ÇAĞIN MESLEĞİ ÇAĞRI ELEMANI

Özel sektör yatırımlarını çağrı merkezine yoğunlaştırınca kalifiyeli eleman yetiştirilmesine yönelik eğitim programları hazırlanıyor.

Türkiye'de önümüzdeki süreçte en çok elemana ihtiyaç olacak alanlardan birisi çağrı merkezleri. Kamu, kurum ve kuruluşları ile kurumsal nitelikteki özel sektör firmalarının tercih ettiği çağrı merkezi hizmetleri için sadece büyükşehirlerde değil Anadolu kentlerinde de yatırımlar yapılıyor. Isparta'da da ilk özel çağrı merkezi yatırımı 112 Acil Çağrı Merkezi kampusu içerisinde gerçekleştiriliyor. Ankara merkezli Asist adlı şirket, Isparta'da Net32 ismiyle çağrı merkezi kuruyor. İlk etapta 250 kişiye iş imkanı sunulacak. Uzun vadede istihdamın 750'ye çıkması bekleniyor.

Özel sektör yatırımlarını çağrı merkezine yönlendirince kamu, kurum ve kuruluşlarında da buralarda çalışacak kişilere yönelik eğitim programları hazırlandı. Isparta Halk Eğitim Merkezi, çağrı merkezi elemanlığı kurs programı açtı. Kurs için müracaat çağrısına çıkan HEM'e kısa sürede 60 kişi başvurdu.

HEM Müdürü İhsan Arıcı, çağrı merkezlerinde çalışacakların eğitimine yönelik hazırlanan eğitim programı kapsamında 96, 136, 168 ve 544 saatlik kurslar planlandığını açıkladı. Arıcı, "96 saatlik kursumuz Alo 144 ve Alo 183 acil sağlık konularına yönelik faaliyet gösteren çağrı merkezleri için. 136 saatlik kursumuz İş-Kur hizmetlerine yönelik çağrı merkezi için, 168 saatlik kurmusuz SGK hizmelerine yönelik çağrılar için, 544 saatlik kursumuz ise çağrı merkezi elemanlığı için. Bu kurslarımıza kayıtlarımız şu an başlamış durumda. Yakın zaman içinde kurs programımızı başlatacağız" diye bilgi verdi.