Isparta Özel Halk Otobüsleri Kooperatifi Başkanı Faruk Daşdöner, kendilerine yöneltilen eleştirilere cevap verdi. Başkan Daşdöner: ‘Mazot 1 TL yükseldiğinde maliyetimiz 250 bin TL artıyor. Isparta’da günlük 9 bin kişi otobüslerimizden ücretsiz faydalanıyor. Bunlar arasında gerçekten durumu müşkül olan da zengin olan da var. Biz çarşı merkezde ki apartlarının kira parasını toplamak için mazot almakta zorlanan otobüse, ücretsiz binen insanlar görüyoruz” dedi.

Isparta S.S 18 Nolu Özel Halk Otobüsleri Kooperatifi Başkanı Faruk Daşdöner, “Mazot 1 TL zamlandığında maliyetimiz 250 bin TL artıyor. Ocak ayından bu yana sadece mazottan maliyetimiz 2 milyon TL’yi aştı. Lütfen bizi de düşünün” dedi. Isparta Özel Halk Otobüsleri Kooperatifinin ülkemizde yaşanan ekonomik dalgalanmalar nedeniyle bir takım kısıtlamalara gidecek olması kamuoyunda tartışma yaratmıştı. Konunun tek taraflı düşünülmemesi gerektiğini ifade eden Halk Otobüsleri Kooperatifi Başkanı Faruk Daşdöner, Demokrat Gazetesi’ne şu açıklamayı yaptı:

Halk Otobüsü Şoföründen Örnek Davranış Halk Otobüsü Şoföründen Örnek Davranış

“Pandemi ve arkasından yaşadıklarımız vardı. Son olarak da Rusya-Ukrayna savaşıyla artık ipin ucu kaçmış durumda. Bugün bir aracımız Mehmet Tönge Mahallesi seferinde 300 lira mazot yakıyor. Her seferinde ücretli 60-65 yolcu götürmeliyiz ki o akaryakıt giderini karşılasın. Üniversiteye gidip geliyor 200 liranın üzerinde akaryakıt yakıyoruz.

Halk otobüsleri esnafının ülke ve dünyanın içinde bulunduğu dönemde kar etme gibi bir düşüncesi yok. Yıllardır tüm 65 yaş üstü, engelli ve diğer ücretsiz yolcularımızın başımızın üzerinde yeri var.  Ancak şartlar ortada. Pandemin başlangıcında 30-40 dolar seviyelerinde olan brent petrol  bugünlerde 130 dolara kadar çıktı” dedi.

ZENGİNLERDE ÜCRETSİZ BİNİYOR

Başkan Faruk Daşdöner: “Isparta’da hafta içi ortalama günlük 9 bin kişinin halk otobüslerinden ücretsiz faydalanıyor. Bunlar içerisinde maddi durumu oldukça iyi olan vatandaşlarda var. Kimsenin maddi durumu bizi ilgilendirmez ama orta da büyük bir hak kaybı yaşanıyor. Altını çizerek söylüyorum mazotun 1 TL artmasının bize artı 250 bin TL maliyet olarak yazıyor.

Ocak ayı mazot fiyatları ile günümüz fiyatları kıyaslamasında ise normal giderlerimizi harici sadece mazot maliyetimiz 2 milyon TL arttı. Aylık olarak sadece 5 milyon TL mazot maliyetimiz var. 1 milyon 200 bin TL personel maliyemiz oluyor.

Bakım ve onarım derken aylık 8 milyon TL giderimiz var. Bakın sadece aylık 200 bin TL yağ değişim maliyetimiz oluyor. Kasko ve sigorta derken maliyetler ortaya çıkıyor. Rutin giderlerimiz arasında her an başka bir giderde olabiliyor. Her zaman belirttiğimiz gibi dünyanın şu durumunda para kazanmak gibi bir beklentimiz yok. Sadece giderlerimizi karşılayalım istiyoruz” dedi.