Isparta

Telefonu Denemek İçin 112'yi Arıyorlar

Abone Ol
Betorder ucunda olduğunu kaydeden Kılıçarslan, 112 Çağrı Merkezi'ne gelen asılsız çağrılar nedeniyle işlerinin daha da zorlaştığını belirtti. Kılıçarslan, şöyle dedi: "Her çağrı değerlendiriliyor. Ancak o kadar çok asılsız telefon geliyor ki gerçekten ihtiyacı olanlara veya zor durumda olan insana ulaşma zamanımızda kayıp yaşanıyor. Dalga geçmek için, adres sormak için arayanlar ve daha niceleri mevcut. Burada çalışan personelimiz böyle çağrılara gerekli bilgilendirmeleri ve uyarıları yapıyor. Sonuç olarak bazı durumlar vardır ki vakit çok önemlidir. Burada zamanla yarışıyoruz. 'Olaylara en kısa sürede nasıl ulaşırız' diyerek onun planlamasını yapıyoruz. Vatandaşlarımızdan da aynı hassasiyeti bekliyoruz." '149 BİNE YAKIN ÇAĞRI KUYRUKTA KAPANDI' 2014'ün ilk 8 ayında 317 bin 386 çağrı aldıklarını, bunlardan 148 bin 674'ünün kuyrukta kapandığına dikkati çeken Ethem Kılıçarslan, "Yani 112'yi tuşluyor, karşısında bant kaydını duyunca telefonu kapatıyorlar. Bunu niçin yapıyorlar? Tek bir amaçları var o da telefonlarını denemek. 2013 yılında bu rakam 156 bin 998'di. Türkiye genelinde asılsız çağrılar yüzde 70 oranındayken Isparta'da bu yüzde 50 civarına geriledi. Gereksiz aramalara gelince. İlk 8 ay 18 bin 602 gereksiz arama kaydedildi. Bu da geçen yıl 30 bin 667 ile sınırlıydı" diye konuştu. - Isparta