6 Mart 1930 tarihinde Atatürk’ün talimatı ile inşasına başlanan Isparta Tren İstasyonu’nun 8 yıldır kapalı tutulması bazı sorunları da beraberinde getiriyor.

6 Mart 1930 tarihinde Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün talimatı ile inşasına başlanan ve 25 Mart 1936’da Millî Şef İsmet İnönü tarafından hizmete açılan Isparta Tren İstasyonu’nun 8 yıldır kapalı tutulması bazı sorunları da beraberinde getiriyor.

‘GÜVENLİ ŞEHİR’ UNVANI GİDER, KALİTE LİGİ’NDEN DÜŞER

Isparta’da son yıllarda ölümle sonuçlanan trafik kazalarında korkunç artışlar var. Bunda demiryolu hattı kapalı olduğu için karayolunun yükünün artması da etken. Bir tehlike daha var. Yaşanabilir Kentler Ligi’nde Isparta ‘GÜVENLİK’ açısından (‘- trafikteki can kayıpları nedeniyle’) çok gerilere düşebilir. Bu da Yaşam Kalitesi Ligi’nde Türkiye 5’ncisi olan Isparta’yı çok gerilere itebilir. Bu da üniversiteyi tercihten yatırım kararına kadar hayatın her sürecini olumsuz yönde etkiler.

YİNE BAKIM…

24 Temmuz 2008 tarihinde, (‘- bakıma alınma’) kararı ile yolcu trafiğine kapatılan Isparta Tren İstasyonu için 25 Kasım’da ihale açılıyor. İhalede işin özeti şu: Bakım… Bir başka ifade ile Isparta’da 6 yıldır bakım yapılıyor. Isparta Tren İstasyonu damla damla şöyle kapatıldı: 4 Kasım 2004: Isparta- Burdur kapatıldı. 3 Mart 2008: Isparta- İzmir Göller Ekspresi yürürlükten kaldırıldı. 24 Temmuz 2008: Pamukkale Ekspresi (Isparta- İstanbul) kaldırıldı.

KORKUNÇ KAZALAR SÖNEN OCAKLAR

Isparta’da son yıllarda toplumu derinden sarsan ölümlü trafik kazaları meydana geliyor. Kazaların önemli bir dilimi toplu ölümlerle sonuçlanıyor. Bunda denetim eksikliği, yol hataları, sürücülerin ihmali, fazla para kazanma hırsı gibi faktörlerin yanı sıra karayolunun yükünün artması da etken.

Zira toplu ulaşımın ve yük taşımacılığının önemli bir hizmet sağlayıcısı olan Isparta Tren İstasyonu 28 Temmuz 2008 tarihinden bu yana kapalı. Isparta Tren İstasyonu’ndan ara ara yük taşımacılığı yapılsa da hizmete açık olduğu dönemlerdeki yoğunluk ve performans yok. Bu da karayollarının iş yükünü artıran bir faktör olarak karşımıza çıkıyor.

Şehirlerarası ulaşım için ise yakın bir tarihe kadar (‘- havayolu ulaşımının trafiğe açılış tarihi daha yeni’) tek alternatifin karayolu olması da yükü bir kat daha artıyor.

- 14 Eylül’de 13 kişinin ölümü; 33 kişinin yaralanması;

- 15 Ekim’de 4 kişinin hayatını kaybetmesi; 11 kişinin yaralanması;

- 25 Ekim’de 8’i üniversite öğrencisi 9 kişinin ölümü; 18 kişinin yaralanması

- Ve son olarak 31 Ekim’de çoğunluğu 17 tarım işçisinin ölümü; 28 kişinin yaralanması bu sorunu tekrar gündeme getirdi.

ISPARTA’YI BEKLEYEN TEHLİKE

Karayolunda bu kadar yoğunluklu can kaybı, sönen ocaklar yanı sıra Isparta’ya her açıdan NEGATİF gelişme olarak dönecek.

