banner121

İhlas Haber Ajansı Burak Özkoçak'tan Sosyal Medya Tüyoları

Yaygın kullanımıyla medyayı kitle iletişim araçları (gazete, dergi, radyo, televizyon ve internet) olarak tanımlamak mümkündür.

Türkiye 07.11.2019, 19:42
İhlas Haber Ajansı Burak Özkoçak'tan Sosyal Medya Tüyoları
banner123

Yaygın kullanımıyla medyayı kitle iletişim araçları (gazete, dergi, radyo, televizyon ve internet) olarak tanımlamak mümkündür. Medya kısaca yazılı, sesli ve görsel kitle iletişim araçları olarak tanımlanır.
Günümüzde televizyon, radyo, gazete, internet ve dergi gibi sayılabilecek pek çok kitle iletişim araçlarının toplamını oluşturan tek bir terim olarak ortaya çıkan “medya“, bu kitle iletişim araçları vasıtasıyla bireylere sunulan hizmeti ifade etmektedir. Bazen bu tip iletişimler söz konusu olan aracın tam olarak kendisiyle, bazen de aracı olarak kullanılarak yapılmaktadır.

Kitle iletişim araçları medya aracılığı için kullanılmaya başlamadan önce, ilk dönemlerde sadece kitlelerin haber alma ihtiyacını karşılamak amacıyla hizmet vermeye başladığından medyanın bir bütün olarak haber alma ihtiyaçlarının üzerinden basamak basamak şekillendiğini de söylemek mümkündür. Bu şekillenme sürecinde farklı kitle iletişim araçlarının farklı amaçlara hizmet etme amacıyla dallanıp budaklanması da medyanın çok kollu bir içerik olabilmesini sağlamıştır.

Buna örnek olarak televizyonların hala haber alma ihtiyacına yönelik çalışabilmesinin yanında dergilerin kendilerine sanat, spor, edebiyat gibi farklı farklı kollar seçebilmesini gösterebilmekteyiz. Böylelikle “medya“, kendisini bir terim olarak çok geniş kapsamlı ifade edebilme imkanı bulmaktadır. Günümüze gelindiğinde medya artık dünya çapında bir sektör olmuş; hem temel ihtiyaç olan haber alma ihtiyacımıza hizmet etmekte, hem çok geniş kapsamlı bir eğlence ortamı olmakta hem de çok geniş bir bilgi alışverişi portalı olarak görev almaktadır.

Ve bu dünya çapındaki işlevselliği kendisine bir sektör olabilme imkanı kazandırmış, milyarlarca dolarlık yatırımlar yapılabilen bir sektör olmuş ve özellikle reklam sektörünün kendisiyle çok yakından ilişkisi olmasıyla kanalize bir sektör ilişkisi yürütebilmektedir.

Medyanın kitleleri yönlendirme gücü, büyük oranda reklamlar sayesinde mümkün olabilmektedir. Bunun dışında dünya üzerinde pek çok ülkede çok büyük paralar harcanarak ayakta tutulan ve aynı zamanda çok büyük hasılatlara da sahip olan gazeteler, dergiler ve yayın evleri artık çoğunlukla kitle iletişim araçlarına hizmet için yani dolayısıyla medya sektörüne hizmet için çalışmaktadır.

Medyanın içerisindeki yeni medya sektörünün popülerleşmesi

Yeni medya olarak bahsedilen ortam, dijital medyayı kapsar ve dijital ortam sayesinde hedef kitlesine ulaşılabilen bir sektördür. Yeni medyanın başlıca kullanım alanları internet; bununla birlikte web siteleri, DVDler ve video oyunlarıdır. Yeni medyayı medyanın genel kapsamından ayıran temel özelliği, herhangi yazılı bir kaynak ya da kaydedilmiş bir televizyon programı yayınını içeriğinde barındırmamasıdır. Çünkü bu tip kitaplar, dergiler ve tüm yazılı basımlar dijital bir özellik içermemektedir. Yeni medya tamamen dijital ortam üzerine şekillenen bir sektördür.

Yeni Medya Ortamları

Yeni medyanın içeriğinde sayılabilecek ortamlardan bazıları ise şu şekildedir;
Sanal gerçeklik ortamları
Bilgisayar oyunları
Blog sayfaları
Mobil medya ortamları
Multimedya araçları (animasyonlar, çok ortamlı sesler, çok ortamlı videolar vb.)
Elektronik postalar
İnteraktif televizyon yayınları
Web siteleri
Yazılımlar

Medyanın İşlevleri

Haber ve Bilgi Verme: Medyanın en önemli işlevidir. Hayatın pek çok alanına ait ulusal ve uluslararası bilgi ve haberler medya araçları ile insana ulaşır. Medya aracılığıyla bilgilenirken aynı zamanda yönlendiriliriz; bu bakımdan medyaya büyük sorumluluk düşmektedir.

