Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, tüketicilerin Ramazan Bayramı öncesi "yalancı" bayram indirimi tuzaklarıyla karşı karşıya kaldığını belirterek, "Etiket fiyatı önce yükseltilerek, üzerinin çizilip indirimli fiyattan satılıyormuş izlenimi veriliyor" dedi.

HAKSIZ KAZANÇA DİKKAT

Ağaoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, pahalı Casinoslot otobüs bileti, bayat, sağlıksız ve kalitesiz çikolata ve şekerleme, bayram kredisi ve erken rezervasyonla indirimli tatil fırsatı gibi birtakım tuzakların oluştuğunu söyledi.

Bazı korsan otobüs şirketlerinin ve havayolu firmalarının artan talep nedeniyle bilet fiyatlarını ikiye katladığını ileri süren Ağaoğlu, "Üstelik 40 kişilik otobüs için 60 kişilik bilet satmak suretiyle haksız kazanç peşindeler. Geçmiş yıllarda fahiş fiyatla satın aldığı bileti olduğu halde seyahat yapamayan veya ayakta yolculuk yaptığını bildiren tüketicilerden çok sayıda yakınma geldi. Bu tür olumsuzlukla karşılaşan tüketiciler işin peşini bırakmamalı, ilgili yerlere şikayet etmelidir" diye konuştu.

BU TÜR İŞLERE DİKKAT EDELİM

Ağaoğlu, firma tarafından tarifelerin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığına onaylatılması, onaylı listelerin terminallere asılması ve firmaya ait internet sitesinde paylaşılması gerektiğini ifade ederek, bu tür açıkgözlere karşı dikkatli olunmasını istedi.

Bayram öncesi bazı bankaların cazip kredi seçenekleri sunarak, vatandaşın borçlandırılmasına neden olduğunu iddia eden Aydın Ağaoğlu, "Tüketicilerin 'borç yiyen, kesesinden yer' özdeyişini unutmaması, birkaç gün keyif sürmek için bayram ertesi haciz tehdidiyle borç sarmalına girmekten kaçınması, borçlanırken bütçelerini ve ödeme güçlerini dikkate almaları gerekir" ifadelerini kullandı.