Açıklamada, müşterilere hizmet verilirken gıda ve içecek (su hariç) servisi yapılmaması gerektiği aktarılarak, şunlar sıralandı: "İçeride karşılıklı başvuru formu amacıyla gazete, dergi ve sözde şeyler bulundurulmamalıdır. Her herif için tek kullanımlık araç gereç kullanılmalı, tek kullanımlık araç gereç sağlanamadığı durumlarda her uygulama sonrasında tekstil malzemeleri minimum 60 derecede yıkanmalıdır. Kullanılan aletlerin üzerinde kan veya sekresyon yoksa yüzde 70’lik alkol ile silinmelidir. Kullanılan aletlerin üstünde kan ya da sekresyon varsa, ön temizlik yapıldıktan ve kuruduktan sonradan yüzde 70’lik alkol ile silinmelidir. Manikür, pedikür, epilasyon gibi işlemlerde kullanılan aletlerin kişiye özel olması sağlanmalıdır. kişisel alet kullanımı sağlanamadığı durumlarda her müşteriden daha sonra kullanılan aletlerin temizlik ve sterilizasyonu sağlanmalıdır. Yapılan operasyon eldiven kullanmayı gerektiriyorsa, tek kullanımlık eldiven kullanılmalıdır. Eldivenli ellerle çevreye dokunulmamalıdır. Fön makinesi olası olduğunca kullanılmamalıdır. Fön makinesi gibi yüksek hava akımı oluşturan cihazları kullanırken düşük hızda, yandaki müşteriyi etkilemeyecek yönde veya diğer müşterilerden ayrı bir alanda kullanılmasına özen gösterilmelidir. Saç kesimi sırasında yüz ve baş bölgesinde kalan kesilmiş saçların temizlenmesi için kullanılan ense fırçasının kullanımı, geçici süreliğine durdurulmalıdır. Bayan kuaförleri ve çekicilik merkezlerinde deri bakımı, makyaj ve daimi makyaj hizmetinin sunumu geçici süreliğine durdurulmalıdır. Kasa önünde sıra beklerken durulması gereken yerler zeminde sosyal mesafeyi sağlayacak şekilde işaretlenmelidir. Müşterilerden tercihen temassız elde etmek üzere nakit olmayan ödeme yapmaları istenmelidir." Açıklamada, salgından korunma amaçlı alınan tedbirler dahilinde müşterilere yönelik önlemler de yer aldı. Müşterilerin meslek yerinde belirlenen kurallara uyması gerektiği bildirilen açıklamada şu ifadelere yer verildi: "Diğer müşterilerle aradaki sosyal mesafeye (asgari 3-4 adım) dikkat edilmelidir. Randevu ile gidilmeli ve randevu saatine uyulmalıdır. Maske (tercihen tıbbi) kullanılmalıdır. İş yerine girdikten sonradan eller yıkanmalı veya el antiseptiği kullanılmalıdır. İş yeri içinde gerekli olmadıkça yüzeylere dokunulmamalıdır. Çevreye temas sonrası el antiseptiği kullanılmalıdır. Yemek Yemek ve içmek (su hariç) için talepte bulunulmamalıdır."
Personeli korumaya yönelik önlemler çerçevesinde ise hasta personelin (ateş, öksürük, nezle, nefes darlığı gibi belirtileri olan) çalıştırılmaması gerektiği kaydedilen açıklamada şöyle denildi: "Personel çalışırken alev, öksürük, nezle, nefes darlığı gibi belirtiler gelişirse, maskesi takılı olarak pandemi hastanesine yönlendirilmelidir. Personel vardiyalı çalıştırılmalı, egzersiz ortamında benzer anda daha eksik personelin bulunması sağlanmalıdır. Çalışan personelin tümünün kuralına uygun maske takması sağlanmalıdır. Maske ıslandıkça ya da kirlendikçe değiştirilmelidir. Tip ile 1 metreden yakın ve 15 dakikadan uzun bağlantı ihtimali olan personelin yüz koruyucu kullanması sağlanmalıdır. Yüz koruyucu her tip sonrasında yüzde 70’lik içki ile silinerek baştan kullanılabilir. Çalışan personelin el hijyenine dikkat etmelerini sağlanmalıdır. Bunun için, eller çoğu kez asgari 20 saniye her tarafında su ve sabunla yıkanmalı, su ve sabun olmadığı durumlarda içki bazlı el antiseptiği ile ovalanmalıdır. Antiseptik taşıyan sabun kullanmaya lüzum yoktur, olağan sabun yeterlidir. Personelin dinlenme alanlarında sosyal mesafenin korunması ve maske takılmasının sürdürülmesi sağlanmalıdır. Yemek Yemek yerken veya çay/kahve içilirken, maske çıkarılacağı için bunun yapıldığı kapalı alanda aynı anda aniden fazla kişinin olmaması sağlanmalıdır. Çalışan personelin temaslı veya izolasyonda olmadığından belirlenmiş olunmalıdır."
Alınan tedbirler çerçevesinde berber, kuaför ve çekicilik salonlarındaki ortam temizliği, dezenfeksiyonu ve havalandırma şartlarına ilişkin de şunlar kaydedildi: "Temizleme günlük olarak yapılmalıdır. Ama, sık kullanılan alanlar daha sık temizlenmelidir. İş yerlerinin temizliğinde bilhassa sık dokunulan yüzeylerin (kapı kolları, telefon ahizeleri, masa yüzeyleri gibi) temizliğine uyarı edilmelidir. Bu amaçla, su ve deterjanla temizleme sonrası dezenfeksiyon için 1/100 sulandırılmış (5 litre suya yarım minik çay bardağı) sodyum hipoklorit taşıyan çamaşır suyu (Sodyum hipoklorit Cas No: 7681-52-9) kullanılabilir. Klor bileşikleri yüzeylerde korozyon oluşturabilir. Dirençli yüzeyler için kullanılması önerilen bir dezenfektandır. Tuvalet temizliği için 1/10 sulandırılmış çamaşır suyu (Sodyum hipoklorit Cas No: 7681-52-9) kullanılmalıdır. Klor bileşiklerinin yerinde olmadığı bilgisayar klavyeleri, telefon ve öteki aygıt yüzeyleri yüzde 70’lik alkolle silerek dezenfeksiyonu sağlanmalıdır. Alıştırma tezgahları, ekipmanları ve aletleri uyumlu olarak temizlenmeli, yüzde 70’lik içki ile dezenfekte edilmelidir. Müşteriler ödeme terminalini kullanır ve dokunurlarsa, derhal ardından yüzde 70’lik alkol ile dezenfekte edilmelidir. Temizleme yapan personelin maske ve eldiven kullanması sağlanmalıdır. Temizleme ardından personelin maske ve eldivenlerini çıkartıp meslek yerindeki çöpe atması, yıkanabilir kumaş maske kullandıysa yenisiyle değiştirmesini ve ellerini asgari 20 saniye her tarafında su ve sabunla yıkaması, sabun ve suyun olmadığı durumlarda alkol bazlı el antiseptiği ile ovalaması sağlanmalıdır. İş yeri sık sık havalandırılmalıdır." Bu haber sizlere www.haber32.com.tr farkıyla sunulmuştur