Isparta

Ufukta Yeni Bir Dert! Karayolları Kavşağı O Yükü Kaldıramayacak

Abone Ol

KARAYOLLARI KAVŞAĞI KİLİTLENDİ: İbrahim Göçer: «Biz 2 yıl önce Şehir Hastanesi Projesi başladığı an  Karayolları Kavşağı için de düzenleme yapılması gerektiğini söylemiştik. Entegre olmalıydı. Bugün dâhi Karayolları Kavşağı kilitlendi. Şehir Hastanesi açıldığı an oluşacak tabloyu hayal bile etmek istemiyorum.»

Isparta’ya yeni bir dert: Karayolları Kavşağı

Karayolları Kavşağı, özellikle mesai saatleri çıkışı tam anlamıyla kilitleniyor:  Şehir Hastanesi’nin hizmete girmesi ile birlikte kat be kat artacak yoğunluğu kaldırmasının imkânı yok. İnşaat Mühendisi İbrahim Göçer, Karayolları Kavşağı’nın Şehir Hastanesi ile entegre şekilde projelendirilmesi gerektiğini 2 yıl önce söylediklerini anlattı: «Bugün dâhi Karayolları Kavşağı kilitlendi. Şehir Hastanesi açıldığı an oluşacak tabloyu hayal bile etmek istemiyorum.»

3 BÜYÜK KONU AYDINLATILMALI

1 Hâlihazırdaki sağlık kuruluşları ne olacak?

İnşaat Mühendisi İbrahim Göçer, Şehir Hastanesi hizmete girdiği an, hâlihazırdaki sağlık kuruluşlarının nasıl değerlendirileceğinin halka anlatılması gerektiğini söyledi.

» Sürece Isparta dâhil edilmeli

Devlet, Kadın Doğum ve Çocuk, Ağız ve Diş Sağlığı, Gülkent Kampusu sair hâlihazırdaki sağlık kuruluşlarının değerlendirme sürecine mesleki/ teknik kurumlar, sivil toplum örgütlerinin de dâhil edilmesi gerektiğini anlatan Göçer, ˈˈsüreç şeffaf bir şekilde yönetilmeli. Kamuoyu aydınlatılmalıˈˈ dedi.

2 Trafik Mastır Planı olmalı

Isparta’nın çözüm bekleyen en  önemli sorunlarından biri trafik. Trafik Mastır Planı olmadığı için sorunların çözümü kişilerin vizyonları çerçevesinde sınırlı kalıyor. Isparta, çok acil Trafik Mastır Planı yapmalı. Belediye, SDÜ, Mühendis ve Mimar Odaları ve STK’lar bunun için bir araya gelmelidir.

3 ITKM Devlet gücü olmadan ITKM çözülmez

Isparta Ticaret ve Kültür Merkezi (ITKM) Isparta’nın kalbinde bir hançer
25 yılı aşkın zamandır çözüm bekliyor
Isparta’nın en cazibe noktasında ve reel ekonomi dışında bir kapasite
Burada Isparta’nın çok büyük bir kaybı var. 
Gelinen şu son süreçte Isparta Ticaret ve Kültür Merkezi (ITKM) Devlet gücü olmadan çözülemez. 

YENİ OTOGAR

Isparta’nın Şehirlerarası Otobüs Terminali’ne ihtiyacı olduğu bir realite
Ama yer konusunda uzlaşı gerekiyor

İnşaat Mühendisi İbrahim Göçer, Eğirdir Yolu üzerinde; Bölge Sağlık Kampusu yanındaki Karayolları Kavşağı’nın Isparta’da şu an dâhi trafik yükünü kaldıramadığını söyledi ve ekledi: ˈˈŞehir Hastanesi hizmet vermeye başladığı an oluşacak tabloyu hayal bile etmek istemiyorum.ˈˈ

» Isparta’nın 50 yıllık Projeksiyonu olmadığı sürece hep sorun yaşarız

2015; İnşaat Mühendisleri Isparta Temsilcilik Yönetim Kurulu Başkanı olduğu dönemde, ˈˈ Karayolları Kavşağı, Bölge Sağlık Kampusu’na entegre edilmeliydi. Kampus imalat süreci devam ederken Karayolları Kavşağı da oluşacak yoğunluğu kaldırabilecek altyapı kurulmalıˈˈ dediğini anlatan İbrahim Göçer, çarpıcı konuştu: 

