banner121

Kaptan ''Herşey yolunda'' demiş!

İtalya gazeteleri, Toscana açığında kaza yapan ''Costa Concordia'' adlı kruvaziyer gemisinde yaşanan ilginç ayrıntıları aktarmaya devam ediyor.

Güncel 16.01.2012, 11:50 30.11.-0001, 00:00
Kaptan ''Herşey yolunda'' demiş!

İtalya gazeteleri, Toscana açığında kaza yapan ''Costa Concordia'' adlı kruvaziyer gemisinde yaşanan ilginç ayrıntıları aktarmaya devam ediyor.

Kazayı, bir yolcunun karadaki annesinin yetkililere duyurduğu bildirilirken, gemi kaptanının filikada olduğu sırada gemide 200 kişinin olduğunu öğrenen sahil güvenlik görevlilerinin gösterdiği tepki de telsiz konuşmalarının deşifre edilmesiyle ortaya çıktı.

Giglio adası açıklarında kayalıklara çarparak yan yatan gemiden 6 kişinin cesedi çıkarılmıştı. Kayıp 16 kişinin aranmasına da devam ediliyor.

"La Repubblica" gazetesinde yer alan habere göre, "Costa Concordia"nın geçen cuma akşamı Giglio adası açıklarında kayalıklara çarpmasının ardından olayı, güvenlik birimlerine ilk haber veren, gemideki bir yolcunun Toskana'nın iç kısımlarındaki Prato kentinde oturan annesi oldu.

Kayalıklara çarptıktan sonra 10 dakika içinde makine dairesinden su almaya başlayan gemide seyahat eden kızı aracılığıyla haber aldığını belirten bir anne, durumu Prato Jandarma karakoluna aktardı.

Sahil Güvenlik Komutanlığı ''Otomatik Tanıma Sistemi (AIS)'' sayesinde sorunlu geminin ''Concordia'' olduğunu tespit etti ve gemiyle irtibata geçti.



-Herşey yolunda, küçük bir elektrik kesintisi-



"Sorun mu var" sorusuna, ilk aşamada, kaptan Francesco Schettino'nun "Her şey yolunda. Küçük bir elektrik kesintisi yaşadık. Yeniden harekete geçiyoruz" yanıtını verdiği basına yansıdı.

Kaptan Schettino'nun söylediği bu sözler sırasında, geminin makine dairesinin su almaya başladığı ve elektrik kesintisinin bu nedenle yaşandığı belirtiliyor.

Saat 22.30 sularında gemi kaptanının, Livorno Sahil Güvenlik Komutanlığı ile tekrar iletişime geçtiği ve sol taraflarında bir açık olduğunu ve burada içeriye su sızıntısı olduğunu ancak, merak edilecek bir şeyin olmadığını söylediği kaydedildi. Kaptanın bu andan sonra geminin su almasını önlemek için birtakım manevralar yaptığı ancak ''Concordia''nın kısa bir süre zarfında 20 derece yan yattığı ve hükmedilemez duruma geldiği anlatılıyor. Livorno Sahil Güvenlik Komutanlığı'nın Kaptan Schettino'nun verdiği bilgilerden tatmin olmadığı da aktarılan bilgiler arasında yer aldı.

Geminin durumu dakikalar geçtikçe kötüye giderken, sahil güvenlik birimlerinin yönlendirmesiyle bölgede devriye görevinde olan bir mali polis helikopterinin saat 22.45 civarında, bölgeye gelerek, gemi yöntemiyle irtibata geçtiği ve Schettino'nun acil durum çağrısında bulunmayı kabul ettiği belirtildi.



-Kaptana gemiye geri dön çağrısı-



Saat 23.00'ten biraz önce kaptan Francesco Schettino'nun Livorno ile yeni bir bağlantı kurarak, "Gemiyi tahliye işlemi sürüyor. Tahminen 200 ile 300 kişi güvertede" derken, sahil güvenlik komutanlığı bu ifadelere şaşırarak, "200 ile 300 kişi mi- Ama bu nasıl olur- Yarım saatten az bir sürede 4 bin kişi taşıyan Concordia nasıl tahliye edilir- Bu sayı makul değil" şeklinde kaptanın verdiği gemideki yolcu sayısını inandırıcı bulmadığını ifade ediyor.

