36 milyon abone ve 34 bin çalışanı olan Türk Telekom Türkiye'de bir ilki daha hayata geçirdi. Gündelik hayatı kolaylaştıran ve maliyetleri yarı yarıya düşürecek 20 uygulamayı bir platformda toplayan Türk Telekom, ''Akıllı Kent'' alanında ilk adımı Karaman'da attı.

İletişim altyapısını tek bir noktada toplayan sistemin tanıtım toplantısına, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Türk Telekom Grubu CEO ’su Rami Aslan, Grup Bireysel İş Birimi CEO ’su Erkan Akdemir ve Grup Kurumsal İş Birimi CEO ’su Mehmet Ali Akarca katıldı.

TASARRUF SAĞLANACAK

Türk Telekom Grubu ve iş ortakları tarafından geliştirilen uygulamalarla, Karaman ’da trafikten sağlığa, eğitimden güvenliğe kadar şehrin tüm ihtiyaçları Akıllı KenTT Operasyon Merkezi ’nden yönetilecekken sistem sayesinde bir çok alanda da ciddi tasarruflar elde edilecek.

DAHA AZ PARA DAHA ÇOK İŞ

Türkiye ’de ilk kez entegre akıllı kent uygulamasını Karaman ’da başlattıklarını belirten Bakan Elvan, “Akıllı bir kent kuruyoruz. Bu akıllı kent tasarruf sağlayacak, belediyenin, valiliğin, tüm kamu kurum ve kuruluşların daha etkin ve verimli çalışmasını sağlayacak. Daha az para harcayarak daha çok iş yapma imkanını ortaya koyacak. Bir akıllı kentten sadece belediyelerimiz, kamu kurum ve kuruluşları istifade etmeyecek, vatandaşlarımız istifade edecek. ” diye konuştu.

AKILLI YAŞAM

Türk Telekom Grubu CEO ’su Rami Aslan da 2005 yılından bu yana ülkeye konsolide bazda 17 milyar TL yatırım yaptıklarını belirterek, şunları söyledi:

“Dijitalleşme adımlarını, kamu hizmetlerine ve şehir hayatına taşıyarak, Türkiye ’de bir ilki daha gerçekleştiriyor ve Türkiye ’nin ilk entegre akıllı şehir projesini hayata geçiriyoruz. Karaman, artık sadece tarihi ve kültürel önemiyle değil şehircilik ve teknoloji altyapısıyla da Türkiye ’nin en ileri şehirlerinden biri olacak. Uygulamalarımız Karamanlılara akıllı bir yaşamın anahtarını sunuyor. Karaman ’dan sonra tüm illerin uygulamak isteyeceği Akıllı KenTT Projesi, ülke ekonomisi için itici güç olacak.”

TEK MERKEZDEN YÖNETİLECEK

- Proje kapsamında, Karaman ’ın kablolu ve kablosuz iletişim altyapısı tek bir noktada buluşturuldu.

- Tüm veriler ve kontrol bu merkezde toplanarak, akıllı şehir geliştirildi.

- Nesnelerin interneti platformu üzerinden iletişim kurulan kent, operasyon merkezinden yönetilecek.

- Sistemdeki akıllı kavşak uygulaması ile trafik kazalarında yüzde 60'lık azalma öngörülüyor.

- Akıllı sulama sistemi ile yüzde 30 tasarruf sağlanacak.

- Otopark noktalarında sistem nerelerin müsait olduğunu araç sahiplerine gösterecek.

- Turistler şehirle ilgili tüm bilmek istediklerini bu ekrandan öğrenebilecek.

- Trafik lambaları trafiğin yoğunluğuna göre otomatikman yanıp-sönecek.

250 KİŞİLİK ÇAĞRI MERKEZİ

Türk Telekom Grubu, Karaman ’da bir çağrı merkezi de açtı. Türkiye ’nin 24 farklı bölgesinde yaklaşık 7 bin temsilcisiyle çalışan AssisTT ’in yeni çağrı merkezi açıldı. Bölgede 250 kişiye istihdam sağlayacak olan merkez, Avea ve TTNET operasyonlarının yanı sıra DHMİ ’ye de hizmet verecek.