Fen Lisesinden iyi haberler geliyor

Abone Ol

Şakir Aksöz'ün Çözüm Gazetesinin bugünkü sayısında yayınlanan yazısı şöyle:

 
Eğitim ile ilgili genelde eleştirisel yazılar yazıyoruz ve yazmaya devam edeceğiz. Yanlışın yanında iyi olduğu zaman iyiyi de yazdık. Keşke hep iyi şeyler yazsak.
 
Bugün Süleyman Demirel Fen Lisesindeki olumlu gelişmeleri sizlerle paylaşmak istiyorum. Müdür kadrosu 2 yıldır boş bulunan okulda okul müdür vekilinin yayınladığı bir iç genelge dikkatimi çekti.
 
İnternette Fen Lisesinin sitesini incelerken, il genelgeyi gördüm ve bu genelge ve benzeri icraatların okulu eski günlerine döndürebileceğini düşündüm.
 
Öncelikle okul müdür vekili Mehmet Çete’yi “Öğretmenlere sınıf – ders iç yönergesi” için tebrik ediyorum ve bu tavrından kesinlikle taviz vermemesini temenni ediyorum.
 
Süleyman Demirel Fen Lisesi gibi bir okulun başarının sürekli üst düzeylerde olması gerekmez mi? Isparta’nın ve Türkiye’nin en iyi öğrencilerinin kazandığı, Türkiye genelinde ilk 4000’de bulunan öğrencilerin geldiği okula bir şeyler oldu ve okulda sorunlar gün yüzüne çıkmaya başladı.
 
Okulun her açıdan silkinmesi ve kendine gelmesi gerekiyordu. Bu genelge, okuldaki yanlış giden bazı sistemlerin değişmesi için çok ama çok önemli bir adım. Bana göre kurum içi dinamiği sağlayacak bir uygulama.
 
Hani bazıları diyor ya:”Sen eğitimci değilsin, ne anlarsın bu işten” diye. Doğru eğitimci değilim ama şükürler olsun onlar gibi gerizekalı da değilim. Rabbimin bana verdiği aklı kullanmaya çalışıyorum. Ayrıca sonuçta bir veliyim ve eğitimin içindeyim. Kimse kusura bakmasın (mütevaziliği bir kenara bırakalım) ama bugün eğitimciyim, idareciyim diyenlerin bir çoğundan da bu işi yaparım.
 
Fen Lisesindeki sorun duvarını aşmak kolay değil. Bu nedenle mücadele etmek gerekiyor ve gördüğüm kadarıyla, daha doğrusu bu iç yönergeyi yayınlamakla okul müdür vekili mücadele edeceğini ve geri adım atmayacağını ortaya koyuyor.
 
Çünkü eğitimden veya okulların idaresinden az da olsa anlayanlar, iç yönerge ile yapılan değişikliklerin ne anlama geldiğini, monotonlaşmış, heyecanını kaybetmiş sistemin okula neler kaybettirdiğini bilirler.
 
Müdür beyin yayınladığı ve okulun internet sitesinde de bulunan iç yönerge şöyle:
 
        1 - Bu yönerge Isparta Süleyman Demirel Fen Lisesine çeşitli eleme araçlarından geçerek gelmiş bütün öğretmenlerin okulun eğitimsel hedeflerine ulaşması aç ısından gerekli bilgi, beceri, davranış ve anlayış iç inde oldukları kabulünden hareketle hazırlanmıştır.
 
2 -  Her öğrencinin birbirinden farklı algı tarzlarının, öğrenme şekillerinin karşılık bulması iç in farklı yöntem ve teknikler kullanan her bir öğretmenle sınıf ortamında karşı karşıya gelmesi, bireysel farklılıkları gözeten çağdaş eğitim anlayışının, öğrencilerin eğitim hedeflerine ulaşmasına kolaylık sağlayacağı kabulünden hareketle hazırlanmıştır.
 
3.          Bir üst sınıftaki öğretmenin, bir alt sınıftaki öğretmenin müşterisi (alıcısı) olduğunu bilerek zümredaşına olumlu işleme sürecinden geçmiş, o dersin o yılki kazanımlarını edinmiş bir çıktı (öğrenci) verebilmek iç in daha yüksek bir performans göstereceği kabulünden hareketle hazırlanmıştır.
 
4.      Okuldaki ölçme değerlendirme etkinliklerinin geç erlilik, güvenirlilik katsayısının öğretmenden öğretmene değişmesi olasılığını engelleyeceği kabulünden hareketle hazırlanmıştır.
 
UYGULAMA
 
5. Tek öğretmenli zümreler mevcut öğretmeni ile eğitime devam edecektir.
 
Birden çok öğretmenin olduğu zümrelerde hangi öğretmenin hangi sınıfa gireceği kura ile belirlenecektir.
  a. 2 öğretmenli zümrelerde kura sadece 9. Sınıflar için çekilecek ve müteakip yıllarda öğretmenler dönüşümlü devam edecektir.
 
b. 3 öğretmenli zümrelerde yine 9. Sınıflar iç in kura çekilerek belirleme yapılacaktır. Müteakip yılda o sınıfta derse girmeyen 2 öğretmen arasında kura çekilerek belirleme yapılacaktır. 11. Sınıf için kalan üçüncü öğretmen derse girecektir. 12. Sınıf için tekrar 3 öğretmen arasında kura çekilerek belirleme yapılacaktır.
 
4 ve daha fazla öğretmenli zümrelerde yine 9. Sınıflar için kura çekilerek belirleme yapılacaktır. Müteakip yıllarda o sınıfta derse giren öğretmenler kura dışında bırakılarak o sınıfta derse girmeyen öğretmenler arasında kura çekilerek belirleme yapılacaktır.
 
 İş bu yönerge hükümleri 2011-2012 eğitim öğretim yılı başından itibaren 9-10 ve 11. Sınıflarda uygulanacak olup, geçmiş yıllardan kaynaklanan zorunlu ve teknik sebeplerle 12. Sınıflar yönerge kapsamı dışında tutulacaktır.
 
8. Yine zorunlu sebeplerle 2011-2012 eğitim öğretim yılına mahsus olmak üzere 9, 10 ve 11. Sınıflar kuraya tabi tutulmadan, yönergenin diğer hükümlerine ve gerekçelerine göre yapılandırılma yoluna gidilecektir.
 
Son HÜKÜMLER
 
9.          Dil ve Anlatım ile Türk Edebiyatı ve Matematik, Geometri ile Analitik Geometri derslerine aynı sınıfta aynı öğretmen girmeyecektir.
 
10.  Bu yönerge hükümlerinin uygulanabilmesi iç in okul idaresi uhdesinde bulunan bir öğretmene 21 saate kadar ek ders verebil
 
11.  Bu yönerge hükümleri 2011-2012 eğitim öğretim yılının 26/09/2011 tarihinden itibaren geçerlidir.”
 
Eğitimde radikal kararlara acil ihtiyaç vardır ve radikal kararlar alınmalıdır.
 
Son olarak Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen “eğitim çalıştayı”nın beklenilen sonucun alınamaması endişem var. Havanda su dövüldüğü, yasak savma amacı ile düzenlendiği gibi sözler eğitim camiasında konuşulmaya başlandı. İnşiallah böyle değildir. Eğer çalıştaydan sonuç alınamazsa benim söyleyecek sözüm olmaz.