Kıyı yönetimi ile gemi kaptanı arasında geçen bu konuşmalar esnasında olay yerine varan güvenlik ekiplerinden gelen ilk raporlarda geminin 60 derece yattığı ve sadece geminin sağ tarafından filikalara tahliye işleminin yapılabildiği bilgileri merkeze varıyor.

''Concordia''da işlerin yolunda gitmediğini anlayan Livorno'daki Sahil Güvenlik Komutanlığı operatörü Gregori De Falco ile kaptan Schettino arasında geçen diyalog şöyle:

Operatör De Falco: "Size bir kez daha soruyorum. Bana gemide kaç kişi olduğunu söyler misiniz-"

Kaptan Schettino: "200 kişi" (Israrlı bir cevap veriyor)

De Falco: "Kaptan bana bir iyilik yapıp, kaç kişi olduğunu sayar mısınız-"

Schettino: "Sayamam"

De Falco: "Nasıl sayamazsınız-"

Schettino: "Sayamam çünkü; ben de bir teknedeyim"

De Falco: "Hemen gemiye geri dönün"

Schettino: "Bunu yapamam. Buradan yardımları yönetiyorum."



-Kaptanın sorgusuna yarın başlanıyor-



Costa Concordia isimli kruvaziyer geminin kaptanı Francesco Schettino ''Kazara ölüme sebebiyet vermek'', ''Felakete sebep olmak'' ve ''Üzerinde yolcu varken gemiyi terk etmek'' suçlamalarıyla olayın hemen ardından tutuklanmıştı. Kaptan Schettino'nun, olayla ilgili sorgusuna yarın başlanacağı, bu süre içinde kendisinin Grossetto hapisanesinde tutuklu kalacağı daha önce açıklanmıştı.

Grosetto Cumhuriyet Savcısı Francesco Verusio, güvenlik yetkilileri ve görgü tanıklarının ifadesinden yola çıkıldığında olaydan ilk aşamada kaptan Schettino'nun sorumlu olduğunu duyurdu.

Bu arada, sosyal paylaşım sitesi ''Facebook''da kaptan adına açılan sayfada hem çok sayıda tepki içerikli yorumlar hem de destek veren yorumlar yapıldığı görülürken, ''Twitter''da da gemideki tahliye işleminin ne kadar kötü idare edildiğinden bahsedildiği dile getirildi.



-Kazanın nedeni karaya fazla yaklaşma-



İtalyan basınında yer alan haberlerde, kazanın nedeni olarak; ''Costa Concordia''nın Giglio Adası'nı selamlamak için adaya fazla yaklaştığı iddiası öne çıkıyor.

Gemide bulunan yolculardan birinin kız kardeşinin sosyal paylaşım sitesi ''Facebook''a yerel saatle 21.08'de yazdığı bir ileti de bu iddiaları kuvvetlendirecek cinsten. İletide; "Birazdan Concordia, kardeşimle birlikte yakından geçecek" yazıyor.

''Costa Concordia''nın, adadaki limanın güneydoğusunda, kıta sahanlığında yer alan kayalıklara sağ taraftan çarptığı ardından 7 derece sol tarafa yaslanarak yol almaya devam ettiği anlatıldı. Geminin, komuta merkezinin kararıyla, az gerisinde kalan Giglio limanına geri dönmek için ''U'' dönüşü yaptıktan sonra limanı karşısına alacak derecede 90 derece sol tarafa yan yatarak, adanın kayalıklarına dayandığı ifade ediliyor.



-Çevre felaketi riski-



Kaza nedeniyle gemi enkazında halen kayıp olan 16 kişinin aranmasına devam edilirken, bir başka endişe konusu ise geminin yakıtının denize yayılıp bir de çevre felaketine yol açması.

