haber32
banner77
21 Nisan 2017 Cuma 11:54
Yüksek omega 3 ve protein kaynağı: Ton balığı
haber32

Yüksek omega 3 ve protein kaynağı: Ton balığı

Uzman Diyetisyen Selahattin Dönmez, okyanuslarda yaşayan ton balıklarının, iç denizlerde yetişen balıklara oranla çok daha güvenli olduğunu söyleyerek, haftada en az üç kez ton balığı tüketilmesini 7 ’den 70 ’e her yaş grubuna önerdi. 21-04-2017 11:55:00 Sağlıklı Yaşam

Yüksek omega 3 ve protein değerleriyle yılın her mevsiminde balık tüketimine imkân sağlayan ton balığı ile ilgili konuşan Uzman Diyetisyen Selahattin Dönmez, "Bir deniz ürününün bünyesindeki cıva miktarı, balığın yapısı ile alakalı değil; yetiştiği alanın kirliliği ile ilgilidir. Bu nedenle okyanuslarda yaşayan ton balıkları, iç denizlerde yetişen balıklara oranla çok daha güvenlidir. Haftada en az üç kez ton balığını 7'den 70'e her yaş grubuna öneriyorum” dedi.

Ton balığı yüzde yüz güvenli

Son dönemde sağlıklı yaşam trendinde önemli bir yere sahip ton balığıyla ilgili merak edilenlere yanıt veren Uzman Diyetisyen Selahattin Dönmez, kendi mutfağında ve danışanlarının beslenme planlarında sıklıkla ton balığına yer verdiğini vurguladı. En çok merak edilen konu cıva ile ilgili de akıllardaki soruları gideren Dönmez, Hint, Atlantik ve Pasifik Okyanusu'nda avlanan ton balıklarında cıva birikiminin gerçekleşmediğini belirterek, ton balığının yüzde yüz güvenli olduğuna değindi.

Protein açısından önemli bir besin

Proteinin beslenmedeki yerine değinen Dönmez, "Ton balığı mükemmel bir protein kaynağıdır. 100 gram ton balığı yaklaşık 22-24 gram protein içerir. Bu miktar bir kişinin günlük alması gereken protein miktarının %30-40 kadarını karşılar. Ton balığı doğal, katkısız olmakla birlikte selenyum, fosfor, magnezyum, demir gibi mineralleri, B12, A, D ve E gibi vitaminlerin de önemli kaynağı. Birçok araştırma omega 3 ve proteince zengin ton balığını haftada en az 3 kez tüketmenin çocuklarda IQ değerlerini artırabildiğini, kişisel ve sosyal becerilerini geliştirebildiğini, yetişkinlerde de dinç bir kas yapısı sağlanabildiğini belirtmektedir. Bu sebeple haftada en az 3 kere ya da daha fazla ton balığı yemek yaşam boyu zinde kalmak açısından çocukluk döneminden itibaren çok önemlidir” diye konuştu.

YORUM YAZ YORUM GÖNDER Doğrulama kodunu yandaki kutuya giriniz : antiflood.php BENZER BAŞLIKLAR Ofiste sportif olunOfiste sportif olun Zindelik için günde 30 dakika gündüz uykusuZindelik için günde 30 dakika gündüz uykusu Uykusuzluğun çaresi şekerlemeUykusuzluğun çaresi şekerleme
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Sponsorlu Bağlantılar haber32 haber32
Isparta zayi kayıp ilanlarınız için 0246 223 67 06 Ehliyet, öğrenci kimliği kayıp ilanı vermek için Isparta Express Gazetesi