Asal Havacılık ve Teknoloji Merkezi tarafından Isparta'da Süleyman Demirel Havalimanı'nda yapımı tamamlanan uçak bakım hangarının ilk bölümü olan uçak boyama ünitesi hizmet vermeye başladı. Türkiye'nin 4. büyük hangarı olan ve şu ana kadar 15 milyon dolar harcanan tesiste, Türk Hava Yolları (THY)'na ait bir uçağın boya işlemlerine başlandı.

Düzenlenen bir törenle basına tanıtılan tesiste 60 milyon dolarlık bir yatırımla diğer ünitelerinin tamamlanarak, yurt dışındaki uçakların bakım ve boyasının yapılması hedefleniyor. ASAL Havacılık ve Teknoloji Merkezi Yönetim Kurulu Başkanı Zafer Dağtekin, dünyada havacılığın hızla geliştiğini ve her gün yeni bir uçağın sefere çıktığını söyledi.

Havacılığın alt yapısı olarak tanımlanan bakım tesisinin istenilen sayıda ve istenilen kapasitede olmadığını ifade eden Dağtekin, günümüzde uçakların hala yurt dışına boya ve bakıma gittiğini, bunun da döviz kaybına neden olduğunu belirtti. Dağtekin, Isparta'ya yatırım yaparak hem döviz kazandırıcı hem de ülkeye bir teknoloji transferi yapan bir tesis kazandırdıklarını ifade ederek, "Bu yönden yatırımımızı önemsiyoruz.

Bu alt yapı ve daha ileriki dönemlerde yapılacak olan tesisler ile Isparta bir havacılık merkezi olabilir. Başlangıçta bu ütopik gelebilir. Ancak, dünyada bunun örnekleri var. Biz bunları etüt ettik. Almanya'da, Fransa'da hiç hava trafiğinin olmadığı havaalanlarında uçak bakım tesisleri bulunuyor. Bizim Türkiye'mizde hizmet veren hava yolu şirketlerimiz buradan oraya giderek uçağını boyatmaktadır." dedi.    Bu modeli Türkiye'de de yapabileceklerini düşündüklerini belirten Dağtekin, Isparta Süleyman Demirel Havalimanı'nın alt yapısı, pist, terminal ve tesislerin çok kaliteli olduğunu, ancak yaşanan uçak kazasının ardından insanları burada hiçbir şey olmayacağına dair yanlış bir düşünceye kapıldığını dile getirdi.

10 YIL İÇİNDE 60 MİLYON DOLARLIK YATIRIM YAPILACAK

Zafer Dağtekin, "Şu ana kadar 15 milyon dolarlık bir yatırım yaptık ve ilk olarak boya ünitesini hizmete açtık. Yılda 50 uçak kapasitemiz var, çalışan sayımız 60 civarında. Önümüzdeki yıl itibariyle ciro beklentimiz 5 milyon dolar civarında. Yatırımlarımız devam edecek. Toplam yatırım 10 yıl içerisinde 60 milyon dolara kadar çıkabilir." diye konuştu.    

Dağtekin THY uçaklarının dışında Uzak Doğu, Körfez, Güney Amerika ülkelerinden uçakların getirilerek bakım ve boyalarını yapmayı hedeflediklerini anlattı. Altyapısı tamamlan hangarın boya ve bakım kısmı olarak birbirinden bağımsız iki bölümden oluştuğunu kaydeden Dağtekin tesisle ilgili şunları söyledi:    "Toplam 10 bin metrekarelik kapalı alana sahiptir. 22 metre yüksekliği sayesinde büyük gövdeli uçaklarda da servis verecek şekilde gerçekleştirilmiştir. Aynı anda 4 adet Boeing 737 uçağı kapasitesi olan 4 istasyonumuz mevcuttur. Ayrıca Airbus A340 ve Boeing 777 gibi geniş gövdeli uçakların servisini verecek hangar kabiliyeti sağlanmıştır."     

Dağtekin, hiçbir havalimanının lüzumsuz olmadığına dikkat çekerek, Isparta'dan üç saatlik bir uçuşla Avrupa'nın göbeğine gidilebileceğini hatırlattı. ASAL Havacılık Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İbrahim Tan da tesisin önümüzdeki döneminde gerek istihdam, gerekse girdi açısında ciddi katkılar sağlayacağına inandığını kaydetti.