Isparta OSB'de tehlike çanları. Yeni yatırım tahsisi için sadece 2 parsel kaldı, onlar da istenilen büyüklükte değil. OSB'nin kuruluşunda belirlenmiş 3 ayrı genişleme rezerv alanı, Sivil Havacılığın Mania Planı engeline takılıyor. Isparta Süleyman Demirel Organize Sanayi Bölgesi'nde Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından çıkartılan Mania Planı sıkıntısı yaşanıyor. Havaalanına 6 km. çevrede sanayi bölgesine izin vermeyen plan, Isparta OSB'nin büyümesine engel oluyor.  Süleyman Demirel OSB Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Karabulut, Basın Kulübü'nün canlı yayın konuğu oldu. OSB'nin 1976 yılında kuruluşuna başlandığını anlatan Karabulut, sonradan yapılan bir tesis nedeniyle engel yaşadıklarını söyledi. 'Uçak uçacak diye fabrika yapmayacağız mı' diye tepki gösteren Karubulut, şu açıklamalarda bulundu:

ISPARTA, OSB'NİN ÜZERİNE PEK DÜŞMEMİŞ

OSB 1976 yılında kuruldu. 2000’li yıllarda da yavaş yavaş yapılaşmaya başladı. Isparta’nın çok tasnip etmediği bir çarşısı olarak kalmış. Kendimiz de özeleştiri yapmamız lazım. Üstüne pek düşmemişiz. 1 yıldır görevdeyim diyerek topu taca atacak değilim. Yönetim kurulundaki arkadaşlarımızla haftada bir toplanmak suretiyle ne yapabiliriz ve geçmişin biriken faturasını nasıl kaldırabiliriz diye sürekli çalışıyoruz.

TAHSİS İÇİN 2 PARSEL VAR

Elimizde 10-15 yıllık yarım inşaatlar, hiç başlamayanlar ve çözümsüz parseller vardı. Şuanda geri alacak parsel kalmayacak şekilde bitirdik. Şuanda atıl parsel hiç yok. Bir tane mahkemelik yerimiz var.

Onun da bitmesiyle boş yerimiz kalmayacak. Isparta OSB 250 hektar alana kurulmuş bir yerdir. Bunun 160 hektarı sanayi parseli 13 hektar yeşil alan. Kurulu sanayimizden elimizde sadece 2 büyük parselimiz var. Biri 24 bin biri 15 bin m2’dir. Müracaatlar var. Müracaatlar 50 ve 40 bin m2 istiyor, onlara cevap veremiyoruz. 

2100 İSTİHDAM

OSB’de şuanda gıda ürünleri imalatında 7 fabrika çalışmakta, 10 sanayi parselini tahsis etmişiz, 7’si işletmede. 3 tanesi işletme hazırlıkları yapıyor. Gıda ürünlerinde 454 çalışan var.  İçecekler imalatında kurumsal bir firma olan Cola Cola projelerini gönderdi. Şuanda inşaat ruhsatları aşamasında. Bu yıl sonunda ve önümüzdeki yıl üretime geçmek için tüm idari birimlerini de zaten oluşturdular. Kurumsal yapının getirdiği alt segmentler benim için çok önemli. Bu fabrikanın yan ürünleri yani konsantreleri gelmesi lazım ki, o tedarikçiden alıp üretmesi lazım. 4 konsantre fabrikasının müracaatı var. Benim köylümün gelip kendi ürününü kendi satması lazım.

1300 İSTİHDAM ARTIŞI BEKLİYORUZ

Tekstil ürünlerinde 13 fabrikamız var. 14 parsel tahsis etmişiz. Yarım tamamlanmamış bir parselimiz var. 970 tekstil alanında çalışan var. Yeni fabrika ile 1300 civarında çalışan olacak diye bekliyoruz. Ağaç ürünleri imalatlarımız var. Ispartamız çevresinde ciddi bir orman ürünlerinin bol olduğu ve direkt ham maddeye yakın olduğu illerden bir tanesi. Geçmişten maalesef 80 kereste imalatçısı vardı. Şimdi sadece 12 imalat yeri var. 15 tahsis etmişiz. 280 çalışan var.

YIL SONUNDA 3 BİN ÇALIŞAN HEDEFİ

Halen ağaç ürünlerinde 20-30 yıllık kara düzenle çalışıyor. Ahşap sanayide çok ciddi yol almamız lazımdı. Kerestede çok geri kalmışız. Ham maddeye en yakın yeriz ama teknolojiyi kullanamıyoruz. Kauçuk ve plastik ürünleri imalatında 2 fabrikamız var. 30 kişi çalışyır. Fabrikasyon metal ürünlerinde 8 tahsisimiz 7 çalışan fabrikamız var. Bu alanda da 125 çalışanımız var. Mobilya imalatında 4 yerimiz var. 143 çalışanımız var. Mobilya da açığımız var. Mobilyanın da yüzde 50 ahşaba dayalı olmasına rağmen istediğimiz noktaya gelememişiz. 14 parsel diğer imalatlara tahsis etmişiz. Bunun da 11 parselimiz yapılmış. Burada da 85 çalışanımız var. Toplam da OSB’de aktif 59 fabrikamız, 2100 çalışanımız var. Yıl sonuna kadar 3 bin çalışanı geçeriz diye tahmin ediyorum. 

