İlimizin sorunlarına değinen MHP İl Başkanı Yalçın, “Isparta gelire dayalı yoksulluk oranında Türkiye’de en yoksul 3 şehirden birisi ve en yoksulu. Isparta’nın 13 yıllık geçmişine baktığımız zaman ilimizde bir kere asla olmazsa olmazı teşvik var. Sizin rekabet ettiğiniz illerle yarışabilmeniz için o iller kadar desteğinizin olması lazım. Gelire bakıldığı zaman Türkiye’nin en yoksul ili.

Isparta’nın gelire dayalı yoksulluk oranında Türkiye’de en yoksul il olduğunu dile getiren MHP İl Başkanı İsa Yalçın, “Isparta’nın 13 yıllık geçmişine baktığımız zaman ilimizde bir kere asla olmazsa olmazı teşvik var. Sizin rekabet ettiğiniz illerle yarışabilmeniz için o iller kadar desteğinizin olması lazım. Gelire bakıldığı zaman Türkiye’nin en yoksul ili.

Türkiye’nin yatırım sıralamasında 67.il. Türkiye’de gelişmişlik düzeyinde 70’inci İl. Türkiye’nin meyve bahçesi. Türkiye’nin hem inanç hem de turizmi anlamında çok önemli yer. Gül Isparta’da halen stratejik bir ürün haline getirilemedi. Süs bitkisi olarak teşvik bile alınamadı. Zaman zaman Ticaret Odası’yla görüşüyoruz; kdv oranı düşürüldü deniliyor ama bunu sorduğumuz zaman net bir cevap alamadık. Güle teşvik yok ama fındığa, çaya var. Dünyada gülün yüzde 65’i Isparta’dan temin ediliyor. Ama girdi anlamında en az faydalanan yeri yine Isparta. Gül süs bitkisi değil de endüstriyel bitki olarak değerlendirilirse ve teşvik verilirse tabiî ki gül bir anda değişecek. Kesme çiçekçilik anlamında bir sanayinin kurulması gerekiyor. Bununla ilgili uzun yıllardır bekleyen projeler var. Hatta Bilim Sanayi Bakanlığı’nın bir açıklaması var. Çiçekçilik organize sanayi bölgesi için valiliklerin yer göstermesi durumunda bu durumun değerlendirileceğinin söylenmesine rağmen bu konuda 8 yıl içerisinde en ufak bir adım atılmadı. Bu da kesme çiçekçilik anlamında Isparta, 3’üncü sırada bir il” dedi.

Ulaşım olmadan ekonominin güçlendirilemeyeceğinin altını çizen Yalçın, sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye’de duble yollar, hızlı tren ve havalimanını entegre çalıştıramazsınız ekonominize katkı sağlayamazsınız. Ekonominin gelişmesi yollara bağlı. Bugün Isparta’da belediye, ‘Isparta, Türkiye’nin fuar kenti haline gelmesi lazım’ diyor. O zaman Dereboğazı yolumuzun yapılması gerekiyor. Hızlı trenin Ankara’dan Isparta’ya gelmesi gerekiyor. Hızlı tren güzergahının halen 1/100.00’lik planda yeri belli değil. Bir an önce havalimanını Isparta ve Burdur’un ortak kullanabileceği güzergahta olması gerekiyor. İyi tarım uygulamalarına geçilmesi gerekir. Eğirdir Gölü ve çevresinde yapılaşmalar sıkıntılı. Eğirdir Gölü çok kirleniyor. Kısa bir süre sonra suyu içme suyu olarak kullanılamaz hale gelecek. Bunun için endüstriyel atıklar çok sıkıntı. Dolayısıyla tarımda bir yenilenmeye gitmesi gerekiyor. Bu anlamda Isparta’nın çok birikmiş sorunları var.

