haber32
banner77
28 Aralık 2012 Cuma 14:07
Havacılıkta devrim gibi karar
haber32

İç hatlarda ana merkez olarak kullanılan İstanbul Atatürk, İstanbul Sabiha Gökçen, İzmir Adnan Menderes, Ankara Esenboğa ve Antalya hava limanlarından uçuş hizmeti verilmeyen güzergahlara sefer başlatacak havayolu işletmelerine teşvik sistemi getirilecek.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), sivil havacılıktaki gelişmeler çerçevesinde uçuşların tüm ülkeye yayılması ve uçuş gerçekleştirilmeyen şehirlere sefer yapılması amacıyla yeni çalışma başlattı.

SHGM'den yapılan yazılı açıklamaya göre, SHGM tarafından hayata geçirilen düzenleme kapsamında, iç hatlarda ana merkez olarak kullanılan İstanbul Atatürk, İstanbul Sabiha Gökçen, İzmir Adnan Menderes, Ankara Esenboğa ve Antalya havalimanlarında uçuş hizmeti verilmeyen güzergahlara sefer başlatacak havayolu işletmelerine yönelik teşvik sistemi getirilecek.

2013 yılından itibaren uygulamaya konulacak düzenlemeyle ilgili SHGM tarafından genelge yayımlandı. Genelgede, havayolu işletmelerinin ana merkezlerden bazı şehirlere seferler düzenlemediği yolcuların varmak istedikleri noktaya aktarmalı olarak gitmek zorunda kaldıkları belirtilerek, yolcu talepleri, yolcu memnuniyeti ve hizmetin tüm ülkeye yayılması ilkeleri çerçevesinde uçuş hizmeti verilmeyen güzergahların teşvik edilmesi ihtiyacı ortaya çıktığı ifade edildi.

2003 yılından itibaren havacılıkta serbestleşme yönünde atılan adımlar ve hayata geçirilen projeler kapsamında iç hatlarda tarifeli hizmet veren havayolu sayısının 6'ya ulaştığının belirtildiği genelgede, bu havayolu işletmelerine yönelik teşviklerle bu hatların kullanılmasına ait usul ve şartlar belirlendi.

Buna göre, SHGM teşvik edilecek hatları her yılın Aralık ayında ilan edecek ve havayolu işletmeleri bu hatlara Ocak ayı içinde müracaat edebilecek. Havayollarının uçuş izin başvurusu yaptığı hatlarda, yaz tarife döneminde başlamak üzere haftalık en az 3 sefer düzenleyecek. Teşvik edilen hatlarda uçuş izni onaylanan havayolunun o hattı geliştirmesi ve sürdürebilmesi için en az 2 yıl süre verilecek ve bu süre zarfında söz konusu hatta başka bir havayoluna uçuş izni verilmeyecek.

Ayrıca iç hat uçuşların gelişmesine katkı sağlamak üzere teşvik edilen hatlarda sefer başlatan havayolu işletmelerine dış hatlarda gerçekleştireceği uçuşlar ve trafik hakkı tahsislerinde öncelik verilecek.

2013 yaz döneminde başlamak üzere, teşvik edilecek hatlar şunlardır:

''İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan; Adıyaman, Ağrı, Amasya (Merzifon), Denizli (Çardak), Gökçeada, Iğdır, Isparta (Süleyman Demirel), Kahramanmaraş, Nevşehir (Kapadokya), Muş, Siirt, Sinop, Uşak, Eskişehir (Anadolu)

haber32
Son Güncelleme: 00.00.0000 00:00
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
-- 2012-12-28 15:09:42

ölü doğdu yine. sabiha gökçen her yere uzak. ulaşım problem. yeşilköyde metro var büyük kolaylık.

Avatar
Objektif 2012-12-28 15:33:54

Isparta - İstanbul arası yapılacak karşılıklı uçak seferlerinin başlatılması Isparta, Burdur ve civar ilçeler için gerçekten çok yapıcı ve sevindirici bir gelişmedir. Ancak Seferlerin İstanbul'da hangi havalanına ve günün hangi saatlerinde gerçekleştiriliyor olması sürdürülebilirliği adına hayati önem taşır. Öncelikle Uçuşlar İstanbula günü birlik işlerini halletmek için gidenler için mesela ticari işleri, toplantılar, sağlık sebepleri yada günü birlik istanbul'a turizm amaçlı gidenler için yada vb ... seyahat etmesi gerekenler için sabah erken saatte Ispartadan İstanbul yönüne örneğin 06.00 - 08.00 saatleri arasında olmalı İstanbul'dan Isparta'ya dönüşler ise aynı gün geç saatlerde örneğin 22.00 den sonra olması uçuşların cazibesini arttıracaktır aynı zamanda İstanbulda Anadoludan giden insanların bir çoğunun Avrupa yakasına gidiyor olması "bunu otobüs firmalarının İstanbulun hangi tarafına daha çok bilet kestiklerinin istatistikleri ile aydınlatmak mümkündür" ve metro gibi harika bir ulaşım aracının havaalanıyla başlıyor olmasından dolayı uçuşların Avrupa yakasında bulunan Atatürk Havaalanına gerçekleştirilmesi Uçakların her zaman koltuklarının dolu olarak uçmasını sağlayacaktır. Bu durumda yapılacak hizmetin hedeflenen doğrultuda halka ulaşması hemde hava yolu şirketlerinin zararına olmaması adına da önemlidir.

Avatar
Öğrenci 2012-12-28 15:49:14

Sabiha Gökçenle olmaz o iş 3-5 sefer sonra uçaklar sadece pilotlarla hostesleri taşır. Biz yine Antalya Havalimanına kalırız.

Avatar
barbaros32 2012-12-28 17:51:24

kötünün iyisi şu vekilere birileri birşey desin ıspartayı köy yaptılar yazık ya uyan ıspartam memleketizin sizini kitlesel çıkaralım bu vekillerden bir şey olmaz

Avatar
İllede Atatürk Havalimanı 2012-12-28 18:25:17

Alsınlar başlarına çalsınlar sabiha gökçende milletin ne işi var dalga mı geçiyorlar

Sponsorlu Bağlantılar haber32 haber32
Isparta zayi kayıp ilanlarınız için 0246 223 67 06 Ehliyet, öğrenci kimliği kayıp ilanı vermek için Isparta Express Gazetesi

haber32