ISPARTA EĞİTİMİNDE TED GERÇEĞİ…                                

                    Zeki TARHAN – ANKARA
                    [email protected]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                       Bölüm : 2

                  TED ISPARTA KOLEJİ, Türk Eğitim Derneğinin bir okulu.2001’de 30 öğrenci ve 8 öğretmen-idareci ile eğitim dünyasına “merhaba” demiş. Evet, TED Isparta Koleji bir “okul” dedik demesine de, okul olmaktan öte bir misyon.Gerçekler acı ama,söylemekten de korkmamak,çekinmemek gerek.Büyük kaynakların Dershane sistemine transfer edildiği sınav odaklı eğitim sistemimizde, ne yapılmalıydı yada nasıl bir değişim ve de dönüşümle gelişmiş,vizyoner ve yeniliklere açık bir eğitim sistemi hayata geçirilmeliydi?...
                Eğitim,bir at yarışı,yada başka bir anlatımla,gençlerimiz birer sınav tutsakları mıydılar?!!!İşte,neredeyse genel kabul görmüş bu yargıyı yıkmak,bilinçaltından atmak gerekiyordu…
               83 yılı geride bırakıp, (1) asra beş dakikası kalan TED,bu çarpık eğitim anlayışının dışında kalabilmiş, çağı yakalayarak eğitim teknolojilerini çok iyi kullanabilmiştir.

                                                             ***
                2007 yılına dek,156 öğrenci ile eğitim-öğretime devam ediyor TED Isparta Koleji.2007’den itibaren de,bir yükseliş trendini yakalıyor…İl bazında SBS (=Seviye Belirleme Sınavı) ortalama puanına göre ilk üçe giriyor…2008’e gelindiğinde ise,il birincisi oluyor TED Isparta Koleji. Ve öğrenci sayısı da 180’lere çıkıyor…
                TED Isparta Koleji,artık bir maraton koşucusu gibi,tutana aşk olsun…2009’a gelinmiştir. OKS (=Orta Öğretim Kurumları Sınavı) sınavında; Sekizinci sınıflar Türkiye genelinde,tüm resmi ve özel okullar içerisinde (24)’ncü oluyor.İl bazında ise birinci.
              …Ve 2010 yılı. Yine sekizinci sınıflar için,SBS ortalamasına göre,Türkiye genelinde (85)’nci,ilde ise yine birinci oluyor…
              Bu yıla geldiğimizde; 2011’in SBS ortalamasına göre, (445) ortalama puanla,sekizinci sınıflarda Türkiye’de ilk 50 içerisinde olduğu kesin gibi görünüyor…

                                                        ***
             TED Isparta Koleji Özel İlköğretim Okulu 2011 SBS ortalama puanlarına baktığımızda,Orta Öğretime Yerleştirme Puanının (OYP), 445,893 olduğunu görüyoruz.İlköğretimden mezun ettiği öğrencilerini,hem Türkiye’de sıralamaya sokmayı başaran,hem de Isparta il birincisi olmalarını sağlayan TED Isparta Kolejinin eğitim kadrosunu,gelin burada hep birlikte kutlayalım…
              TED kültürünü,burada açık-seçik görüyoruz…Bir başka hususun da,dikkatlerden kaçmadığına inanıyoruz.Eğitim sektöründe yaşanan yarışa bağlı olarak,her kurum başka başka kriterleri ön plana çıkararak,kendisini başarılı ilân ettiği için, veliler artık rakamlara güvenlerini kaybetmiş durumdalar.
                Gelin burada,TED Isparta Koleji Lise Müdürü Gökhan ERGON’a bir kulak verelim.Bakalım 445,893 gibi bir puan ortalamasının nasıl bir başarıyı temsil ettiğini,ne şekilde yorumlayacak?...Sayın ERGON’un,Özel Okulculuktan önce,Dershane öğretmeni ve Müdürlük yaptığını da burada söylemiş olalım.
               …Evet,yorumunu alıyoruz sayın ERGON’un:
               “…OYP (=Orta Öğretime Yerleştirme Puanı) Puan ortalamasının,Okulun tüm öğrencilerinin 6. – 7. ve 8. sınıflarda girmiş oldukları sınavların yerleştirmeye esas olan ortalaması olduğunu,tüm okullara yerleştirmede bunun esas alındığını belirtmemiz gerekir. (445) puanı aşan ortalamanın içine,sadece başarılı öğrenciler değil,tüm öğrenciler dahil edilmektedir.Sadece birkaç öğrencinin başarılı olmasına odaklanarak yapılan bir öğretimden ziyade, TED ISPARTA KOLEJİ,tüm öğrencilerini başarılı kılmak için çalışır…Her öğrenci,kendi ölçüleri içinde ilerleme kaydeder.Bunun ispatı da KİTLESEL BAŞARIDIR.”

