Isparta

Isparta 112’de Asılsız Çağrı Alarmı

Isparta 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü İsmail Ünal, yılın ilk 8 aylık döneminde (1 Ocak-31 Ağustos) gelen toplam 260 bin çağrıdan %61,3'üne denk gelen 160 bin çağrının asılsız olduğunu açıkladı.

Abone Ol

Yürütülen bilinçlendirme çalışmaları sayesinde asılsız çağrı oranında geçen yıla göre düşüş kaydedildiğini belirtti.
Müdür İsmail Ünal, çağrı merkezine gelen 260 bin çağrıdan sadece 100 bininin vakaya dönüştüğünü ifade etti. Geçen yıl %65,3 olan vakaya dönüşmeyen çağrı oranının, bu yıl %4'lük bir düşüşle %61,3'e gerilediğini söyledi.
Ünal, vakaya dönüşmeyen çağrı oranını daha da düşürmeyi hedeflediklerini belirterek şunları kaydetti:
"Vatandaşlarımızın çağrılarda merkezimizi aradıklarında öncelikle sakin olmaları ve personelimizin istediği bilgileri kısa sürede vermeleri öncelikli isteğimizdir... Geçen yıl vakaya dönüşmeyen çağrı yüzde 65,3’tü. 1 Eylül itibarıyla da yüzde 4’lük bir azalma oldu ve yüzde 61,3’e düştü."
Çağrı Dağılımı ve Hedef Süreler
Gelen çağrıların kurum dağılımında en yüksek payı 61 bin çağrı ile Sağlık birimi aldı. Sağlık birimini 59 bin çağrı ile Emniyet takip etti.
112'nin hedeflediği ortalama müdahale süreleri ise şöyle:
İlk Çağrı Karşılama: 45 saniye
Araç Çıkışı (Yönlendirme): 1 dakika 30 saniye
Ambulans Çıkış Ortalaması (Görüşme Dahil): 1 dakika 35 saniye
Toplam 119 personelle hizmet verdiklerini belirten Müdür Ünal, bu yıl 24 okulda 4 bin 50 öğrenciye ve çeşitli etkinliklerle vatandaşlara bilinçlendirme eğitimi verdiklerini söyledi.
112 Personelinden Önemli Uyarı
112 çağrı karşılama personeli Ekin Sapmaz ise vatandaşlara, "Gerçekten bir acil durum gördüklerinde 'Ne de olsa aramışlardır' deyip aramazlık yapmasınlar. Çünkü herkes böyle düşünüp aramayabilir. Dolayısıyla biz de bu vakaları bilemeyebiliriz" uyarısında bulundu.