banner121

BAKA, kargo treninin hayata geçirilmesi için çalışma başlattı

Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı (BAKA), Isparta, Burdur, Bucak OSB'lerini Antalya'ya bağlayacak kargo tren hattının hayata geçirilmesi için girişimde bulunacak.

Isparta 24.05.2011, 08:50 24.05.2011, 08:51
BAKA, kargo treninin hayata geçirilmesi için çalışma başlattı
banner123

Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı (BAKA), Isparta, Burdur, Bucak OSB'lerini Antalya'ya bağlayacak kargo tren hattının hayata geçirilmesi için girişimde bulunacak. BAKA, sektörlere yönelik yerinde sorun ve çözümleri tespit çalışmalarını sürdürüyor.

BAKA Isparta Yatırım Destek Ofisi Koordinatörü Ali Galip Bilgili, uzmanlar Sadık Uranlı ile Zübeyde Görgeç, Türkiye'nin ilk özel çimento fabrikası olan ve halen uluslararası standartlarda üretim yapan Göltaş Çimento AŞ firmasında incelemede bulundu.    

 Yatırım Ofisi Koordinatörü Ali Galip Bilgili, 2023'e kadar tamamlanması planlanan İstanbul-Antalya hızlı tren hattının yanı sıra komşu iller Afyon, Uşak ve Denizli OSB'leri ile Isparta Burdur Bucak OSB'lerini Antalya'ya bağlayacak kargo tren hattının hayata geçirilmesinin bölgeye bir canlılık kazandıracağını, ihracat miktarlarının artmasında önemli bir rol oynayacağını kaydetti.   

  Bu konuda bir proje hazırlayarak ilgililere sunacaklarını ifade eden Bilgili, demiryolu bağlantısı olması durumunda Antalya Limanı'nın kullanımının daha da artacağını, buna paralel olarak Antalya Limanı'nı işleten firmanın bölgedeki talebe göre liman kapasitesini geliştirme hedeflerinin olacağını anlattı. Göltaş Çimento AŞ Fabrikanın Dış Ticaret Şefi Mutsan Koruk da, BAKA ekibine üretim ve ihracat rakamları hakkında bilgi verdi.

Isparta merkezine 15 kilometre mesafede bulunan tesislerinde yıllık 2 milyon ton üretim gerçekleştirdiklerini belirten Koruk, bunun yarısını özellikle Afrika ve Güney Amerika gibi uzak pazarlara ihraç ettiklerini söyledi.

    Fabrikada 385 kişiyi istihdam ettiklerini ifade eden Koruk, başta Mısır, Suriye, Cezayir, Liberya, Brezilya, Gine, Kamerun ve Kongo olmak üzere dünyanın pek çok ülkesine ihracat yaptıklarını kaydetti. Koruk, demiryolu ile nakliye imkânlarının ve Antalya Limanı'nın potansiyelinin geliştirilmesi durumunda ihracatlarının daha da artabileceğine dikkat çekti.

