banner121

Bayramda tatlı yerine çilekli lezzetler

Ramazan’da azalan öğün sayısına alışan vücudun, bayramda yeme özgürlüğüne kavuştuğu için çeşitli sağlık sorunlarına neden olduğunu belirten Diyetisyen Berna Ertuğ, Ramazan Bayramı için 5 beslenme önerisinde bulunarak, tatlı yerine...

SAĞLIK 13.06.2018, 11:35
Bayramda tatlı yerine çilekli lezzetler
banner123

Ramazan’da azalan öğün sayısına alışan vücudun, bayramda yeme özgürlüğüne kavuştuğu için çeşitli sağlık sorunlarına neden olduğunu belirten Diyetisyen Berna Ertuğ, Ramazan Bayramı için 5 beslenme önerisinde bulunarak, tatlı yerine çilekli ürünlerin tüketilmesini önerdi.

Ramazan’da azalan öğün sayıları ve zengin iftar sofralarında büyük porsiyonlarla besin tüketiminin, beslenme alışkanlıklarını da bir ay boyunca değiştirdiğini ifade eden Memorial Antalya Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Dyt. Berna Ertuğ, bu düzene alışan vücut, bayramda yeme özgürlüğüne kavuştuğunda ise önemli sağlık sorunları ortaya çıkabildiğini söyleyerek tavsiyelerde bulundu.

"Akşam yemeği hafif seçenekler olsun"

Özellikle hava sıcaklıklarının yüksek olduğu tatil bölgelerinde, yağlı ve ağır yiyecekler, hamurlu ve şerbetli tatlılar yerine sebze ve meyve ağırlıklı hafif yemekler ile meyve tatlısı ve dondurma gibi seçeneklerin tercih edilmesini öneren Dyt. Berna Ertuğ, "Ramazan boyunca, uzun süre açlığın ardından, iftarda kalorili ve büyük porsiyonlu yemek tüketimi nedeniyle metabolizma hızı da yavaşlar. Bu nedenle sindirim sistemi rahatsızlıkları sorunlarıyla karşılaşılabilir. Ramazanın sona ermesi ve bayramla birlikte eski beslenme düzenine geçildiğinde de bu sorunların tekrar etmemesi için akşam yemeğinde hafif besin seçenekleri tercih edilmelidir. Çok yağlı ve ağır yemeklerden kaçınılmalı, porsiyon ölçüleri minimum düzeyde tutulmalı ve mümkün olduğunca yemek saati erken olmalıdır" dedi.

"Ara öğünlerle besin miktarını dengeleyin"

Ramazan’da, bir ay boyunca günde iki öğün beslenme düzenine alışan vücudun, bayramla birlikte artan öğün sayılarına da uyum göstermeye çalıştığını söyleyen Ertuğ, "Bu geçiş döneminde günlük beslenmeye ara öğünler de ekleyerek, yavaşlamış olan metabolizma hızı yükseltilirken aynı zamanda tek bir ana öğünde fazla miktarda besin tüketimi de az ve sık beslenme ile engellenebilir. Ara öğünleri içerik olarak; meyve, süt veya süt ürünleri, tahıllı ekmek, peynir ve diyet bisküvi tarzında alternatif besinler oluşturabilir" diye konuştu.

"Su kaybınızı geri kazanın"

İftar ve sahur arasında her ne kadar su tüketimi doğru ve yeterli miktarda yapılsa da uzun ve sıcak günlerin etkisiyle sıvı kayıpları yaşandığını vurgulayan Ertuğ, "Bayramla birlikte günlük su tüketimine de yeterli önemi vermek, sıvı kayıplarının giderilmesinde etkili olacaktır. Susuzluk; yorgunluk, sersemlik, deride kuruma, sıcaklık hissi ve sindirim sisteminde kabızlık gibi problemlere neden olmaktadır. Bu nedenle günlük su tüketimi minimum 8-10 su bardağı, toplam sıvı miktarı ise 12-15 su bardağı olmalıdır" ifadelerini kullandı.