DEMİRYOLU İLE PERSONEL SERVİSİ

Seçim öncesi sayın başkanımız bizi OSB’de ziyaret etti. Ziyaret esnasında kendisine bu konuyu dile getirdik. Gittiğimiz her ilde demiryolunun hızlı veya yavaş şehir içi ulaşımlarında kullanıldığını biliyoruz. 15 yıl önce bu proje yapıldı ama gerçekleştirilemedi. 15 yıl geçti. Onların hayalini kurduk. Hep başka illerde mi göreceğiz. Projesinden başlarız, imkanlarımızı zorlarız.başkan bize yardım eder biz de kendisine yardım ederiz OSB şehir hattını kurarız. Biz OSB’den Çünür’e 11 km’de ulaşıyoruz. 11 km’de şehir içine desek 22 km. Bence bu ulaşılamaz değil. Bunun adını koymamız lazım.

Başkanım sayesinde belki OSB ile Isparta bütünleşmesini sağlarız. Orayı tek başına düşünmeyiniz. Oraya Kara Havacılık Okulu gelecek. Ayrıca yeni yatırımlar geliyor. Ayrıca hızlı tren istasyonu o bölgeye kurulacak. Bunları da düşünmek lazım. 2. OSB. Derinden yaralandığımız bir konu. Son genel kurulda bunun yetkisini aldık. Büyüme imkanının yetkisini aldık. 2 parselimiz kaldı .artık büyütmemiz lazım. 8 bin m2 üzerinden projelendirilmiş bir arıtma tesisi var. Şuanda 4 bin m2 alanını kullanabiliyoruz.

ISPARTA'YA ÖZGÜ BİR UYGULAMA MI?

Trafo ve elektrik altyapıları kendimizin. En ucuz elektriği sunuyoruz. Bu OSB’nin neden büyütülemeyeceği noktasında yadırgıyorum. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün havaalanı olduğu illerde uyguladığı bir plan var. Diyor ki, havaalanının 6 km etrafına senin yapacağın yatırımlara sıcak bakmayacağım. Antalya’da binaların üstünden uçak iniyor. Bize genişleme alanına izin vermiyorlar. Yem fabrikası yapacaksın kuş gelir uçağın motoruna girer ve uçak diyorlar. O zaman bu sanayiyi buraya neden kurdunuz. Bu kadar fabrikayı neden yaptırdınız diye soruyoruz, cevap yok. Daha önce buranın büyüme planlarıyla ilgili çalışmalar yapılmış. O günkü şartlarda 250 hektarın üzerine 300 hektar daha yapılmış. Sayın devlet yetkilileri bu sadece Isparta’ya özgü bir uygulama mı? Bu tasarım yapılırken kotlar var. İlave alandan su aldığım zaman direkt masraf etmeden arıtmaya getirebiliyorum. Hem orada tarımsal toplulaştırma yok. Kenar illerde gördüğümüz şekilde bir çalışma varsa burası bizim talebimiz. Bu konuda siyasilerin bize yardım etmesi gerektiğini düşünüyorum. Maliyeti 3 katı olacak bir arsa alacağına her şeyi hazır bir yer var. Buranın yapılmasında yarar var. Burası olmazsa 1. 2. ve 3. Bölge olabilir. Yeni bir OSB Isparta için farklı bir girişim. Ama bugünkü şartlarda yeni OSB için bu işe soyunacak çok kişi olabilir ama çok zor bir koşul. Biz hep beraber bu konuda mücadele edelim. Birinci bölgenin havaalanı kavşağına kadar OSB’ye katılmasını istiyorum. 

BAŞKA YERDE OSB FİKRİNE KARŞIYIM

 Başka yerde OSB yüzde 50 daha pahalıya mal olur. Mevcut yerimiz hazır. Bunun hesabını iyi yapmak lazım. Siyasiler bize destek vereceklerini söylüyorlar. Seçimden önce ziyaret ettiler. Seçimden sonra vekilimizle görüştüm. Bize yardım etmek zorundasın dedim. İnşallah konuyla ilgili yazışmaları önerdi. Bu yazışmaları ben takip edeyim dedi. Acı bir gerçek yerimiz yok. Büyüme için bile birkaç yıl vakit geçecektir. Isparta’da belki Denizli’den daha eski tekstil üretimi vardı. Ben dahi halı dokudum. Tekstil fabrikaların en büyük ivme kazanacağı yerlerden birisi Isparta’ydı. Maalesef Isparta halı mağazalarının kepenklerini yarım açtı, öğlen yemeğini yedi kapattı gitti. Mağazalar hep yarım gün çalışırdı. O günlerin acısını çekiyoruz."