TÜRKİYE

Gençler Toplumsal Barış İçin Eğitiliyor

Burdur, gençlerin toplumsal barışa katkı sunmalarını amaçlayan önemli bir projeye ev sahipliği yaptı. Toplumsal barışa gençlerin aktif katılımını hedefleyen “Sosyal Arabuluculuk ve Sorunların Çözümünde Yeni Yaklaşımlar” projesi, Burdur’da start aldı.

Abone Ol

Avrupa Birliği’nin Erasmus+ KA154 programı kapsamında desteklenen proje, Burdur Öğretmenevi’nde düzenlenen açılış programıyla kamuoyuna tanıtıldı.

ODTÜ Mezunları Birliği Vakfı, Anadolu Üniversitesi, Artuklu Üniversitesi ve Kamu Denetçiliği Kurumu’nun (KDK) ortaklığında yürütülen projeye Burdur İl Milli Eğitim Müdürlüğü de destek verdi.

GENÇLERİ BARIŞ ELÇİSİ YAPACAK PROJE

Açılış programına TBMM Kamu Denetçiliği Kurumu Denetçisi Abdullah Cengiz Makas, eski ÖSYM ve TÜİK Başkanı Prof. Dr. Ömer Demir, İl Millî Eğitim Müdürü Muhammed Özdemirci, Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Zekiye Demir ve çok sayıda öğrenci katıldı.

Projenin Burdur Koordinatörü Selim Çelik, bu çalışmanın kentte ilk kez yapıldığını belirterek, sosyal arabuluculuğun bireyler arasındaki anlaşmazlıkların şiddete dönüşmeden çözülebilmesini sağlayan modern bir yöntem olduğunu ifade etti.

AMAÇ: ÇATIŞMA YERİNE UZLAŞI

İl Millî Eğitim Müdürü Muhammed Özdemirci ise projeyle birlikte öğrencilerde “sosyal arabuluculuk” kavramına dair güçlü bir farkındalık oluştuğunu dile getirdi. Özdemirci, bu tür projelerin gençlere empati, yapıcı diyalog ve uzlaşı kültürünü kazandırarak, toplumsal barışı güçlendirmede önemli bir rol oynadığını vurguladı.

KAMU DENETÇİSİNDEN OMBUDSMANLIK VURGUSU

Kamu Denetçisi Abdullah Cengiz Makas da konuşmasında Türkiye’de Ombudsmanlık kurumunun 2014’te kurulduğunu hatırlatarak, gençlere kurumun nasıl çalıştığını ve bireylerin bu kuruma nasıl başvuru yapabileceğini anlattı.

TEORİDEN PRATİĞE: GENÇLER UYGULAYARAK ÖĞRENİYOR

Proje kapsamında düzenlenen atölyelerde öğrencilere arabuluculuğun temel prensipleri, çatışma kaynakları, yapıcı iletişim teknikleri ve empati eğitimi veriliyor. Grup çalışmaları ve simülasyonlarla desteklenen eğitimlerin ardından öğrencilerin kendi çevrelerinde sosyal arabuluculuk faaliyetleri yürütmesi hedefleniyor.

Avrupa destekli bu proje, sadece bir eğitim değil; gençlerin aktif toplumsal rol üstlenmesini sağlayacak uzun vadeli bir barış yatırımı olarak görülüyor.