haber32
haber32
Yorumlar (7)
Suat MEYDAN 9 yıl önce
Değerli H32 Okuyucusu; Hakaret, küfür, aşağılama vb. ifadeler içeren ve büyük harflerle yazılan yorumlar aynı ip' den defalarca yazılan yorumlar, yayınlanmamaktadır. Kriterlerimize uygun olarak yeniden yorum yazmanızı diler, ilginize teşekkür ederiz...
Suat 9 yıl önce
Değerli H32 Okuyucusu; Hakaret, küfür, aşağılama vb. ifadeler içeren ve büyük harflerle yazılan yorumlar aynı ip' den defalarca yazılan yorumlar, yayınlanmamaktadır. Kriterlerimize uygun olarak yeniden yorum yazmanızı diler, ilginize teşekkür ederiz...
NURETTİN AYAZ.SDÜ ISPARTA 9 yıl önce
SULTAN ABDÜLHAMİTİN BAŞLATTIĞI IPARTA ANTALYA DEMİRYOLU PROJESİ CUMHURİYET DÖNEMİNDEKİ HÜKÜMETLERCEDE DEFALARCA GÜNDEME GELDİ YERLİ VE YABANCI ÜLKELER TİCARİ TREN YOLU DEREBOĞAZI YOLUYLA ANTALYAYA BAĞLANMASI T.B.M.M. DEKİ KOMİSYONLARDA TARIŞILDI ANCAK HERNEDENSE GÖZARDI EDİLDİ. GEÇMİŞTE DEREBOĞAZI YOLU YAPTIRMA VE YAŞATMA DERNEĞİ RAHMETLİ HACI KAZAK ÇARIKÇI KADİR KADİR BOYLU MEHMET ÖZKANHASN ALİ ŞİRİN MEHMET ÇELİK HACI ALTINTABAK VE DAHA BİRSÜRÜ KAHRAMAN DEVLET DESTEĞİ ALMADAN DEREBOĞAZI YOLUNUN ANTALYAYA BAĞLANMASI ÇABASINI VERDİLER VE BUGÜNLERE GETİRDİLER .ANCAK ASIL İDEALLER PARALELİNDE TREN YOLU İLE ISPARTA ANTALYA ARASI BAĞLANTININ SAĞLANMASI İDİ .ANCAK DAVALARI YILLARCA SAHİPSİZ VE ÖKSÜZ KALDI DEVLETİN İLGİLİ BİRİMLERİNDE YAPILMIŞ FİZİBİLİTE VE PROJE MEVCUT ANCAK BUNU ATEŞLEYECEK GÜÇ VE KAMUOYU LAZIM.2009 YILINDAISPARTA VALİLİĞİNİN ÖNDERLİĞİNDE YAPILAN ISPARTA SORUNLAR TOPLANTISI ESNASINDA ANKARADA YAŞAYAN ISPARTALLIAR VAKFI ISVAK BAŞKANI AYTAÇ BİLGİÇE DOSYA VERDİĞİM HALDE TAKİP EDİMEDİ. KALDIKİ YAPILAN PROJEYİ KAPSAYAN BU DOSYA ÖNEMLİ İDİ ANCAK SAVSAKLANDIĞI ANLAŞILIYOR. HALEN YAŞAMAKTA OLAN İSLAMKÖYLÜ HASAN ALİ ŞİRİN :YOLDA ABDÜLHAMİT HAN ZAMANINDA YOLDA ÇAKILI İŞARET SİKKELERİNİ ANLATIR HAZİRAN İÇİNDE GÜZERGAH TESBİTİNİ KAMERA VE CD YE AKTARIP BELGESEL YAPACAĞIZ YANİ UNUTTURULMAYA ÇALIŞILAAN PROJEYİ GÜNDEME GETİRECEĞİZ. SİYASİ LİDERLER YENİDEN DUYURULUR.ISPARTALI OLUP ISPARTA YA HİZMETE VARIM DİYEN TÜRKİYEYE DAĞILMIŞ HEMŞEHRİLERİMİZEDE DUYURULUR GÜÇ BİRLİĞİ GÜNÜ UNUTMAYIN. DAHA ÖNCE FACE BBOKTAKİ KÖŞEMDE YILLARDIR YAZIYORUM.ÜNİVERSİTE VALİLİK BELEDİYE TİCARET SANAYİ ODASI BORSA ESNAF ODALARI SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİ BEN İZAH ETMEKTE YORULMADIM YİNE HATIRLATIYORUM ÜLKE MENFAATLERİ ULAŞIMDA ENİYİ VE ENUCUZ ÇÖZÜ: DEMİRYOLLARINIKULLANMAK LOJİSTİK VE STRATEJİK GEREKÇEDİR VAZGEÇİLEMEZCUMHURİYETİN ESERLERİ OLAN DEMİRYOLUNA SAHİP ÇIKALIM
EsRaR 9 yıl önce
