Yapılan araştırmaların çoğu 10 yıl içinde platformun hayatımızın içine sızdığını, iş kapısı haline geldiğini, eğlencenin merkezi olduğunu ve insanların aslında olmadıkları gibi davrandığı bir dünya haline geldiğini kanıtlıyor. Ancak bunun yanında, fotoğraf paylaşma alışkanlıkları, yeme-içme, seyahat etme, satın alma alışkanlıkları gibi birçok alışkanlığı da yönlendirir hale geldi.

Filtrelerin yükselişi ile birlikte popüler kişilerin Instagram üzerinden yaptığı paylaşımlar diğer Instagram kullanıcıların bu hayatları özenmesini hatta bu hayatları yaşamak için verdiği mücadeleyi anlattı. Seyahat paylaşımları yapan hesaplar ise birçok kişinin bilmediği, keşfedilmesi gereken yerleri fotoğraflar ve videolar sayesinde keşfetmesini sağladı. Normalde o kadar popüler olmayan avakado ve mango gibi yiyecekler Instagram ile birlikte popülaritesini ikiye, üçe hatta dörte katladı.

Instagram hayatımızın merkezi mi oldu? 

Kendisini güzel ya da yakışıklı hissetmeyen kişiler bu mecrada kendisine bir şekilde yer buldu ve bunu devam ettirdi. Estetik operasyonların artmasıyla tek tip insanlar türemeye başladı, paylaşım yapmak uğruna kendisini tehlikeye atanlardan, hayatını kaybedenlere kadar her çeşit şey kendisini bu platform vesilesiyle gösterdi. Bazıları için düzenli paylaşım yapmamak hayati bir duruma dönüştü. Instagram üzerinden gelir elde edenler için platformun hayatının merkezi olmaktan ziyade, direkt hayatı haline geldiğini ise görüyoruz.

Instagram hayatımıza 10 yıl önce girdi ve birçok alışkanlığımızı değiştirdi. Bir 10 yıl daha yer alacakmış gibi duran platformun ilerleyen yıllarda nasıl bir dönüşüm yaratacağı ise tahmin dahi edilemiyor.