banner77
05 Eylül 2011 Pazartesi 10:40
Kişniş, dirençli bakterileri öldürebiliyor
haber32

Kişnişin, antibiyotiklere dirençli bakterileri dahi öldürebildiği tespit edildi.

Sonuçları Journal of Medical Microbiology'de yayımlanan araştırmaya göre, kişniş yağı, dirençli bakterilere karşı etkili oluyor.

Portekiz'deki Beira Interior üniversitesi bilim adamları, Fernanda Domingues başkanlığında yaptıkları araştırmada, kişniş yağının, aralarında escherichia coli ve metisiline dirençli stafilokok aureus bakterisinin (MRSA) de bulunduğu 12 bakteri türü üzerindeki etkisini inceledi.

Bilim adamları, kişniş yağının hangi miktarının bakterileri durdurduğunu veya öldürdüğünü ve yağın bakterinin hangi mekanizmasını etkilediğini araştırdı.

Tüm türlerde en fazla yüzde 1,6 oranında yağ içeren çözeltinin bakterileri durdurduğu, on türde ise ölümcül olduğu görüldü.

Domingues, kişniş yağının bakterinin zarını yok ettiğini, böylece hücrenin nefes almasını engellediğini ve sonuçta bakterinin öldüğünü belirtti.

Son Güncelleme: 00.00.0000 00:00
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Sponsorlu Bağlantılar haber32 haber32