Isparta

Bankaların Komisyon Oranlarındaki Artış Tüketicilere Yansıyor

Son dönemde bankaların pos cihazı kullanan işletmelere uyguladığı komisyon oranlarının artışı, tüketicilerin alışveriş deneyimine de olumsuz yansımaya başladı.

Abone Ol

Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Ergün Kılıç, bu durumu değerlendirdi ve bazı işletmelerin kredi kartı komisyon oranlarındaki artışı tüketicilere yansıttığını belirtti.

Kılıç, "Bankaların, pos cihazı kullanan üye işletmelerin komisyon oranlarını artırması sonucu bazı işletmeler kredi kartı komisyon artışını tüketicilere yansıtmaya başladı. Bu durum yasal değil. Komisyonsuz alışveriş hakkımızdır." şeklinde konuştu.

Uzun süredir bankaların komisyon oranlarındaki bu artışı, tüketiciler ve işletmeler arasındaki alışveriş sürecine de yansıdığı gözlemleniyor. Kredi kartıyla yapılan alışverişlerde işletmelerin yeni uygulamalar geliştirdiği, ancak komisyonlara dair şikayetlerin arttığı belirtiliyor.

Tüketici Hakları Derneği olarak, kredi kartıyla alışveriş yaparken ekstra komisyon alan işletmeleri tespit ederek yasal yollara başvuracaklarını ve tüketicilerin mağduriyetini gidermek için gereken her türlü adımı atacaklarını vurgulayan Kılıç, bazı işletmelerin kredi kartı geçerliliği konusunda sorun yaşandığını da dile getirdi.

Haber Merkezi