Tren mi? İyi hoşta tren kullanımı çok masraflı bir iş. İndirme bindirme ardiye ücretleri derken karayolu nakliyesini geçen bir maliyete sahip. Baka yetkilileri hayatlarında hiç kendi adlarına yatırım ve iş yapmadıkları için birşeyler yaparken yanlış adımlar atıyorlar. Bu işe verecekleri enerjiyi Isparta OSB neden boş neden insanlar ıspartada yatırım yapmıyor diye kafa yorsalar daha iyi olur. Tren ile ancak ne taşınır çimento ve demir taşınır mesela. Veya kömür taşınır ocaktan santrale. Artık devir hız devri. 40 metreküp yüküm olsa mesela antalyaya kamyona şimdi yüklesem 4 saat sonra indirirker antalyada bir depoya. Trenle gitse ooo. bir dünya eziyet. Avrupadaki istatistikleri inceleseler zaten anlayacaklar yük treninin nasıl önem kaybettiğini.
AHMET TEVFİK KÖSE 9 yıl önce
Osmanlı Devletinin Teke ve Hamid Sancak Beyi Mehmet Vahid Bey 1815 yılında Isparta'nın gelişmesi için iki önemli proje geliştirmiş. Bunlardan biri Isparta'nın dışsatım ürünleri için kesinlikle Antalya'ya bir liman yapılmalıdır,ikincisi de Isparta bir demiryolu ile Antalya'ya bağlanmalıdır.Bu hayal tam 196 yıllık bir hayal.Bu hayal o dönemin yöneticileri ile bu dönemin yöneticileri arasındaki farkı gösteren bir gösterge.Osmanlı döneminde de bugün de buna karşı çıkanlar oldu.Oldu ki proje hayata geçirilemedi.Bunları o günü arşivleri de bugünü arşivleri de yazıyor.Karşı çıkanlar,Gümüşgün'den geçecek,orası Isparta değil diyenler olacak ki projeye sahip çıkanlar da olsun.Acaba Hacı Kazaklar,Kadir Boylular,Mehmet Beyhanlar,Hasan Ali Şirinler boşa mı kürek çekti.Osmanlı dönemindeki projeler neden yapıldı.Baka sadece projeye kargo olarak mı bakmalı.Üniversitede okuyan 4500 Antalyalı öğrenci gözardı mı edilmeli,yada dikkate mi alınmalı.Geçenlerde otobüs duraklarında Sayın Başbakanımızın bir afişi dikkatimi çekti.Sayın Başbakanımız "ARTIK BİZİM DE HIZLI TRENİMİZ VAR" diyordu.Umutlandım.Acaba Isparta'nın projesi de bu mu alacak diye.Şimdi Ispartaya geleceği günü ve vereceği müjdeyi bekler hale geldim.Sanıyorum tüm sivil toplıum kuruluşları da bu haberi dört gözle bekliyordur.Bana ne diyorlarsa o zaman çocuklarına,torunlarına verecekleri yanıtı şimdiden hazırlasınlar.
Fahri Bilir 9 yıl önce
CHP tren Yolları için 1938 yılından sonra ne yaptı rahmetliAtatürk tarafından yapılanlar bir kenara kuyruklar,yokluklar,ezanı Muhammediyenin Türkç,e okunmasının dışında ne yaptı?MHP ise bankaları batirmannın dışında ne yaptı.Hızlı tren fikri ve uygulamasını kim başlattı AK parti yeni dönem yeni10 hat devreye girecek.Biraz insaf beyler son 8 yılda yapılan her şey ortada yollar hava alanları doğalgaz Üniversiteler okullar ihracaat patlaması enfilasyon kredi faizleri daha saymakla bitmez .Siz ne yaptınız beyler bir cevap
Nurettin Ayaz S.D.Ü Isparta 9 yıl önce
