Bunun yapılmaması durumda ise bu tip içeriklerin makine öğrenimi yazılımlarıyla otomatik olarak saptanarak yeni kuralların yükleyicilerden bağımsız olarak uygulanacağı ifade edildi.

Edinilen bilgiye göre, çocuklara yönelik videolara yorum yapılamayacağı, beğeni ve abone sayılarının gösterilmeyeceği de gelen haberler arasında. Ayrıca çocuklara yönelik olduğu belirtilen veya belirlenen videolarda kişiselleştirilmiş reklam yayımlanmayacağını ve izleyici verilerinin bu amaçla toplanmayacağını bildirdi. Bu da reklamların rastgele olacağını göstermekte.

Bildiğiniz gibi Google, YouTube ’daki çocuk videolarında kişiselleştirilmiş reklamlar yayınlayarak Çocukların Mahremiyetinin Korunması Yasası ’nı ihlal ettiği gerekçesiyle açılan soruşturmada FTC ’ye 170 milyon dolar para cezası ödemeyi kabul etmişti.

Yapılan düzenlemenin Ocak 2020 ’den itibaren yürürlüğe gireceği ve içerik üreticilerine videoları düzenleyip uyum sağlamaları için 4 ay süre tanınacağı belirtildi.

Bu haber sizlere www.haber32.com.tr farkıyla sunulmuştur