Arif BALKAN/İSTANBUL İtalya ’nın kuzeyindeki Ravenna Limanı açıklarında 28 Aralık 2014 ’te Belize bandıralı Lady Aziza isimli gemiyle çarpıştıktan sonra Adriyatik sularına gömülen Gökbel isimli Türk yük gemisi mürettebatından 5 ’i kurtarılmış, 4 ’üyse yaşamını yitirmişti. Aynı kazada ikinci kaptan Melih Erek ile çarkçıbaşı olan Yiğit Küçükbıyık ise kayboldu. TÜRK GEMİSİ SANİYE SANİYE BÖYLE BATTI! ‘ÖLDÜĞÜNE İNANMIYORUZ ’ Olayın üzerinden 130 gün geçtiğini söyleyen Erek ’in kızı Aslı Bayraktar, ne Türk ne de İtalyan makamlarından bilgi alabildiklerini belirterek “Babam 36 yıllık usta bir kaptan. Ancak kaza günü liman başkanlığı hava koşulları çok kötü olmasına rağmen açık hava modu vermiş. Çarpan geminin kaptanı gemiyi hemen geri çekiyor. Ancak denize hiçbir şekilde can yeleği ve şişme bot atmıyorlar. Bunu hazmedemiyoruz” dedi. MELİH EREK Bayraktar, kaptan Erek ve çarkçıbaşı Küçükbıyık ’ın gemi batmadan önce can yeleği giydiğini belirterek “Fizik kuralları gereği su üstünde kalmaları gerekiyor. Can yeleği giymiş olmaları umudumuzu diri tutuyor. Hayatta mucizeler de var. Belki bir yerdedirler. Babamın cansız bedenine ulaşılamadı. Ailece somut olarak görmeden, öğrenmeden öldüğüne inanmıyoruz” diye konuştu. Kazada kaybolan çarkçıbaşı Yiğit Küçükbıyık ’ın kardeşi Harun Küçükbıyık ise “İtalya ’da avukatımız var. Fakat bir arama çalışması yok. Kendi çıkarsa ancak o şekilde bulabileceğiz. Hava şartları ve yılbaşı nedeniyle yeterince çalışma yapılmadı. Çıkıp gelecekmiş gibi bekliyoruz. Su sıcaklığı 4-5 dereceymiş. Bölgede ciddi bir akıntı var. Akdeniz ’e hatta Libya ’ya kadar inebilecekleri söyleniyor” dedi.