<p style="text-align: justify">İngiltere'nin başkenti Londra'da kadınlara reklam göstermeyi amaçlayan interaktif pano bir otobüs durağına yerleştirildi.<br><br> Çocuk yardım kuruluşu Plan UK'nin 40 saniyelik reklam kampanyasını gösteren akıllı ekran, Londra'nın işlek Oxford Caddesi'ndeki bir otobüs durağına yerleştirildi.<br><br> İlginç reklam yönteminde, panodaki kamera ekranın önünde duran kişinin yüzünün özelliklerini ölçerek, erkek mi kadın mı olduğuna karar veriyor, kadınsa reklamı gösteriyor, erkekse hayır kuruluşunun web sayfasına ekranı yönlendiriyor.<br><br> Reklamda yoksulluk ve ayrımcılıkla karşı karşıya bulunan, yaşamlarına nasıl yön verecekleri konusunda karar hakkı bulunmayan az gelişmiş ülkelerdeki kadın ve genç kızların durumuna dikkat çekiliyor. <br><br> Reklamda kendi hayatlarını anlatan İngiltere, Mali ve Tayland'dan 13 yaşında üç kızı gösteren Plan UK yöneticileri, cinsiyet ayrımcılığının farkına varmaları amacıyla reklamı erkeklere göstermediklerini belirtiyorlar.<br><br> 30 bin sterline (yaklaşık 83 bin 500 TL) mal olan interaktif reklam panosunda gösterilen kampanya ile hayır kuruluşu, yoksul ailelerin kızlarına eğitim vermek amacıyla 4 ayda 250 bin sterlin (700 bin TL) toplamayı hedefliyor.</p>