Özellikle dans videoları ile ünlü olan Musical.ly, Çin menşeli bir uygulama olduğu için Amerika Birleşik Devletleri ’nin Yabancı Yatırım Komitesi üyelerinden onay alamamıştı. Ayrıca Tiktok uygulaması için açılan soruşturma ters tepti.

Yıllar geçtikçe popülerliği artan Çinli uygulamalar, ABD pazarının bir kısmını ele geçirdi. Çin ’in piyasaya sürdüğü uygulamalar, son çeyrekte 745 milyon dolar gelir elde etti.

Sensor Tower isimli istatistik firması tarafından sağlanan veriler, bu tür uygulamalar için yapılan harcamaların bir önceki yıla göre yüzde 65 arttığını gösteriyor. Ayrıca Amerikan vatandaşlarının da yaptığı harcamalar, dikkat çekti.

Temmuz 2019 – Eylül 2019 dönemini kapsayan üçüncü çeyrek, Apple ’ın ve Android‘in en iyi 100 uygulaması için toplam 3.43 milyar dolar harcandığını resmetti.

Çin merkezli uygulamalar, 3.43 milyar dolarlık toplam gelirin yüzde 22 ’sini temsil ediyor. “En iyi uygulamalar” listesinde yer alan yazılımlar, genellikle sağladığı gelir seviyesi ve ulaştığı indirilme sayısına göre değerlendiriliyor.

Geçen yıl en iyi 100 uygulamanın 21 tanesi Çin ’e aitti. Bu sene büyük bir sıçrama yapan Çin, bu sayıyı 25 ’e yükseltti. Artık en iyi olarak görülen 100 uygulamanın dörtte biri, Çin cephesinin elinde.

25 adet yazılımın arasında PUBG Mobile da bulunuyor. Zira kendisinin dağıtımcılığını Tencent Games üstleniyor. Huawei ’ye uygulanan ambargo, TikTok ’a açılan soruşturma ve diğer yaptırımlar, Çin ’i durduramıyor.

Buna ek olarak Amerikan vatandaşları da bu uygulamaları seviyor. Akıllı telefon satışlarında, yazılım satışlarında ve 5G gibi altyapı satışlarında oldukça aktif olan Doğu Asya ülkesi, yarışı bırakmaya hiç niyetli değil.

Bu haber sizlere www.haber32.com.tr farkıyla sunulmuştur