
ali tezli 2013-01-15 07:39:03

ıspartalı alışkındır trene ot atmaya böyle akp milletvekilleri olduğu sürece haktır

Avatar
ÖĞRENCİ 2013-01-15 08:35:04

GÖZ GÖRE GÖRE BUNU DA KAÇIRMAK ISPARTA NIN SALAKLIGI OLUR ANCAK

Avatar
ispartayi 2013-01-15 09:27:28

Ankarada Ispartaliya " alin valinizi gidin derler" derler herhalde , bu iktidar Ispartayi asla sevmiyorki!

Avatar
ahmet akgün 2013-01-15 11:56:33

hani demokrasi çanları çalanlar neden ıspartaya üvey evlat muamelesi yapıyorlar siz gidin sanayi isthikamı denizlide afyonda eskişehirde görün ısparta onlara bakaraktan köy bile değil son 10 yılda ıspartanın düştüğü seviyeye bakın yazıklar olsun ama hiç acımıyorum hak ettiniz

Avatar
tr 2013-01-15 15:13:52

Isparta her zaman kaybeder kimin umrundaki

Avatar
realist 2013-01-15 15:27:17

bir ıspartalı olarak geri kalmışlığımızı heralde siyasetçilere borçluyuz sanayi yok tarim ölüyor iş alanı sıfır bunların yanıda halka yapılan hizmet sıfır tren için başkan baştıracak 4 millet vekili şeçildigi an ıspartayala iliişkisini kesiyor sanki başka yerden vekil oldu onlarda .ıspartayı unutmayacak belediye vekiller gerekirse halk bu ulaşım için diretmelidir 70 bin nufusu olan burdura yapılıyorda nerdeyse 3 kat buyuklukte olan ısparta es geçiliyor siyasetçilerin pasifliginden başka birsey değildir...

Avatar
hakan 2013-01-15 16:20:20

bizim vekiller mi yapacak bu işi onlar ancak adam gayırmaca yaparlar.adamlarına torpil yaptırmaya çalışırlar.

Sponsorlu Bağlantılar haber32 haber32
Isparta zayi kayıp ilanlarınız için 0246 223 67 06 Ehliyet, öğrenci kimliği kayıp ilanı vermek için Isparta Express Gazetesi

haber32