Zira GÜVENLİK zafiyeti oluşturacak

Bu da Isparta’nın Türkiye çapındaki Güvenli Ligi’nde yerini alt sıralara çekebilecek kadar olumsuz bir tablo çiziyor.

GÜVENLİK açısından olumsuz duruma düşmek, Süleyman Demirel Üniversitesi’nin tercih edilmesinden; yatırım yapmak isteyen grubun kararına kadar hayatın her alanını etkileyebilecek bir unsur

Zira sanayici, yatırım yapacağı noktada, kentte, bölgede ilk önce GÜVENLİK arar

GÜVENLİK PUANI düşük olan kentin diğer göstergeleri olumlu olsa dâhi yatırım yapmaktan vazgeçer

Aileler, çocuklarını güvenli kentlerin üniversitesine göndermek ister. Öğrencilerin üniversite tercihlerinde de GÜVENLİK çok önemli bir unsurdur.

YAŞAM KALİTESİ LİGİ’NDE İLK 5 SIRA’DAN DÜŞEBİLİRİZ

Karayollarında toplu cinayete kadar varan bu şok ölümler, Isparta’yı bir açıdan daha vurur.

Herkesin bilgisi olduğu üzere Isparta, Türkiye çapında; 81 Kent içerisinde YAŞAM KALİTESİ LİGİ’nde ilk 5 sırada yer alıyor.

Karayollarında bu kadar yıkım, Isparta’yı Yaşam Kalitesi Ligi’nde de aşağı çeker.

Zira Yaşam Kalitesi Ligi göstergeleri oluşturulurken önemli parametrelerden biri de TRAFİK ve YOL GÜVENLİĞİ…

BU İNANILMAZ BİR RAKAM: 8 KAZADA 101 KİŞİ ÖLDÜ

Isparta’da son yıllarda 8 kazada tam 101 kişi yaşamını yitirdi. Yine 8 kazada 182 kişi de yaralandı. Yaralananların önemli bir dilimi hayatlarının bundan sonraki bölümünü engelli olarak sürdürmek zorunda kalıyor.

ONUN İÇİN DEMİRYOLU ARTIK BİR AN ÖNCE AÇILMALIDIR

Tüm bu bilgiler ışığında Demiryolu Hattı’nın bir an önce trafiğe açılmasından başka yol yok.

Ancak, burada trajikomik gelişmeler var.

24 Temmuz 2008 yılından bu yana ‘bakımda’ olduğu için kapalı Tren İstasyonu’nda yeni (!) gelişme: Yine bakım yapılacak (mış) !...

Karar, Resmî Gazete’nin 1 Kasım 2014 Cumartesi tarihinde yayımlandı.

Bu bağlamda Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Isparta Tren İstasyonu’nun da aralarında olduğu hatlarda bakım çalışması yapılacak.

24 Temmuz 2008’de (‘- BAKIMA ALINDIĞI İÇİN’) kapatılan Isparta Tren İstasyonu’nda hâlâ bakım çalışmaları sürüyor.

Demiryolu kapalı

Dolayısıyla şehirlerarası yolcu ve yük taşımacılığı yükü artıyor

İnsanlarımız ise yollarda ölmeye devam ediyor

YOLLAR KAPALI:

6 Mart 1930 tarihinde Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün talimatı ile inşasına başlanan ve 25 Mart 1936’da Millî Şef İsmet İnönü tarafından hizmete açılan Isparta Tren İstasyonu adım adım şöyle kapatıldı:

ISPARTA- BURDUR:

- 4 Kasım 2004’te Isparta- Burdur Seferi kaldırıldı.

ISPARTA- İZMİR:

- 3 Mart 2008’de Göller Ekspresi kaldırıldı.

ISPARTA- İSTANBUL:

- 24 Temmuz 2008’de Pamukkale Ekspresi kaldırıldı.