Vatandaş soruyor: Bu raylar yük taşırda yolcu taşıyamaz mı?
Isparta-Burdur tren seferleri, 4 Kasım 2004'te hattaki rayların taşımacılığa uygun olma vasfını yitirdiği ve yenilenmesi gerektiği gerekçesiyle kaldırılmış, ancak yük taşımacılığı sürdürülmüştü.
Burdur- Isparta arasında hatların yenilenmesinden sonra, yük taşımacılığı devam etti. Ama, Burdur'un yolcu treni geri verilmedi. Burdur'dan Isparta'ya, İzmir'e ve İstanbul'a yolcu taşıyan tren seferlerinin kaldırılmasına rağmen, ilimize yük taşımacılığı kesintisiz devam etti. Bir özel sektör işletmesinin, ham madde ihtiyacı olarak 2012 yılında, 206 Bin 390 Ton yük taşındı.
Haklı olarak; bu durumda vatandaş soruyar; Demir yolu taşımacılığı özel sektöre var da bize yok mu? Bu Demiryolları 60 ton yük kapasiteli vagonları taşıyorda, daha hafif olan yolcu trenlerini taşıyamıyor mu?
Pek çok kasaba ve şehir gibi, Burdur'da tren yolunun şehre gelmesiyle gelişmeye başladı. 6 Mart 1930'da Mustafa Kemal Atatürk'ün Burdur'u ziyaretinde verdiği sözle, ilimize 26 Mayıs 1936 yılında Gar ve demiryolu yapıldı. Demiryolu'nun şehre ulaşması, şehir ekonomisini atağa kaldırdı. İstanbul ve İzmir'den Antalya'ya ulaştırılmak üzere trenle Burdur'a gönderilen yükler, Burdur'dan kamyonlarla Antalya'ya ulaştırılmaya başlandı. Bu da şehirde ekonominin hareketlenmesine katkı sağladı. Burdur; İzmir, İstanbul ve Ankara'ya trenle seyahat etme imkanına kavuştu.
4 Kasım 2004 tarihinde, Burdur, önce trenle Isparta'ya ulaşım imkanını kaybetti. Isparta-Burdur tren seferleri, demiryolla-rının bu hatta zarar ettiği, yeteri kadar yolcu olmadığı gerekçesiyle kaldırıldı. 3 Mart 2008'de Burdur-Gümüşgün arasındaki demiryolu hattının taşımacılığa el verişsiz bir hale geldiği, yıprandığı, tehlike arz ettiği ve hattın yenilenmesi gerektiği gerekçesiyle, Burdur-İzmir hattında çalışan Göller Yöresi Ekspres'i seferleri kaldırıldı. 24 Temmuz 2008'de de aynı gerekçelerle, Burdur-Isparta-İstanbul Pamukkale Ekspres seferleride kaldırıldı.
O zamandan, bu zamana Burdur-Isparta trene hasret. Trenini geri istiyor, bekliyor.
Bir kaç yıldan bu yana, Eskişehir'den Antalya'ya kadar ulaşacak olan 'Hızlı Tren' konusu gündemde.
Ancak, bu konuda da henüz kesinleşmiş bir karar yok. Ayrıcada en iyimser tahminle, Hızlı Tren'in yapımı ve hizmete girmesi neredeyse 10 yıla yakın bir süre gerektiriyor. Yani kısa vadede, yolcu taşımacılığı konusunda Isparta-Burdur'un umutlarını yeşertecek bir gelişme yok.
Isparta-Burdur, 1936'da Atatürk'ün talimatıyla yapılıp hizmete giren demiryolları üzerinde yeniden yolcu trenleri seferlerinin yapılmasını bekliyor. Isparta halkı ve Burdur halkı, treni geri istiyor!