Isparta

Türkiye’nin gözde tatlısı dibe vurdu!

Eskiden bayramlarda kilo kilo alınan şerbetli tatlıların bugün dilim dilim bile alıcı bulamadığını söyleyen Ispartalı pastane işletmeciliği yapan İsa Akça, yaşanan bu düşüşün temel nedenini “alım gücündeki azalma” olarak yorumluyor.

Abone Ol

Eskiden bayramlarda kilo kilo alınan şerbetli tatlıların bugün dilim dilim bile alıcı bulamadığını söyleyen Ispartalı pastane işletmeciliği yapan İsa Akça, yaşanan bu düşüşün temel nedenini “alım gücündeki azalma” olarak yorumluyor.

Türkiye’nin yurt dışında da simgesi hâline gelen, bayram sofralarının baş tacı baklava ve diğer şerbetli tatlılar, artık eski rağbetini görmediğini belirten işletmeci Akça, özellikle son iki yılda baklavanın “lüks tüketim” kategorisine girdiğini belirterek, “Bir dönem dilim dilim satılan baklava gündeme oturmuştu. Şimdi bayramlarda bile insanlar baklavaya yönelmiyor, en fazla göz ucuyla bakıyor” dedi.

Tatlı tüketimindeki bu yön değişikliğinde sadece ekonomik koşullar değil, tüketici tercihlerindeki dönüşümün de etkili olduğunu ifade eden Akça, “Şu anda en çok tercih edilenler sütlü tatlılar. Hem fiyatı daha uygun hem de daha hafif olduğu için insanlar artık şerbetliden kaçıyor” ifadelerini kullandı.

Türkiye’nin kültürel değerlerinden biri olan ve coğrafi işaretle tescillenen baklava başta olmak üzere, şerbetli tatlıların bu ilgisizlik karşısında ne yönde evrileceği ise merak konusu. Sektör temsilcileri, artan maliyetler ve değişen tüketici alışkanlıkları nedeniyle geleneksel tatların raflarda değil, sadece hatıralarda yer alma riskiyle karşı karşıya olduğunu belirtiyor.