Isparta’nın en yoğun öğrenci sayısına sahip okulların başını çeken Halıkent İlköğretim Okulu, ikili öğretime devam ediyor.

Pazartesi okullar açılıyor ve Isparta’da ikili  öğretim yapan dört okuldan biri olan, Halıkent ilköğretim okulunun öğrencileri okullarının açıldığına sevinemiyorlar.

Nasıl sevinsinler ki, küçücük yavrucaklar sabahın 6’ında kalkacaklar, giyinme, kahvaltı vs. derken sabahın 7 de okulda olacaklar. Ve o saatte verilen eğitimden ne anlayacaklarsa, artık sözüm ona eğitilecekler.İkinci guruba gelince o başka içler acısı, akşamın karanlığında,  evlerine ulaşma telaşını yaşacaklar.

Her şeyden önce ikili öğretimde kırk dakikalık ders saatinin arasında bulunan beş dakikalık dinlenme saati çocukların gereksinmelerini gideremeyecekleri bir süredir ve okulun tuvalet ve çeşme gibi bazı bölümlerinde kuyrukların oluşmasına neden olmaktadır.

İkili  öğretimin uygulanması, yukarıda sorunların dışında, öğrencilerin eğitsel amaçlı sosyal etkinlikler içerisine girmesini de engelleyici bir etken olarak ortaya çıkarmakta, öğrencinin ders dışı etkinliklerini oldukça kısıtlamaktadır. 20-30 dakikalık teneffüs süreleri, öğrencilerin fiziksel ihtiyaçlarını giderecekleri zamanı içermesinin yanında oyun gruplarının oluşturulacağı, birbirleriyle etkileşimlerin en üst boyuta çıktığı, okuldaki derslik dışındaki tüm birimlerden yararlanabilmesine imkan sağlamakta; bu sürenin kısalması eğitsel nitelikteki zamanın da yok edilmesi anlamına gelmekte, özellikle ilköğretim düzeyinde öğrencilerin okula karşı soğumalarına neden olabilecek sıkıntılar oluşturmaktadır.

Halıkent mahallesi, sürekli göç alan ve bir o kadar nüfus oranı genel ortalamanın üzerinde olan mahallelerimizden biridir.Buda doğal olarak ilköğretim çağındaki öğrenci sayısını artırmakta ve bu günkü tablo ortaya çıkmaktadır.

Halıkent İlköğretim Okulundaki derslik sayısı maalesef yetersiz gelmektedir.İkili öğretim yapılmasına rağmen, halen sınıflardaki öğrenci sayısı Isparta’daki okulların ortalamasının üzerindedir.

Okul arazilerinin tespiti ve okul binalarının inşası öğrenci sayısı, okul türü, öğrenilen materyal, açık hava derslikleri, özellikle ders araçlarının kullanımı sonucunda gerekli olan mekansal düzenlemeler göz önünde tutularak inşa edilmektedir, denilmektedir. Ancak görünen tablo hiç de böyle olmadığı yönündedir.

1990’dan sonra yapılan eğitim yatırımları ile 2000’lli yılların başında Isparta il genelinde derslik başına düşen 19 öğrenci ile Türkiye’nin önde gelen ve örnek gösterilen illeri arasındaydı. Özellikle merkezdeki İlköğretim Okulu inşaatları nedeniyle sınıflar özel okulları aratmazken, şimdi gelinen nokta hiç de iç açıcı değil.

Aradan geçen 10-11 yıl sonra ise durum vahim bir tablo aldı. İkili öğretimin ne olduğunu bilmeyen Isparta son yıllarda yeni İlköğretim Okulu yapılmayınca bu yıl 4 okulda ikili öğretime geçmek zorunda kaldı.

Bunların başını da tabi ki, Halıkent İlköğretim Okulu çekiyor. 

Eğitim kalitesini artırmak adına veya mevcut olumsuz şartları iyileştirmek adına yapılan ikili öğretim uygulamasının faturasını biz veliler ve alt yapılarını layıki ile oluşturamadığımız çocuklarımız çekmektedir.  

İkili öğretim yapılan okulların öğrencileri, diğer öğrencilere göre eğitim ve öğretim konusunda fakir kalmaktadırlar.

Halıkent sakinleri olarak, Sayın Milli Eğitim Müdürümüzün, siyasilerimizin ve bu konu ile ilgili sayın devlet büyüklerimizin  konuya acilen çözüm üretmelerini diliyoruz.

Evlatlarımızın kaybedecek zamanı yok. Eğitimde kaybedilen zaman, geleceğe saplanmış bir hançer gibidir.

Sağlıcakla kalın.