Zaten yoğunluk vardı. Mesai giriş ve çıkış saatlerinde trafik felçti. Bugünden itibaren Yeni Şehir Hastanesi aksında günlük 20 bin kişi taşıma kapasiteli trafik artışı bekleniyor.

KERVAN YOLDA DÜZÜLECEK*

785 yataklı koskaca hastane 1.2 milyar TL'lik yatırımla 12.5 ay gibi kısa sürede tamamlanıp, halk sağlığının hizmetine sunuldu. Hastanenin inşaatına başlandığından bu yana 'o bölge artan trafik yoğunluğunu kaldırmaz' diye uyarılıyor, konuşuluyor. Hastane bitti, açıldı trafik yoğunluğu ve karşıdan karşıya geçerken ölüm riski taşıyan yayalar için alınan bir önlem yok. Ama konuşuluyor, planlanıyor.

1) Demiryolu üst geçidi: Isparta Belediyesi, Karayolları, DSİ ve TCDDY'den izin aldı. Kurumlar geri çekilecek, kavşak genişletilecek. İl Trafik Komisyonu kararıyla Devlet Demir Yolları'na bariyerli tren geçişinin olduğu noktada araç trafiği için üst geçit yaptırılacak. 

2) Yayalar için üst geçit: Şehir Hastanesi'ne halk otobüsü ile gelenler ile diğer yayaların karşıdan karşıya geçişi büyük risk taşıyor. TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı Bilgiç'in yayalar için üst geçit yaptırılması için ilgili kurumları harekete geçirdiği öğrenildi.

Sağlık Bakanlığı, Kamu-Özel ortaklığı ile Isparta'ya Türkiye Cumhuriyeti tarihinde bir kalemde yapılan en büyük yatırımı kazandırdı: Şehir Hastanesi. Akfen Holding'in 1.2 milyar TL finansmanla yapımını üstlendiği Şehir Hastanesi, 785 yatak kapasitesi ile bugünden itibaren hasta kabulüne başlıyor. Sağlık Bakanlığı'nın hastane binasının kabul işlemini tamamlamasının ardından cumartesi ve pazar günü ambulanslarla hasta taşıma işlemleri gerçekleştirildi. Isparta Devlet Hastanesi ve 4 ek binası ile Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi'ndeki tüm yataklı hastalar hafta sonunda Şehir Hastanesi'ne taşındılar. Yeni Hastane'de bugünden itibaren de hasta kabul işlemlerine başlanacak. Devlet Hastanesi ile 4 ek binası ile Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi'nde ise bugünden itibaren hizmet verilmeyecek. 

13 AYI BOŞA GEÇİRDİK

Şehir Hastanesi'nin bugünden itibaren hizmete açılmasıyla birlikte Isparta zaten sorunlu olan trafikte yeni çekilmez sorunlarla karşı karşıya kalacak. Hastanenin temelinin atıldığı 12.5 ay önce 'hastane bittiğinde o trafik bu yükü kaldırmaz. Isparta tıkanır' konuşmaları ve uzman uyarılarına rağmen malesef koskaca zaman dilimi boşa geçirildi.

Zaten özellikle mesai giriş ve çıkış saatlerinde tıkanan, trafik keşmekeşliği yaşanan Karayolları Kavşağı-Migros Kavşağı ve bölgesinde bugünden itibaren trafin daha da çekilmez hal alması bekleniyor. 2500 personeli bulunan hastanede, hastalar ve yakınlarıyla birlikte o aksta günlük 20 bin kişi taşıma kapasiteli trafik artışının yaşanması bekleniyor. Halk Otobüsleri de Şehir Hastanesi'nin taşınması nedeniyle o bölgedeki seferini artıracak. 

DDY, ARAÇLAR İÇİN ÜST GEÇİT YAPACAK

Maalesef Isparta, ilgili kurumlar  'ben geliyorum' diyen tehlikeyi göre göre kılını kıpırdatmadı. Maalesef yine kervan yolda düzülecek. Isparta Belediyesi, açılışa 1 hafta kala Karayollar Kavşağı'nın genişletilmesi için çalışmalara başladı. Karayolları Şube Şefliği, DSİ ve Devlet Demir Yolları'ndan işgal ettiği alandan bir miktar çekilmesi için izin alındı.

İzinler alındı ama kavşakta bir genişleme yapılamadı. Devlet Demir Yolları, Karayolları ve DSİ'den çekilme sağlanarak karayolları kavşağı genişletilecek. Diğer bir sorun ise önümüzdeki günlerde yolcu trafiğinin yeniden başlayacağı tren yolunda. TCDDY'nin tam Şehir Hastanesi giriş yolunda bariyerli tren geçişi bulunuyor. Tren giçişi sırasında acil bir hastanın hastaneye ulaşmasında gecikme olması dolayısıyla ölümle sonuçlanmaması için hiçbir sebep yok. Bunun için geç de olsa tedbirler alınıyor. İl Trafik Komisyonu kararıyla Devlet Demir Yolları Konya Bölge Müdürlüğü'nden bariyerli tren geçişinin olduğu noktada taşıtlar için üst geçit yapılması istendi. TCDDY Bölge Müdürlüğü, İl Trafik Komisyonu'nun isteğine olumlu bakıyor. Zira yönetmelikler de bunu zorunlu kılıyor.  Kurumu ilgilendiren yönetmeliğin 3.Madde 3. fıkrasında 'seyir momenti 30 binin altında olmakla birlikte, il veya ilçe merkezlerinde 8. maddenin birinci fıkrasının c bendide tanımlanan arazi ve demiyolu şartlarına göre hemzemin geçit açılmayacak yerlerde bulunan mevcut hemzemin geçitlerde, valiliklerce alınacak karar ile alt  vey üst geçit yapılır' deniliyor. TCDDY'nin bu maddeden kaçması mümkün değil.

YAYALAR İÇİN ÜST GEÇİT DE ZORUNLU

Şehir Hastanesi nedeniyle yaşanacak trafik artışı yayalar için de büyük bir tehlike. Şehir Hastanesi giriş ve çıkışı ile karşı taraf arasında yaya geçiti yapılması zorunlu görülüyor.

Halk Otobüsleri ile hastaneye ulaşan hasta ve yakınları ile eczane ve diğer ihtiyaçları için karşıya geçen yayaların karşıdan karşıya geçişleri büyük risk taşıyor. Bunun için de asansörlü ve yürüyen merdivenli bir yaya üst geçiti yapılması gerekiyor. TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Başkanı Süreyya Sadi Bilgiç'in yaya üst geçidi yapılması için ilgili kurumları harekete geçirdiği, çalışmalara önümüzdeki günlerde başlanacağı öğrenildi." 

* Kervan yolda düzülür: İse baslarken elde avucta bisi yok diye dusunme,rotayida cizememis olman birseyi degistirmez.sen yola bi cik hele mevzulari halledersin" deyiveren atasözü.