banner121

İhlas Haber Ajansı Burak Özkoçak'tan Sosyal Medya Tüyoları

Yaygın kullanımıyla medyayı kitle iletişim araçları (gazete, dergi, radyo, televizyon ve internet) olarak tanımlamak mümkündür.

Türkiye 07.11.2019, 19:42
İhlas Haber Ajansı Burak Özkoçak'tan Sosyal Medya Tüyoları
banner123

Yaygın kullanımıyla medyayı kitle iletişim araçları (gazete, dergi, radyo, televizyon ve internet) olarak tanımlamak mümkündür. Medya kısaca yazılı, sesli ve görsel kitle iletişim araçları olarak tanımlanır.
Günümüzde televizyon, radyo, gazete, internet ve dergi gibi sayılabilecek pek çok kitle iletişim araçlarının toplamını oluşturan tek bir terim olarak ortaya çıkan “medya“, bu kitle iletişim araçları vasıtasıyla bireylere sunulan hizmeti ifade etmektedir. Bazen bu tip iletişimler söz konusu olan aracın tam olarak kendisiyle, bazen de aracı olarak kullanılarak yapılmaktadır.

Kitle iletişim araçları medya aracılığı için kullanılmaya başlamadan önce, ilk dönemlerde sadece kitlelerin haber alma ihtiyacını karşılamak amacıyla hizmet vermeye başladığından medyanın bir bütün olarak haber alma ihtiyaçlarının üzerinden basamak basamak şekillendiğini de söylemek mümkündür. Bu şekillenme sürecinde farklı kitle iletişim araçlarının farklı amaçlara hizmet etme amacıyla dallanıp budaklanması da medyanın çok kollu bir içerik olabilmesini sağlamıştır.

Buna örnek olarak televizyonların hala haber alma ihtiyacına yönelik çalışabilmesinin yanında dergilerin kendilerine sanat, spor, edebiyat gibi farklı farklı kollar seçebilmesini gösterebilmekteyiz. Böylelikle “medya“, kendisini bir terim olarak çok geniş kapsamlı ifade edebilme imkanı bulmaktadır. Günümüze gelindiğinde medya artık dünya çapında bir sektör olmuş; hem temel ihtiyaç olan haber alma ihtiyacımıza hizmet etmekte, hem çok geniş kapsamlı bir eğlence ortamı olmakta hem de çok geniş bir bilgi alışverişi portalı olarak görev almaktadır.

Ve bu dünya çapındaki işlevselliği kendisine bir sektör olabilme imkanı kazandırmış, milyarlarca dolarlık yatırımlar yapılabilen bir sektör olmuş ve özellikle reklam sektörünün kendisiyle çok yakından ilişkisi olmasıyla kanalize bir sektör ilişkisi yürütebilmektedir.

Medyanın kitleleri yönlendirme gücü, büyük oranda reklamlar sayesinde mümkün olabilmektedir. Bunun dışında dünya üzerinde pek çok ülkede çok büyük paralar harcanarak ayakta tutulan ve aynı zamanda çok büyük hasılatlara da sahip olan gazeteler, dergiler ve yayın evleri artık çoğunlukla kitle iletişim araçlarına hizmet için yani dolayısıyla medya sektörüne hizmet için çalışmaktadır.

Medyanın içerisindeki yeni medya sektörünün popülerleşmesi

Yeni medya olarak bahsedilen ortam, dijital medyayı kapsar ve dijital ortam sayesinde hedef kitlesine ulaşılabilen bir sektördür. Yeni medyanın başlıca kullanım alanları internet; bununla birlikte web siteleri, DVDler ve video oyunlarıdır. Yeni medyayı medyanın genel kapsamından ayıran temel özelliği, herhangi yazılı bir kaynak ya da kaydedilmiş bir televizyon programı yayınını içeriğinde barındırmamasıdır. Çünkü bu tip kitaplar, dergiler ve tüm yazılı basımlar dijital bir özellik içermemektedir. Yeni medya tamamen dijital ortam üzerine şekillenen bir sektördür.

Yeni Medya Ortamları

Yeni medyanın içeriğinde sayılabilecek ortamlardan bazıları ise şu şekildedir;
Sanal gerçeklik ortamları
Bilgisayar oyunları
Blog sayfaları
Mobil medya ortamları
Multimedya araçları (animasyonlar, çok ortamlı sesler, çok ortamlı videolar vb.)
Elektronik postalar
İnteraktif televizyon yayınları
Web siteleri
Yazılımlar

Medyanın İşlevleri

Haber ve Bilgi Verme: Medyanın en önemli işlevidir. Hayatın pek çok alanına ait ulusal ve uluslararası bilgi ve haberler medya araçları ile insana ulaşır. Medya aracılığıyla bilgilenirken aynı zamanda yönlendiriliriz; bu bakımdan medyaya büyük sorumluluk düşmektedir.