» Uyarılarımıza karşılık her hangi bir adım atılmadı. Orası bugün dâhi kördüğüm

ˈˈBiz 2 yıl önce uyardık.  Dinlenmedi.  Karayolları Kavşağı bugün dahi oluşan yoğunluğu kaldıracak durumda değil. Özellikle mesai saatleri çıkışında orada trafik kilitleniyor. Sözün özü şu:  Isparta’nın 50 yıllık Projeksiyonu olmadığı sürece hep sorunlarla karşılaşacağız. Çok acilen tüm kurum ve kuruluşların katılımı ile Stratejik Plan yapmalıyız.ˈˈ

» Karayolları Kavşağı yükü kaldıramaz

Kapatılan Sümer Halı Isparta Bölge Fabrikası ve İl Özel İdare’nin 220 Bin M2 arsasına inşa edilen Şehir Hastanesi tamamlandı. Şubat 2017’nin ikinci yarısında hizmete girecek olan Şehir Hastanesi, Isparta için yeni bir sorunun da habercisi:

ˈˈKarayolları Kavşağı…ˈˈ

Karayolları Kavşağı, şu an dâhi özellikle mesai saatleri çıkışı tam anlamıyla kilitleniyor: 
 Şehir Hastanesi’nin hizmete girmesi ile birlikte yoğunluk kat be kat artış gösterecek.
İnşaat Mühendisleri İl Temsilcilik Yönetim Kurulu Başkanı olduğu dönemde Karayolları Kavşağı sorununa dikkat çektiğini anlatan Göçer, şöyle diyor:

«Biz, 2 yıl önce Şehir Hastanesi imalat süreci başlamadan söylemiştik.
Karayolları Kavşağı o yoğunluğu kaldırmaz
Mutlaka çözüm üretilmeli
Kavşak, Bölge Sağlık Kampusu Projesi’ne entegre edilmeli. İhale o şekilde açılmalı demiştik
Bu sözlerimiz gazete arşivlerinde de var
Televizyon haber kuşaklarında da var. Tartışma programlarında da var.
İnternet anlık haber portallarında da var
Ama dinleyen olmadı.
Kavşak şu an bile kilitli. Şehir Hastanesi açıldığı an oluşabilecek tabloyu hayal bile etmek istemiyorum.»

ISPARTA’NIN PROJEKSİYONU OLMALI. HER KURUMUN GÖRÜŞÜ, FİKRİ ALINMALI
    
İnşaat Mühendisi İbrahim Göçer, Isparta’nın 50 yıllık Projeksiyonu olmadığı için bu tür sorunlarla hep karşılaşacağı kuramını ortaya atıyor.
Çok acil bir şekilde Isparta Mastır Planı yapılması gerektiğini savunan Göçer, şöyle diyor:
Mesleki ve teknik kuruluşlar, esnaf ve sanatkârlar, sivil toplum örgütleri, siyaset, kısacası her kurum ve kuruluştan görüş, fikir alınmalı

«Bugün ben karar verdim. Ben yaptım. Oldu» şeklinde bir anlayış kabul edilemez.
bu yanlış anlayışın eserleri ortada: 

» Ticaret Kültür Merkezi (ITKM) çeyrek yüzyıldır Isparta’nın kanayan bir yarası…
» Yeni Otogar Yeri
» Köy Garajı
» Migros Kavşağı
Bunların tümü, görüş alınmadan, tek kişi/ kurulun verdiği kararlar. Çözülebiliyor mu? Hâlâ karşımızda bir dert…
Onun için bir Konsensüs oluşturulmalı.
Süleyman Demirel Üniversitesi’nden (SDÜ) Bilim İnsanları’nın da içerisinde yer alacağı, Isparta’yı güzelleştirecek, doğru planlar yapacak bir strateji çizmelidir.ˈˈ
    
Devlet, Kadın Doğum ve Çocuk, Ağız ve Diş Sağlığı, Gülkent Kampusu sair hâlihazırdaki sağlık kuruluşlarının değerlendirme sürecine mesleki/ teknik kurumlar, sivil toplum örgütlerinin de dâhil edilmesi gerektiğini anlatan Göçer, ˈˈsüreç şeffaf bir şekilde yönetilmeli. Kamuoyu aydınlatılmalıˈˈ dedi.