"Lif içerikli besinlerle sindirim sistemini düzenleyin"

Bayram tatili rehaveti ve bayram ziyaretlerindeki cazip ikramların vücudun kilo almaya hazır hale gelmesine de zemin hazırladığını ifade eden Dyt. Ertuğ, "Bu nedenle bayramla birlikte eski beslenme düzenine geçilirken, lif içeren besinlerin özellikle tercih edilmesi önemlidir. Liften zengin yiyecekler, mide ve bağırsak sistemine olumlu etkilerinin yanı sıra tokluk süresini uzatarak kilo vermeye yardımcı olur. Bu besinler arasında yaz döneminde özellikle tercih edilmesi önerilen çilek, yaklaşık 3-4 gram diyet lifi içerir. Bu özelliği ile kötü kolesterolü düşürmeye yardımcı olan çilek, aynı zamanda içerdiği antioksidanlar sayesinde de romatoid artrit, gut gibi hastalıklarda meydana gelen şikayetleri azaltır, idrar söktürücü bir etki gösterir. Yaz meyveleri arasında nemli bir yeri bulunan çilek, sağlıklı bir tercihtir" dedi.

"Ağır tatlılar yerine çilekli lezzetler deneyin"

Çileğin B1, B2, B3, B5, B6 gibi B grubu vitaminlerinin yanı sıra E vitamini ve K vitamini de içerdiğini söyleyen Ertuğ, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Kalsiyum, demir, bakır ve magnezyum gibi minerallerden de zengin olan çilek, kokusu ve yoğun aroması ile de hafif tatlılarda kullanılacak sağlıklı bir seçenektir. Bayram ve sonrasında şerbetli, yağlı ve kızartılmış tatlılar yerine; çilek kompostosu ikram etmek hem serinletici hem de şifa dolu bir alternatif olabilir. Komposto ile birlikte, evde hazırlanmış çilekli yoğurt ve çilekli kefir de sağlıklı tatlı seçenekleri arasındadır."
haber32
haber32
Yorumlar (0)
haber32 haber32
11°
açık
Günün Anketi Tümü
Sizce Isparta'nın En Büyük Sorunu Nedir?
Namaz Vakti 20 Kasım 2019
İmsak 06:12
Güneş 07:37
Öğle 12:48
İkindi 15:28
Akşam 17:50
Yatsı 19:10
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 11 21
2. Fenerbahçe 11 20
3. Trabzonspor 11 19
4. Alanyaspor 11 19
5. Başakşehir 11 19
6. Galatasaray 11 19
7. Malatyaspor 11 18
8. Beşiktaş 11 18
9. Gaziantep FK 11 15
10. Çaykur Rizespor 11 14
11. Göztepe 11 13
12. Konyaspor 11 13
13. Kasımpaşa 11 12
14. Denizlispor 11 11
15. Antalyaspor 11 11
16. Gençlerbirliği 11 10
17. Ankaragücü 11 9
18. Kayserispor 11 7
Takımlar O P
1. Hatayspor 11 21
2. Fatih Karagümrük 11 19
3. Ümraniye 11 18
4. Balıkesirspor 11 18
5. Akhisar Bld.Spor 11 18
6. Erzurum BB 11 18
7. Keçiörengücü 11 18
8. Bursaspor 11 17
9. Menemen Belediyespor 11 17
10. Altay 11 15
11. Adana Demirspor 11 12
12. İstanbulspor 11 12
13. Giresunspor 11 12
14. Boluspor 11 10
15. Osmanlıspor 11 10
16. Adanaspor 11 8
17. Altınordu 11 7
18. Eskişehirspor 11 1
Takımlar O P
1. Liverpool 12 34
2. Leicester City 12 26
3. Chelsea 12 26
4. Man City 12 25
5. Sheffield United 12 17
6. Arsenal 12 17
7. M. United 12 16
8. Wolverhampton 12 16
9. Bournemouth 12 16
10. Burnley 12 15
11. Brighton 12 15
12. Crystal Palace 12 15
13. Newcastle 12 15
14. Tottenham 12 14
15. Everton 12 14
16. West Ham 12 13
17. Aston Villa 12 11
18. Watford 12 8
19. Southampton 12 8
20. Norwich City 12 7
Takımlar O P
1. Barcelona 12 25
2. Real Madrid 12 25
3. Atletico Madrid 13 24
4. Sevilla 13 24
5. Real Sociedad 13 23
6. Athletic Bilbao 13 20
7. Getafe 13 20
8. Granada 13 20
9. Valencia 13 20
10. Osasuna 13 19
11. Villarreal 13 18
12. Levante 13 17
13. Real Valladolid 13 17
14. Deportivo Alaves 13 15
15. Eibar 13 15
16. Mallorca 13 14
17. Real Betis 13 13
18. Celta de Vigo 13 9
19. Espanyol 13 8
20. Leganés 13 6
Günün Karikatürü Tümü