Toplumsallaştırma: Medya bireyin toplumla bütünleşmesini ve toplumsal hayata uyum sağlamasını kolaylaştırır.

Eğitim: İnsanların, özellikle gelişme çağındaki çocukların algı, beceri ve bilinç düzeyini yükselterek eğitimlerine yardımcı olur.

Eğlendirme: İnsanları toplumsal hayatın sıkıcı temposundan uzaklaştırıp hoşça vakit geçirme imkânı sunar.
Kültürel Değerlerin Korunması: Medya doğru kullanıldığı takdirde kültürel mirasın korunması, yaşatılması ve geliştirilmesinde önemli rol oynar.

Kamuoyu Oluşturma: Medya kamusal bir görevi yerine getirir. Kamu kurum ve kuruluşlarını kamu adına denetleme ve eleştirme yetkisini elinde bulundurur. Vatandaşın hakkını savunmak adına toplumun ve kamunun vicdanı vazifesi görür.

Tanıtım: Medya devletlerin, şirketlerin, kurum, kuruluş hatta kişilerin en önemli tanıtım aracıdır. Günümüz ekonomisi pazarlama üzerine kuruludur. Pazarlamanın en önemli aracı da medyadır.

Kaynak: www.burakozkocak.com.tr 

Bu haber sizlere www.haber32.com.tr farkıyla sunulmuştur
haber32
haber32
Yorumlar (0)
haber32 haber32
parçalı bulutlu
Günün Anketi Tümü
Sizce Isparta'nın En Büyük Sorunu Nedir?
Namaz Vakti 21 Ocak 2020
İmsak 06:38
Güneş 08:03
Öğle 13:14
İkindi 15:52
Akşam 18:15
Yatsı 19:34
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 18 40
2. Başakşehir 18 36
3. Trabzonspor 18 35
4. Fenerbahçe 18 34
5. Alanyaspor 18 32
6. Galatasaray 18 30
7. Beşiktaş 18 30
8. Göztepe 18 26
9. Malatyaspor 18 24
10. Gaziantep FK 18 24
11. Denizlispor 18 22
12. Çaykur Rizespor 17 20
13. Gençlerbirliği 17 18
14. Konyaspor 18 18
15. Kasımpaşa 18 15
16. Antalyaspor 18 14
17. Ankaragücü 18 12
18. Kayserispor 18 10
Takımlar O P
1. Hatayspor 18 37
2. Erzurum BB 18 31
3. Bursaspor 18 30
4. Akhisar Bld.Spor 18 28
5. Keçiörengücü 18 28
6. Ümraniye 18 28
7. Menemen Belediyespor 18 28
8. Adana Demirspor 18 27
9. Altay 18 24
10. Balıkesirspor 18 24
11. Giresunspor 18 24
12. Fatih Karagümrük 18 23
13. İstanbulspor 18 20
14. Altınordu 18 19
15. Osmanlıspor 18 16
16. Adanaspor 18 13
17. Boluspor 18 13
18. Eskişehirspor 18 9
Takımlar O P
1. Liverpool 22 64
2. Man City 23 48
3. Leicester City 23 45
4. Chelsea 23 39
5. M. United 23 34
6. Wolverhampton 23 34
7. Sheffield United 23 33
8. Tottenham 23 31
9. Crystal Palace 23 30
10. Arsenal 23 29
11. Everton 23 29
12. Newcastle 23 29
13. Southampton 23 28
14. Burnley 23 27
15. Brighton 23 25
16. West Ham 22 23
17. Watford 23 23
18. Aston Villa 23 22
19. Bournemouth 23 20
20. Norwich City 23 17
Takımlar O P
1. Barcelona 20 43
2. Real Madrid 20 43
3. Atletico Madrid 20 35
4. Sevilla 20 35
5. Getafe 20 33
6. Real Sociedad 20 31
7. Valencia 20 31
8. Athletic Bilbao 20 30
9. Villarreal 20 28
10. Granada 20 27
11. Real Betis 20 27
12. Levante 20 26
13. Osasuna 20 25
14. Deportivo Alaves 20 23
15. Real Valladolid 20 22
16. Eibar 20 22
17. Mallorca 20 18
18. Celta de Vigo 20 16
19. Leganés 20 14
20. Espanyol 20 14
Günün Karikatürü Tümü