Dünyada taşımacılık Demiryolları ve Denizyolları ile yaoılırken DEmiryolu pahalı çağdışı gereksiz demek çok boş bir savunma .Bu ülkenin petrolü dünyanın en pahalı halde iken otoyol asfalt köprü viyadük yapımı pahalı iken binlerce ton kargo .Kuruyük veya frigofirik vagonları bir lokomotifle çekmek ülke ekonomisi için acil ihtiyaç. Cumhuriyetin ilk yıllarında başlatılan Demiryolu hamlesinin devamı gelseydi de dışa bağımlılıktan kurtulsaydın .Lastik elektronik mekanik aksam v.s aklınıza gelen herşeyi ithal etmek. Yabancı ithalatçıları zengin etmek yerine,milli sermayeyi destekleyerek milli düşünerek iülkeyi severek katkıda bulunarak çözüm bularak hizmet yapalım Geçmişte yerli malları haftaları kutlanırken bu düşünceler desteklenirdi.Kaldıki bugün Eskişehirde bulunan Vagon ve dizel lokomotif fabrikasında üretilen Trenler vagonlar ihraç ediliyor.Gelin hep beraber Demiryollarını destekleyelim ulusal kalkınma hamlesinde görev alalım. Ne trafik kazasında binlerce ölü ve yaralı ne ekonomik zarara teslim olmayalımAntalyada üretilen sera ve narenciye mamüllerinin Anadoluya Avrupa ve Asyaya hızlı ve risksiz dağılımı Dünya ticaret ağının eski İpek yolunun demirağlarla bağlanması ve yollarda dört nala Demir atların koşturması dileğiyle
haber32 haber32
parçalı az bulutlu
Günün Anketi Tümü
Sizce Isparta'nın En Büyük Sorunu Nedir?
Namaz Vakti 17 Ocak 2020
İmsak 06:39
Güneş 08:04
Öğle 13:13
İkindi 15:49
Akşam 18:12
Yatsı 19:32
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Sivasspor 17 37
2. Başakşehir 17 33
3. Trabzonspor 17 32
4. Fenerbahçe 17 31
5. Beşiktaş 17 30
6. Alanyaspor 17 29
7. Galatasaray 17 27
8. Malatyaspor 17 24
9. Gaziantep FK 17 24
10. Göztepe 17 23
11. Denizlispor 17 22
12. Çaykur Rizespor 17 20
13. Gençlerbirliği 17 18
14. Kasımpaşa 17 15
15. Konyaspor 17 15
16. Antalyaspor 17 14
17. Ankaragücü 17 12
18. Kayserispor 17 10
Takımlar O P
1. Hatayspor 17 36
2. Erzurum BB 17 30
3. Keçiörengücü 17 28
4. Menemen Belediyespor 18 28
5. Akhisar Bld.Spor 17 27
6. Bursaspor 17 27
7. Ümraniye 17 25
8. Adana Demirspor 17 24
9. Balıkesirspor 17 24
10. Altay 17 24
11. Giresunspor 18 24
12. Fatih Karagümrük 17 23
13. İstanbulspor 17 19
14. Altınordu 17 18
15. Osmanlıspor 17 13
16. Boluspor 17 13
17. Adanaspor 17 12
18. Eskişehirspor 17 6
Takımlar O P
1. Liverpool 21 61
2. Man City 22 47
3. Leicester City 22 45
4. Chelsea 22 39
5. M. United 22 34
6. Sheffield United 22 32
7. Wolverhampton 22 31
8. Tottenham 22 30
9. Crystal Palace 22 29
10. Arsenal 22 28
11. Everton 22 28
12. Southampton 22 28
13. Newcastle 22 26
14. Brighton 22 24
15. Burnley 22 24
16. West Ham 21 22
17. Watford 22 22
18. Aston Villa 22 21
19. Bournemouth 22 20
20. Norwich City 22 14
Takımlar O P
1. Barcelona 19 40
2. Real Madrid 19 40
3. Atletico Madrid 19 35
4. Sevilla 19 35
5. Real Sociedad 19 31
6. Valencia 19 31
7. Getafe 19 30
8. Athletic Bilbao 19 29
9. Villarreal 19 28
10. Granada 19 27
11. Levante 19 26
12. Osasuna 19 24
13. Real Betis 19 24
14. Real Valladolid 19 21
15. Deportivo Alaves 19 20
16. Eibar 19 19
17. Celta de Vigo 19 15
18. Mallorca 19 15
19. Leganés 19 14
20. Espanyol 19 11
Günün Karikatürü Tümü