ˈˈIsparta’nın en öncelikli sorunlarından biri trafik ve otopark
Mimar Sinan Caddesi, Köy Hizmetleri ve Karayolları Kavşağı’ndaki sıkışıklık, yoğunluk ortada
Isparta’nın Trafik Mastır Planı olmadığı için sorunlar ve onun çözümüne yönelik adımlar da kişilerin vizyonları çerçevesinde sınırlı kalıyor
Kavşaklar daha sıkışık, ışıklarda bekleme süreleri daha uzun sair sorunlar karşımızda duruyor.
Buradan yinelilyorum: Isparta’nın çok ivedi şekilde Trafik Mastır Planı’na ihtiyacı var
Onun için Süleyman Demirel Üniveristesi (SDÜ) , Belediye Başkanlığı, Mühendis ve Mimar Odaları, Sivil Toplum Kuruluşları (STK) bir masa etrafında toplanmalı.ˈˈ

    Isparta Ticaret ve Kültür Merkezi (ITKM) Isparta’nın kalbinde bir hançer
    25 yılı aşkın zamandır çözüm bekliyor
    Isparta’nın en cazibe noktasında ve reel ekonomi dışında bir kapasite
    Burada Isparta’nın çok büyük bir kaybı var. 
    Gelinen şu son süreçte Isparta Ticaret ve Kültür Merkezi (ITKM) Devlet gücü olmadan çözülemez. 

YENİ OTOGAR

    Isparta’nın Şehirlerarası Otobüs Terminali’ne ihtiyacı olduğu bir realite
    Ama yer konusunda uzlaşı gerekiyor
    Isparta’nın 50 yıllık Gelişim Planı aydınlığında bir nokta seçimi yapılmalı
    Zira önümüzdeki acı örnekler var.
    En çarpıcı olanı: Köy Garajı
    Şu an Davraz Mahallesi’nde konuşlu Köy Garajı gene şehir içerisinde kaldı
    Sıkıntı yaratıyor mu? 
    Yaratıyor
    Daha inşa edileli 10 yıl oldu. 
    10 yıl içinde tekrar sorun yarattı. 
    Bu geniş açıdan Isparta’nın uzun vadeli projeksiyon yapamadığının net bir ölçütüdür…

ÖNE ÇIKAN SÖZLER

    Afet Kanunu kapsamında esas olan şu:
    Kentsel Dönüşüm cazip hale getirilmelidir.
    Yeni İmar Alanı açmak doğru değil.
    Kentsel Dönüşüm için ruhsat, kat irtifakı ve altyapı sunumunun hızlandırılması gerekmektedir
    Herkes Kentsel Dönüşüm için taşın altına elini koymalıdır
    Isparta I. Derece Deprem Kuşağı’nda yer alıyor
    Eski yapıların yıkılması gerekiyor. Yeni imalat sürecinde bu noktalara pozitif ayrımcılık yapılmasında fayda görüyoruz.
    Isparta’da şu an Afet Kanunu bağlamında;
    Sadece Riskli Yapı çalışması yürütülüyor
    Kent Merkezi’nde 70 Bin bandında yapı var.
    Riskli Yapı çalışması şu ana değin yüzde 3 bandında 
    Yeterli değil
    2000’den önceki yapı stoku yeniden inşa edilmeli.

Halk Pazarı ITKM Çevresindeki Otopark alanında kurulsun

    Göçer, kent merkezinde, her hafta Salı günü açılan Halk Pazarı’nın, hacim açısından büyük sorun getirdiğini söylüyor.
    Halk Pazarı’nın bir ihtiyaç olmakla beraber bu kadar büyük sorun yaratmaması gerektiğini düşünen Göçer, çözüm önerisini şöyle anlatıyor:
    Halk Pazarı kurulmalı.
    Isparta açısından bir ihtiyaç
    Ama büyüklük ve hacim açısından sorun yaratıyor.
    Salı günleri kent merkezi; özellikle Halk Pazarı olarak tanımlanan alanlarla ilişkili noktalar kilitleniyor. Büyük zaman kaybı yaratıyor
    Bunu çözmenin bir yolu var.
    Halk Pazarı Isparta Ticaret ve Kültür Merkezi’nin (ITKM) çevresindeki otopark alanında kurulsun
    Böylece hem trafik hem bölge esnaf ves anatkârı rahatlar. Halkın da memnun olacağı öngörüsündeyim.