Marmara, Ege’nin tamamı, İç Anadolu ile Karadeniz Bölgelerinin büyük bir bölümünü Akdeniz’e bağlayan yol güzergahında Isparta ve Burdur ayrımına doğru gelirken karayolu tabelaları dikkat çekiyor. Keçiborlu kavşağından Isparta ve Burdur ayrımının yapıldığı Gümüşgün Kavşağı’na kadar Karayolları Bölge Müdürlüğü tarafından dikilen 3 yol tabelasında ‘Antalya’ya Isparta’dan gidilmez’ yazıyor. Tabelada bu şekilde açık açık yazılmasa da turizm başkenti Antalya’ya gitmek isteyenler bu mesajı tıpkı bizim anladığımız gibi kolaylıkla anlayabiliyor. Zira Karayolu tabelalarında yapılan değişiklikle Antalya, Isparta güzergahından çıkarıldı.

ISPARTA GÜZERGAHINDA

ANTALYA’NIN ADI YOK

            Karayolları Antalya Bölge Müdürlüğü, yeni nüfus bilgilerinin de açıklanmasından sonra hizmet bölgesindeki karayolu tabelalarını değiştirdi. Isparta il sınırındaki Keçiborlu yolunda da kentlerin uzaklığını belirten km bilgilendirici tabelalarda değiştirildi. Isparta ve Burdur ayrım güzergahındaki bu yolda 3’er adet bilgilendirme tabelası takıldı. Tabelalarda ‘Isparta-Konya’, ‘Burdur-Antalya’ ve kaç kilometre olduğu bilgisi yazıldı. Isparta ve Burdur’un yol rekabetinin yaşandığı bu güzergahta daha önce ‘Isparta-Antalya (Doğu), Burdur-Antalya ( Batı) şeklinde bilgilendirme yazısı yazılırken şimdi Isparta tabelasından Antalya’nın isminin tamamen silinmesi dikkat çekici. Yeni tabelada sadece ‘Isparta-Konya’ yazılması adeta ‘Antalya’ya Isparta’dan gidilmez’ mesajı veriyor. Bu tabelanın Ege ve Marmara ile İç Anadolu ve Karadeniz’in büyük bölümünü Akdeniz’e bağlayan yolda Isparta güzergahının çıkmaz sokağa dönüşmesi, turistik değeri olan Dereboğazı Yolu’nun bypass olmasına neden olacağına kesin gözüyle bakılıyor.

BU AYIBA SON VERİN

            Bu konuya küçük bir karayolu tabelası değişikliği olarak da bakılmaması gerektiğine dikkat çekiliyor. Zira Ulaştırma Bakanlığı’nın hızlı tren, duble yollar gibi projelerin planlamasında bu durumu dikkate alacağı belirtiliyor. Bu durumda Dereboğazı yolu için duble yol projesinin hayal olabileceği belirtiliyor. Siyasilerin ve yetkililerin bu konuya biran önce parmak basıp, karayolu tabelasında Isparta’ya yapılan bu ayıba biran önce son verilmesi çağrısında bulunuyoruz.

İŞTE BÜYÜK RİSKLERİ:

‘DEREBOĞAZI DUBLE YOL

OLACAK KAPASİTEDE

TRAFİK AKIŞINA SAHİP

DEĞİL’ DENECEK

            Marmara, Ege ve İç Anadolu ile Karadeniz’in büyük bölümünü Akdeniz Bölgesi’ne bağlayan işte bu hatta, yön/ yol levhalarında Isparta’nın bypass edilmesi büyük riskleri de beraberinde getirecek.

            Akdeniz Haber Merkezi’nin derlediği bilgilere göre Karayolları Bölge Müdürlüğü, yakın bir zaman içerisinde Dereboğazı Yolu’nda trafik yoğunluğunu ölçmek için araç sayım çalışmalarına başlayacak.

            Bu yön/ yol levhalarında Isparta- Antalya ismi geçmediği için Dereboğazı Yolu tercih edilmeyecek.

            Böylelikle de Dereboğazı Yolu’nun araç trafik yoğunluğu oranı çok çok düşük çıkacak. Daha sonra da şu raporun çıkma tehlikesi çok büyük:

            “Dereboğazı Yolu’nda Duble Yol yatırımı için gerekli olan Araç Trafik Yoğunluğu Yoktur”

            Onun için Isparta’nın konuya çok duyarlı bir şekilde yaklaşması gerekiyor. Bu sadece basit bir yol/ yön levha değişikliği değil. Bu Isparta’ya çok büyük bir darbe vurur.