Elma üreticisi elmasını üretiyor ama satamıyor. 2000’li yıllarda elmanın fiyatı 1 lira ve üzerindeydi. Bugün 60 kuruş. Girdiler yüzde 150 artmış ama elma fiyatı düşmüş. Çiftçinin buna dayanması mümkün değil. Gülbirlik Genel Müdürlüğü var, ama Elma Birlik Genel Müdürlüğü neden kurulmuyor? Devlet bu işin üzerine neden gitmiyor? Çiftçiler bahçedeki elmasını 60 kuruşa satıyor. En fazla sıkıntıda olduğu için 3’te 1’ini peşin alıyor. Eğirdir ve Gelendost bölgesinde satışların ancak 3’te biri ceplerine dönüyor. Çiftçi perişan durumda. Depolama kapasitesinde Isparta, İstanbul’dan sonra ikinci il. Kiraz aynı şekilde. Malatya teşvikte dördüncü bölgede. Destek alıyor. Türk Hava Yolları’nda kayısıyı ikram ediyorlar. Gül ile ilgili hiçbir çalışma yapılmıyor. Kirazla ilgili çalışma yapılmıyor. Bunların hepsini bundan önce ilimizi yönetenlere anlatıyorduk, ticaret odasıyla görüşüyorduk. Türkiye 20 ayda 4 seçim yaşadı. Biz bir tane de kongre yaptık. Arkasından MHP’yi meşgul eden olaylar oldu. Bunları çok dile getiremedik. Muhalefet olarak da eksik kaldık ama önümüzdeki günlerde özellikle FETÖ operasyonları nihai hedefine ulaştıktan sonra biz bunları anlatacağız. Valimiz ilk geldiğinde ziyaret ettik. Bu konularla ilgili bir rapor sunduk ama önümüzdeki günlerde artık bu maddeleri tek tek detaylandıracağız. Anlamakta güçlük çektiğim konu; uluslar arası birçok kuruluşun destekleri ve fonları var. Tabiat Varlıkları Koruma Kurulu Eğirdir’e köprü yapılmasını engelliyor ama bunun arkasından bu varlığın korunması ve destek alması noktasında hiçbir çalışma yapılmıyor.

Türkiye’de havzası içerisinde kendine yetebilen ender illerden bir tanesiydik. Yıllar önce bunu söylemiştim. Türkiye’de ekonomik anlamda sıkıntılar ve krizler olduğunda Isparta en son etkilenen il olurdu. Ama şimdi daha kriz sesi gelirken bu işten en fazla etkilenen il haline geldik. Sağlıklı bir vücut tamamen sağlıksız hale geldi.

Isparta’nın en ince detaylarına inildiği zaman 10 tane değeri varsa bir tanesi, Isparta’yı Türkiye’de ekonomik anlamda en güçlü ili haline getirecekken bugün yanlış politikalar ve ilgisizlik yüzünden Isparta ekonomisi artık son günlerini yaşamaktadır. Isparta’da icra müdürlüğü birden üçe çıkmıştır. Isparta’da her 20 kişiden birisi icralık durumdadır. Isparta’da şuanda 20 bin tane icra dosyası var. Ispartalının teşvikte bankalarda parası var deniliyor ama bankalardan aldığı, kullandığı krediler ve borçlarının artışına bakıldığı zaman Isparta en fakir illerden birisi. Bunların her birisini inceleyip MHP olarak bizim görevimiz eğitimden turizme, tarımsan sanayiye kadar önümüzdeki dönemde yoğun bir çaba içerisinde bulunacağız. Isparta bu anlamda hükümetten desteği alabilme noktasında önemli avantajı kullanmak durumunda. O da TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanının Ispartalı olması. Rahmetle anıyorum rahmetli Sadettin Bilgiç büyüğümüzün oğlu olması gibi özelliğiyle bunları çok rahat şekilde Isparta’ya kazandırabilecek bir pozisyonu var.

Bu konularla ilgili MHP olarak hızlandırılmış bir program hazırladık. Tüm kurumlar ve AK Parti İl Başkanını da ziyaret ederek bütün görüşlerimizi söyleyeceğiz. 3-4 ay içerisinde bu programı gerçekleştirdikten sonra artık bundan da sonuç alamazsak da AK Partililerin korkulu rüyası olacağız. Her gittiğimiz yerde bunları söyleyeceğiz. Isparta’ya birazcık önem versinler. Isparta’yı sıkıntılarından kurtaralım. Isparta, yeşil Isparta haline geldi. Isparta huzur kenti haline geldi. Isparta şehri modernleşti. Isparta kimlik kazandı. Isparta’ya kimlik katan projeler ön plana çıkmaya başladı. Tüm bunlar olurken hükümetin de Isparta’ya gerekeni yapması gerekiyor.”