Ticaret Bakanlığı, 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren uygulanacak olan düzenlemeyle ilgili olarak yalanlama yaparak, "E-ticarette cayma hakkını kullanan tüketicilerin yılbaşından sonra kargo iade masraflarını ödeyeceğine ilişkin haberler yanlıştır" açıklamasında bulundu. Bakanlık, internet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin, malın iadesiyle ilgili kargo ücretini ödemek zorunda oldukları iddialarının gerçeği yansıtmadığını belirtti.

Isparta’da ‘Çevrimiçi Çocuk Müstehcenliği’ Operasyonu Isparta’da ‘Çevrimiçi Çocuk Müstehcenliği’ Operasyonu

Açıklamada, "Elektronik ticaret işlemlerinin ve dolayısıyla mesafeli sözleşme hacminin büyümesi neticesinde oluşan yeni satış ve pazarlama tekniklerine karşı daha etkin bir tüketici koruma sisteminin oluşturulması ve mevcut tüketici mevzuatımıza kaynaklık teşkil eden Avrupa Birliği Direktifleri düzenlemelerine ve 1 Nisan 2022 tarihli ve 31796 sayılı resmi gazetede yayımlanan Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun İle Kat Mülkiyeti Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile yapılan değişikliklere uyum sağlanması amaçları ile Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde 23 Ağustos 2022 tarihli ve 31932 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan düzenlemeler ile bazı hususlarda değişiklikler yapılmıştır" ifadeleri kullanıldı.

Yapılan düzenlemelerin 1 Ocak 2025 tarihine kadar ertelendiği belirtilerek, tüketicilerin bu süre zarfında iade kargo ücreti ödemek zorunda olmadıkları vurgulandı. Ticaret Bakanlığı, internet üzerinden alışveriş yapanların 1 Ocak 2025 tarihine kadar malın iadesiyle ilgili kargo ücretini karşılamak zorunda olmadıklarını belirterek, bu konuda yapılan yanlış haberlerin gerçeği yansıtmadığını ifade etti