Apple’ın uygulama marketi App Store ile kıyaslandığında Google Play güvenlik açısından çok daha alt seviyede görülüyor. Google Play Protect gibi çeşitli servisler ile son dönemde önemli adımlar atılmış olsa da, App Store’un yayınlanmak istenen uygulamaları detaylı bir şekilde incelemesi ve güncelleme gibi konularda sıkı kurallara sahip olması kullanıcıların güvenini kazanıyor.

3 milyondan fazla uygulamaya ev sahipliği yapan Play Store’dan yaklaşık 600 uygulamanın kaldırılması oldukça küçük bir değer. Ancak, bu hamle Google’ın kullanıcıları rahatsız eden uygulamalarla savaştığını gözler önüne seriyor.

Google’a göre bu sadece başlangıç. Kötü niyetli geliştiriciler uygulamalarda bu reklamları maskelemek için çeşitli yollar geliştiriyor olsa da, Google’da bunları tespit etmek için yeni önlemler almaya devam ediyor.