ABD merkezli teknoloji devi Apple, 22 Haziran'da gerçekleştirdiği geliştiriciler konferansında ilgiyle beklenen iOS 14 sürümü tanıtmıştı. Ekim ayında tanıtılacak yeni iPhone 12 modelleri ile birlikte kullanıma sunulacak iOS 14, birçok yeni özelliği de beraberinde getiriyor. Bu özelliklerden biri de Apple'ın üstünde çok durduğu mahremiyet seçenekleri. Facebook başta almak üzere çoğu şirket, kullanıcılara en uygun reklamları gösterebilmek için telefonlardaki verilerden faydalanıyor. Ama iOS 14 kullanıcıları, bütün uygulamaların kullanıcı verilerini takip etmesini engelleyebilecek. widget Şirketin düzenlediği bir toplantıda konuşan Facebook Finans Grubu Başkanı David Wehner, iOS 14'teki mahremiyet seçenekleri nedeniyle reklam gelirlerinde düşüş yaşanabileceğini açıkladı. Wehner, iOS 14'ün yayınlanmasıyla birlikte gelir düşüşlerinin daha net bir şekilde ortaya çıkabileceğini söylüyor.. iOS 14 sürümünde kullanıcı gizliliğine fazla pozitif ağırlık veren Apple, herhangi bir uygulamanın panodaki verilere erişim sağlaması halinde kullanıcıları uyaran bir özellik de yeni sürüme eklemişti. Apple'ın eklediği bu özellik, birçok uygulamanın panodaki verilere eriştiğini ortaya çıkarmıştı. Mesela herhangi bir kişisel verinizi (parola, kart numarası) panoya kopyaladığınızda, bu uygulamalar kopyaladığınız verileri okuyabiliyordu. Bu haber sizlere www.haber32.com.tr farkıyla sunulmuştur