Çinli şirket Didi‘nin Meksika pazarında olağanüstü bir şekilde büyümesi nedeniyle Uber için işler zorlaşıyor. Didi‘nin geçen sene Meksika pazarına girişinin ardından uygulama, 32 şehirde yüzde 30 üstü pazar payı yakalandı. Bir yılda şirketin Çin dışındaki en büyük pazarı haline gelen Meksika‘da Didi ’nin pazar payının artması bekleniyor. Ek olarak Brezilya hükümeti geçen yıl Didi şirketine bağlı olan 99 isimli yerel toplu ulaşım şirketini satın almıştı. Şirket çalışmalarını hala 99 adı altında sürdürüyor. Brezilya hükümeti ve Didi ’nin yakınlaşmasıyla birlikte Güney Amerika pazarında başı derde giren Uber‘in ne yapacağı henüz bilinmiyor.

Güney Amerika üzerindeki savaş Meksika ve Brezilya ile bitmiyor. Uber ’in Kolombiya pazarında UberEats isimli bir yemek dağıtım şirketi bulunuyor. Buna karşılık olarak Didi şirketi, Didi Foods isimli bir yemek dağıtım şirketiyle Meksika ve Kolombiya pazarlarına giriş yaptı. Uber ve Didi, ulaşım haricinde dağıtım alanında da ciddi bir rekabete girmiş durumdalar. Didi Chuxing verdiği röportajda Meksika pazarında çok hızlı bir şekilde büyüdüklerini ve buranın potansiyeline hayran kaldıklarını belirtti.

2017 yılında yapılan bir araştırmaya göre Uber, Meksika pazarının yüzde 87 gibi büyük bir çoğunluğunu elinde tutuyordu. 2019‘un ilk yarısında gelen raporlara göre Uber‘in en kötü performans gösteren bölgesi Güney Amerika oldu.

Siz Uber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Bu haber sizlere www.haber32.com.tr farkıyla sunulmuştur