Çevreciler, geminin yakıt deposunda 2 bin 380 ton yakıt bulunduğu bunun kontrollü bir şekilde alınmaması durumunda çevre için çok büyük felaket olacağı uyarısını yaptı.

Çevrecilerden ve eski Toskana Bölgesi Takımadaları Derneği Başkanı Mario Tozzi, "Yakıt tankları hemen boşaltılmalıdır" derken, büyük gemilerin kıyılarında dolaşmalarına izin verilmemesi gerektiğini belirtti.

Çevre Bakanı Corrado Clini de yaptığı açıklamada, geminin yakıt tankından sızıntı olmaması için çalıştıklarını açıkladı.

İtalyan arama-kurtarma ekiplerinin dev kruvaziyerin enkazında kayıp 16 kişiyi bulmak için çalışmaları gece-gündüz durmaksızın devam ederken, bölgede bugün itibariyle kötüleşen hava koşulların çalışmaların yavaş ilerlemesine neden oluyor.

haber32
haber32
Yorumlar (0)
haber32 haber32
Sponsorlu Bağlantılar
16°
açık
Günün Anketi Tümü
Siz Yada Ailenizden biri Covid19 Virüsüne Yakalandınız mı?
Namaz Vakti 02 Aralık 2021
İmsak 06:03
Güneş 07:27
Öğle 12:47
İkindi 15:33
Akşam 17:57
Yatsı 19:15
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 14 36
2. Konyaspor 14 26
3. Hatayspor 14 26
4. Fenerbahçe 14 24
5. Alanyaspor 14 24
6. Başakşehir 14 22
7. Karagümrük 14 22
8. Galatasaray 14 22
9. Adana Demirspor 14 20
10. Beşiktaş 14 20
11. Antalyaspor 14 18
12. Gaziantep FK 14 18
13. Altay 14 17
14. Sivasspor 14 16
15. Giresunspor 14 16
16. Kayserispor 14 16
17. Öznur Kablo Yeni Malatya 14 13
18. Göztepe 14 11
19. Kasımpaşa 14 10
20. Rizespor 14 10
Takımlar O P
1. Ümraniye 13 27
2. Ankaragücü 14 27
3. Eyüpspor 14 27
4. Bandırmaspor 13 25
5. Erzurumspor 12 25
6. İstanbulspor 13 20
7. Tuzlaspor 12 20
8. Kocaelispor 13 20
9. Samsunspor 13 19
10. Adanaspor 14 18
11. Menemenspor 13 17
12. Gençlerbirliği 13 17
13. Boluspor 13 16
14. Denizlispor 13 15
15. Bursaspor 13 14
16. Manisa FK 14 14
17. Ankara Keçiörengücü 13 13
18. Altınordu 14 13
19. Balıkesirspor 13 7
Takımlar O P
1. Chelsea 14 33
2. Man City 14 32
3. Liverpool 14 31
4. West Ham 14 24
5. Arsenal 13 23
6. Wolverhampton 14 21
7. Brighton 14 19
8. Leicester City 14 19
9. Tottenham 12 19
10. M. United 13 18
11. Brentford 13 16
12. Crystal Palace 14 16
13. Aston Villa 14 16
14. Everton 14 15
15. Leeds United 14 15
16. Southampton 14 15
17. Watford 14 13
18. Burnley 13 10
19. Norwich City 14 10
20. Newcastle 14 7
Takımlar O P
1. Real Madrid 15 36
2. Atletico Madrid 14 29
3. Real Sociedad 15 29
4. Sevilla 14 28
5. Real Betis 15 27
6. Rayo Vallecano 15 24
7. Barcelona 14 23
8. Athletic Bilbao 15 20
9. Espanyol 15 20
10. Osasuna 15 20
11. Valencia 15 19
12. Villarreal 14 16
13. Celta de Vigo 15 16
14. Mallorca 15 16
15. Deportivo Alaves 14 14
16. Granada 14 12
17. Elche 15 12
18. Cádiz 15 12
19. Getafe 15 10
20. Levante 15 7

Gelişmelerden Haberdar Olun

@