Toplumsallaştırma: Medya bireyin toplumla bütünleşmesini ve toplumsal hayata uyum sağlamasını kolaylaştırır.

Eğitim: İnsanların, özellikle gelişme çağındaki çocukların algı, beceri ve bilinç düzeyini yükselterek eğitimlerine yardımcı olur.

Eğlendirme: İnsanları toplumsal hayatın sıkıcı temposundan uzaklaştırıp hoşça vakit geçirme imkânı sunar.
Kültürel Değerlerin Korunması: Medya doğru kullanıldığı takdirde kültürel mirasın korunması, yaşatılması ve geliştirilmesinde önemli rol oynar.

Kamuoyu Oluşturma: Medya kamusal bir görevi yerine getirir. Kamu kurum ve kuruluşlarını kamu adına denetleme ve eleştirme yetkisini elinde bulundurur. Vatandaşın hakkını savunmak adına toplumun ve kamunun vicdanı vazifesi görür.

Tanıtım: Medya devletlerin, şirketlerin, kurum, kuruluş hatta kişilerin en önemli tanıtım aracıdır. Günümüz ekonomisi pazarlama üzerine kuruludur. Pazarlamanın en önemli aracı da medyadır.

Kaynak: www.burakozkocak.com.tr 

Bu haber sizlere www.haber32.com.tr farkıyla sunulmuştur
haber32
haber32
Yorumlar (0)
haber32 haber32
12°
parçalı bulutlu
Günün Anketi Tümü
Sizce Isparta'nın En Büyük Sorunu Nedir?
Namaz Vakti 14 Aralık 2019
İmsak 06:31
Güneş 07:58
Öğle 12:58
İkindi 15:26
Akşam 17:47
Yatsı 19:09
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 14 30
2. Beşiktaş 14 27
3. Trabzonspor 14 26
4. Başakşehir 14 26
5. Fenerbahçe 14 25
6. Alanyaspor 15 23
7. Galatasaray 14 23
8. Malatyaspor 14 20
9. Göztepe 14 20
10. Denizlispor 14 18
11. Gaziantep FK 14 17
12. Çaykur Rizespor 14 17
13. Gençlerbirliği 14 14
14. Konyaspor 14 14
15. Antalyaspor 15 13
16. Kasımpaşa 14 12
17. Kayserispor 14 10
18. Ankaragücü 14 9
Takımlar O P
1. Hatayspor 14 30
2. Akhisar Bld.Spor 14 25
3. Erzurum BB 14 24
4. Bursaspor 14 23
5. Ümraniye 14 22
6. Keçiörengücü 14 22
7. Menemen Belediyespor 14 22
8. Altay 15 20
9. Fatih Karagümrük 14 20
10. Balıkesirspor 14 19
11. Giresunspor 14 19
12. Adana Demirspor 15 18
13. İstanbulspor 14 15
14. Altınordu 14 13
15. Osmanlıspor 14 11
16. Boluspor 14 11
17. Adanaspor 14 9
18. Eskişehirspor 14 5
Takımlar O P
1. Liverpool 16 46
2. Leicester City 16 38
3. Man City 16 32
4. Chelsea 16 29
5. M. United 16 24
6. Wolverhampton 16 24
7. Tottenham 16 23
8. Sheffield United 16 22
9. Arsenal 16 22
10. Crystal Palace 16 22
11. Newcastle 16 22
12. Brighton 16 19
13. Burnley 16 18
14. Everton 16 17
15. Bournemouth 16 16
16. West Ham 16 16
17. Aston Villa 16 15
18. Southampton 16 15
19. Norwich City 16 11
20. Watford 16 9
Takımlar O P
1. Barcelona 15 34
2. Real Madrid 15 34
3. Sevilla 16 31
4. Real Sociedad 16 27
5. Getafe 16 27
6. Athletic Bilbao 16 26
7. Atletico Madrid 16 26
8. Valencia 16 26
9. Granada 16 24
10. Osasuna 16 23
11. Real Betis 16 22
12. Levante 16 20
13. Villarreal 16 19
14. Real Valladolid 16 19
15. Deportivo Alaves 17 19
16. Eibar 16 15
17. Mallorca 16 14
18. Celta de Vigo 16 13
19. Leganés 17 10
20. Espanyol 16 9
Günün Karikatürü Tümü