Isparta'nın Sütçüler ilçesine bağlı Çandır Köyü'nde, yaz mevsiminin geleneksel lezzetlerinden biri olan dut pekmezinin sezonu başladı. Köyde yetiştirilen dutların toplanmasının ardından sezonun ilk pekmezi kaynatılarak üretime başlandı.
Yöre halkının imece usulüyle gerçekleştirdiği pekmez yapımında, özenle toplanan dutlar önce sıkılarak şırası çıkarıldı. Daha sonra geleneksel yöntemlerle büyük kazanlarda saatlerce kaynatılan dut şırası, kıvamını alarak pekmeze dönüştürüldü.
Çandır Köyü sakinleri, her yıl olduğu gibi bu yıl da doğal ve katkısız yöntemlerle üretilen dut pekmezinin hem sofralara lezzet kattığını hem de önemli bir gelir kaynağı olduğunu belirtti. Köyde uzun yıllardır sürdürülen pekmez geleneği, yeni sezonda da yaşatılmaya devam ediyor.
Doğal üretim yöntemi ve kendine özgü aromasıyla bilinen Çandır Köyü dut pekmezi, bölge halkı tarafından yoğun ilgi görürken, sezonun ilk kaynatımının yapılmasıyla birlikte üretim süreci de resmen başlamış oldu.