Microsoft ’un açıklamasına göre, ilk etapta Windows ve uygulama logolarında tasarım değişikliğine gidilecek. 100 uygulamanın yenileceğinden bahsedilirken, fluent design olarak adlandırılan akıcı tasarımın tercih edileceği belirtildi. Bu akıcı tasarım, düz, sade ve anlaşılır olma eğilimini taşıyor. Bu sayede kullanıcıların gözlerini yormadan işlerine odaklanmaları hedefleniyor. Microsoft, daha önce de akıcı tasarım felsefesi ile değişiklikler yapmıştı ancak firma, kalan logoları da tasarım ile tutarlı hale getirme istiyor.

Outlook, Paint, Office, Mail ve daha birçok uygulama üzerinde değişikliğe gidilecek. Açıklamaya göre bunlar, büyük değişiklikler olmasa da kullanıcıların seveceği ve benimseyeceği tarzda olacak. Windows logosuysa mavi renge bürünecek. Her bir pencerenin farklı tonda olması planlanırken, logonun açısı ve genel şeklinde değişiklik yapılmayacak. Ancak şimdilik yeniden tasarlanan şeyler logolar. Windows arayüzünün kendisinin de akıcı dizayn felsefesiyle yeniden tasarlanacağı kesin, ancak bunun için net bir tarih bulunmuyor.

Microsoft, elini çabuk tutan bir firma değil. Büyük değişimleri genelde bahar ve sonbahar güncellemeleriyle birlikte sunuyor. Bu sebeple akıcı tasarımın bütün bir arayüze uygulanması uzun sürecek diyebiliriz. Ancak firma, sürekli Windows ürününü geliştirmeyi amaçlıyor. Son olarak, yaklaşık 1 yıldır kullanımda olan koyu mod kullanıcılar tarafından çok beğenilmişti.

Siz Widows ve yenilenen logolar hakkında ne düşünüyorsunuz?

Bu haber sizlere www.haber32.com.tr farkıyla sunulmuştur