Şili ’de bulunan Atacama Teleskopu tarafından keşfedilen galaksi, Evrenin başlangıcı olarak görülen Büyük Patlama gerçekleştikten 970 Milyon yıl sonra oluşmuş.

Aslında Mambo-9 ’dan daha yaşlı ve daha uzak galaksilere daha önce rastlandı. Mambo-9 ise hala aktif olarak yıldız doğuran bir galaksi olması. Bundan üç yıl önce keşfedilen Gn-z11 adlı galaksi, Büyük Patlama gerçekleştikten 400 milyon yıl sonra oluşmuştu.

SpaceX için uzaya kenevir gönderilecek

Front Range Biosciences isimli bir tarım teknolojisi şirketi, uzaya kenevir gönderecek. SpaceX için gönderilecek olan kenevir ve kahve bitki hücre kültürü ile deney yapılacak...

Mambo-9 sadece aktif bir galaksi değil aynı zamanda bünyesinde üç süper kütleli kara deliğe de sahip. Bu üç süper kütleli kara delikler de gök bilimciler açısından kara deliklerin sırlarını keşfetmek açısından önemli bir inceleme alanı.

Keşfi yapan Gök Bilimciler Mambo-9 galaksisinin Büyük Patlama sonrası Evrenin oluşumunda önemli payı olduğunu düşünüyor.

mambo-9, en yaşlı galaksi, evrenin oluşumu, büyük patlama

Aktif olarak yıldız doğumu ve ölümünün gözlemlenebildiği galaksi, gelecek yıllarda Evrenin oluşumu açısından bilinmeyen sırların ortaya çıkmasını sağlayabilir.

Peki siz ne düşünüyorsunuz, en yaşlı galaksi Mambo-9 gerçekten de Evrenin oluşumu ve evrenle ilgili bilinmeyenleri  ortaya çıkarabilir mi? Yorumlarınızı bekliyoruz.

Bu haber sizlere www.haber32.com.tr farkıyla sunulmuştur