                                                           ***
                                                                                           

 

ISPARTA EĞİTİMİNDE
 TED GERÇEĞİ… ( 3 )

                Zeki TARHAN –ANKARA
                                [email protected]


                                    TED’İN İDDİA VE TAAHHÜDÜ

                 TED Isparta Kolejinin bir iddiası ve de Taahhüdü var. Öğrencinin bulunduğu bir seviye.Biz buna, genel başarı sırası da diyebiliriz. İşte bu seviyeden daha iyiye gidecek öğrenci.Yani; daha geriye gitmeyecek.
                      Gelin,bir örnekle açıklayalım bunu.Örneğin; Öğrenci üç bininci (3000) sırada Lise 1‘e yada 9.sınıfa başladı ise, üç bininci (3000) yada 3 binden daha geride bir sıralama ile Üniversite sınavından çıkmayacak. Üç bininciden daha ileri sıralamaya gelecek…
                                                           ***
                     TED Isparta Kolejinde,elbette ki akademik başarı önde geliyor…Bu başarının yanında,sosyalleşmeye de büyük önem veriliyor…Her branşta ayrı öğretmenleri ile haftada 10 saat İngilizce,Origami(=kağıt kaplama sanatı, görsel sanatlar (Resim İş),yaratıcı Drama, Bilişim Teknolojileri,Jimnastik ve Beden Eğitimi,Müzik ve Tiyatro etkinlikleriyle, sosyalleşmenin ve aydınlık bir geleceğin kapıları açılıyor sonuna dek…
                                                          ***
                   Tüm TED’lerde olduğu gibi, Ana Sınıfından Liseye kadar,haftada 10 saat İngilizce eğitimin yanında, Dördüncü sınıftan itibaren de ikinci yabancı dil Almanca öğretiliyor.
                   Hayrettin BİLGE,TED Isparta Koleji Özel İlköğretim Okulu Müdürü. Sayın BİLGE,başarılarının tesadüfi olmadığına inanıyor…Plânlı ve disiplinli çalışmayı şiar edindiklerini,eğitimin temelinin nitelikli öğretmen olduğunu, Türk Eğitim Derneğinin (TED) tüm öğretmenlerinin sıkça hizmet içi eğitime(yurt içi-yurt dışı) gönderildiğini dile getiriyor ve bakın neler diyordu:
                  “…Eğitim-Öğretimin okulda gerçekleşmesi için, Cumartesi günleri ücretsiz kurslar düzenliyoruz…Ölçme-Değerlendirme Sistemimiz var.Bu sistemle,öğrencilerimizin eksiklerini tespit ediyoruz…Eksiklikleri olan öğrencilerimizi etüde alarak,başarılı olmalarını sağlıyoruz…Yabancı Dil eğitimimiz,klasik yöntemlerle değil, dramalarla öğretiyoruz.Öğrenmenin en kolay yolunun, en çok duyu organlarına hitap etmesini bilerek,görselliği artırıyoruz.”Aynı şeyleri tekrar ederek,farklı sonuçlar beklemek ahmaklıktır” sözünden hareketle,farklı yöntem ve teknikleri uyguluyoruz…”

                                                                                                 DEVAM EDECEK…