Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Limak tarafından İskenderun Limanına yapılacak 250 milyon dolarlık yatırımın Türkiye açısından çok önemli olduğunu belirterek, ''Türkiye'de limanların çoğunun ölçek problemi var. Ölçeğin büyütülmesi rekabet gücünün artırılması açısından önemli bir karar'' dedi.

İskenderun Limanının 36 yıl süre ile işletme hakkının Limak Yatırım'a devrine ilişkin imtiyaz sözleşmesi Adalet Bakanı Sadullah Ergin, Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Özelleştirme İdaresi Başkan Vekili Ahmet Aksu, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir tarafından imzalandı.

Maliye Bakanı Şimşek, törende kendisinden önce konuşan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım'a teşekkür ederken, ''Hem bütçeden pay alıyor, daha da önemlisi kendi kaynağının önemli bir kısmını yaratmada büyük çaba gösteriyor. Duydum ki İstanbul ve İzmir'deki çok önemli bazı gayrimenkullerini bize verecekmiş. Biz de özelleştirme yoluyla hızlı bir şekilde değerlendireceğiz. Çünkü 2012 bütçesi kendilerine yeterli kaynağı ayırmamış. Mutlaka kaynak oluşturmak lazım'' diye konuştu.

Adalet Bakanı Ergin'e de teşekkür eden Şimşek, yargının hızlandırılması projesinin önümüzdeki dönemlerde önlerini açacağını belirtti.

İzmir Limanına da değinen Şimşek, ''Bizim için zaman ve kaynak olarak büyük bir kayıp oldu. Çünkü küresel kriz başlamadan önce yaklaşık 1,3 milyar dolara satılmıştı. Firma da 300 milyon doların üzerinde yatırım taahhüdünde bulunmuştu. Fakat gerçekleşmedi. Bundan İzmir ve ülkemiz kaybetti'' dedi.

Şimşek, önümüzdeki süreçte Ulaştırma, Haberleşme ve Denizcilik Bakanlığı ile Özelleştirme İdaresinin yakın işbirliği içinde çalışacağını ve İzmir'e yakışan bir liman oluşturulacağını söyledi.

Özelleştirmede amaçlarının ülkenin verimliliğini artırmak, kamu kaynaklarının sınırlı olduğu bir ortamda yatırımların özel sektör eliyle yaptırılması olduğunu anlatan Şimşek, İskenderun limanının bunun tipik bir örneği olduğunu kaydetti. Şimşek, yatırımcının söz konusu limanı alırken yüksek bir kira bedeli ödediğini, büyük yatırımlar yapılacak bu limanın devlete göre çok daha verimli işletilebileceğini kaydetti.

Dünya ticaretinin hızlı bir şekilde arttığını, bu ticarette Türkiye'nin payının da yükseldiğini anlatan Şimşek, Türkiye'nin stratejik konumunun çok önemli olduğunu, bunun bir fırsata dönüştürülmesi gerektiğini söyledi. Şimşek, bunun için rekabet gücü yüksek özel sektör eliyle işletilen önemli limanlara, altyapı yatırımlarına ihtiyaç bulunduğunu ifade etti.

Bakan Şimşek, İskenderun limanının, önümüzdeki dönemde İskenderiye, Beyrut, Hayfa limanlarına göre daha önemli konuma gelebileceğini söyledi.



-Türkiye'ye güven devam ediyor-



New York'tan yeni döndüğünü, orada 100'ün üzerinde iş adamı ve yatırımcı ile bir araya geldiğini anlatan Şimşek, Türkiye'ye olan güvenin güçlü bir şekilde devam ettiğini gözlemlediğini kaydetti.

Yunanistan'ın batması halinde bunun yaratacağı etkilerin ABD'dekileri daha fazla endişelendirdiğini belirten Şimşek, şöyle konuştu:

''Ama biz şunu söyledik. Türkiye'de güçlü bir siyasi irade, güçlü bir hükümet var, kriz deneyimi ve tecrübesi yüksek bir ekip var. Daha önemlisi bizim makro ekonomik temellerimiz sağlam, cari açık daralmaya başladı. Eminim bu yıl makro ekonomik dengeler daha da iyileşecek. Temkinli bir şekilde iyimser olmak bence son derece faydalı.''



-''Yeni özelleştirmeler gündemde''-



Özelleştirme İdaresi Başkan Vekili Ahmet Aksu da, 1997 ve 2003 yılları arasında Türkiye Denizcilik İşletmelerine ait 13 limanın özel sektöre devrini gerçekleştirdiklerini hatırlattı.

Dünya ticaretindeki gelişmenin, limancılık faaliyetlerinin önemini de ön plana çıkardığını anlatan Aksu, dünya ticaretinin yaklaşık yüzde 80'inin deniz yoluyla taşındığını, Türkiye'nin ithalat ve ihracatının da yüzde 90'a yakın bölümünün deniz yoluyla yapıldığını kaydetti.

Aksu, bu yıl denizilik alanında yeni özelleştirmelerin de gündemde bulunduğunu belirterek, Silifke, İstanbul Kalamış, İzmir Pasaport ve Bodrum Güllük olmak üzere 4 marinanın imar çalışmalarının devam ettiğini anlattı. Aksu, buna ek olarak yine TCDD'ye ait İzmir ve Derince limanlarının özelleştirme çalışmalarının da devam ettiğini kaydetti.

Derince limanının daha önce Ulaştırma Bakanlığı tarafından geliştirilen yap-işlet-devret projesiyle birleştirilmek suretiyle özelleştirilmesinin planlandığını anlatan Aksu, şunları söyledi:

''Yine özelleştirme programında bulunan Kemerköy Limanının da hazırlık alışmaları son aşamaya geldi. Bunun da yakında ihale ilanları yayınlanacak. Kruvaziyer limanlarına ilişkin özelleştirme çalışmaları da devam ediyor. İstanbul Salı Pazarı ve İzmir Kruvaziyer limanlarına ilişkin yürüttüğümüz çalışmalar da son aşamaya geldi.''