X şirketi milyon dolarlık ihracat gerçekleştiriyor ama hala bir web sitesi yok demek ki olmadan da oluyormuş. Benim işim internet üzerinden sipariş almaya uygun değil. Bir de internet sayfası maliyetiyle mi uğraşacağım götüreceği getireceğinden fazla görünüyor. Tanıdık birilerine basit bir şeyler yaptırırım.. Bu cümlelerden biri veya birkaçı aklınızdan geçiyorsa yanılıyorsunuz. Unutmayın ki bir web sitesi sizi küresel çapta erişilebilir kılar.

Web siteleri sayesinde hayalinizde bile göremeyeceğiniz sayıda dünyanın hayal bile edemeyeceğiniz yerlerindeki potansiyel müşterilere, tedarikçilere, ucuz hammadde kaynaklarına ulaşmanız ve onların size erişmesi mümkün hale gelir. Diğer yandan internet üzerinden hiç iş yapmayacak bile olsanız bir web sitesine ihtiyacınız olacaktır. Var olan müşterilerinizin size olan güveni internet sitesi sayesinde pekişecektir. İnternet sitesi olan şirket mi yoksa olmayan şirket mi daha güvenilir bir etki yaratır bir düşünün. Hiç olan ile olmayan bir olur mu? Bir de ihracat yapıyorsanız ve yabancı şirketlerle ilişkileriniz varsa… Müşterileriniz size bir web siteniz var mı diye sormayacak, direkt web sitenizin adresini isteyeceklerdir. Mesela küçük bir makine imalatçısı kamudan alacağı destekle hazırlayacağı farklı dillerdeki web sitesi aracılığıyla dünyanın öte yanından hiçbir zaman tahmin etmeyeceği kadar ucuza hammadde ve ara mamul bulabilir ürettiği makineler için ummadığı yerlerden teklif alabilir. Tabii ki bütün bunlar sadece bir web sitesi kurarak ve beklemeye başlayarak gerçekleşecek şeyler değildir. Günümüz internet dünyasında pasif değil aktif olmanız gerek. Web tasarım yaptırdığınız sitenizi önce arama motorlarına kaydettirmeniz gerekir. Sadece seyirci olduğunuz ve katılımcı olmadığınız sürece bir web sitesi size maliyet ötesinde bir şey kazandırmayacaktır.

Günümüzde internet firmaların pazarlama gücüne artı bir ivme katmaktadır. İnternet sayesinde firmalar 24 saat boyunca bulunduğu bölgeye tüm Türkiye’ye hatta dünyaya ürün ve hizmetlerini tanıtabilmektedir. Web tasarımı kurumların müşteri hizmetlerine de farklı bir boyut kazandırmaktadır. Firma ve müşteri arasında karşılıklı etkileşime olanak sağlayarak satışları artırma ve yeni pazarlar elde etmede büyük kolaylıklar sağlamaktadır. Dünyada dört yüz milyondan fazla internet sitesinin bulunduğu ve her yaştan insanın internet kullanıcısı olarak sayılarının hızla arttığı hesaba katılırsa bu teknolojiye adım atmadan önce bir ön bilgi edinilmesi gerektiği ortadadır. Neden bir web sitesine sahip olmamız gerektiğinin cevabı da burada ortaya çıkmaktadır. Siz de web sitenizle firmanıza artı bir değer katmak istiyorsanız bazı hususlara dikkat etmeniz gerekir.

İlk olarak neden bir internet sitenizin olması gerektiğine karar verin ve web tasarımınızı bu doğrultuda yaptırın. Kararınızı verdikten sonra hangi kitleye hitap edeceğinizi belirleyin. Potansiyel müşteriniz kimlerden oluşuyor iyi bir analiz yapın. Web tasarım fiyatları konusunda bir araştırma yaparak bu iş için ne kadar bütçe ayırabileceğinize karar verin. Web siteniz için yaptığınız işe uygun bir ad seçmeye dikkat edin. Sitenizin içeriğiyle veya firmanızın ticaret unvanıyla uyumlu olmasına dikkat etmelisiniz. Sayfalarınızın ziyaretçilerin sabrını zorlamayacak şekilde kolay ve hızlı açılabilmesi için gerekli önlemleri alın. Firma tanıtımını web sitenizde iyi bir şekilde yapın ki müşterileriniz çalışma anlayışınızı ve başarılarınızı buradan okuyarak bilgi edinebilsin. Ayrıca kullanacağınız görsellerinde web sitenizin ziyaretçi çekmesi açısından önemi büyüktür. Bol bol görsel kullanarak web sitenize renk katın. İletişim ve firma bilgilerinizin yanı sıra dinamik olarak erişim formları sitenizin kurumsal sayfalarında bulunmalıdır. Bunlara dikkat ederek hazırlayacağınız web siteleri firmanızı rakiplerinden bir adım öne çıkartacak ve daha tanınır bir firma haline getirecektir.