Kültür Sinemasında düzenlenen törene; Vali Vekili Niyazi Can, Garnizon Komutanı Mehmet Şahingöz ve eşi, Belediye Başkan Yardımcısı Adnan Taşdelen, Milli Eğitim Müdürü Tacettin Yılmaz, okul müdürleri, öğretmenler, öğrenciler çok sayıda davetlinin yanı sıra askeri erkan tam kadro katıldı.

      Programda,  Gazi Lisesi Sosyal Bilimler öğrencileri tarafından Mehmet Akif Ersoy şiirleri okunarak,  Ersoy’u anlatan bir slayt gösterimi yapıldı. Tören sonunda Milli Eğitim  Müdürlüğü tarafından düzenlenen şiir, resim ve kompozisyon yarışmasında dereceye giren öğrencilere ödülleri verildi.

     Dün olduğu gibi bugünde İstiklal Marşımızın ruhuna  ihtiyacımız vardır diyen Milli Eğitim Müdürü Tacettin Yılmaz, “İstiklal Marşı bu milletin eskimeyen bir mutakabat metnidir” dedi.

     Kurtuluş Savaşı devam ederken Yeni Türk Devletinin Milli Marşının belirlenmesi için yarış düzenlendiğini bu  yarış neticesine  Mehmet Akif  Ersoy’un yazdığı İstiklal Marşının T.B.M.M’de defalarca  okuduğunu söyleyen Yılmaz,  12 Mart 1921 yılında alkışlar arasında T.B.M.M tarafından “Milli Marşımız” olarak  kabul edildiğini kaydetti.

     Yılmaz açıklamasına şöyle  devam etti: “İstiklal Marşımızın kabul edilişinin 90. yıl dönümü. İstiklal Marşımız; ifade gücü ve derinliğiyle milletimizi birleştirici, direncimizi güçlendirici, maneviyatımızı kuvvetlendirici özellikler taşır.

     Milletimizin tüm hissiyatına tercüman olan İstiklal Marşımızın yazarı M. Akif Ersoy ile ilgili olarak;  kimi zaman bir hürriyet  aşığı, kimi zaman da heyecan ve galeyanları frenlemeye çalışan, his ve hevesle değil akıl ve mukame ile yürünmesi gerektiğini haykıran bir mürşit, mütareke ve İstiklal Marşı Mücadelesi döneminde ise esarete isyan eden, milleti uyanmaya ve davranmaya çağıran bir aksiyon adamı. Ancak Akif’in en büyük  meziyeti. Söylemi ile eyleminin örtüşmesi; yani sözleri  ile gözlerinin aynı  şeyi ifade etmesidir.

     Mehmet Akif, şair edebiyatçı, fen adamı, gazetece, eğitimci, mütercim, mütefekkir, vaiz ve nihayet milleti gerçek manada  temsil adan milletvekili idi, Araplara Arapça öğretecek kadar Arapça, bütün  bir Fars edebiyatına  aşina olacak kadar Fars edebiyatına  aşina olacak kadar  Farsça ve Fransız  edebiyatını  asli kaynaklarından okuyup anlayacak kadar Fransızca bilirdi. O zaten, Türkçenin üstadı idi. Pek çok değerle zenginleşen  ulusal varlığımız, ulusumuzun geleceği konusunda da önemli bir teminatımız. Bunun içine Akif’in özel bir yeri vardır düşünür olarak, bir kurtuluş Savaşı kahramanı olarak edebiyatçı olarak çok güzel bir yeri vardır.  Akif’in Safahatı’nda, o gün tanık olduğu sosyal meselelerle. Toplumsal meselelere ilişkin çok detaylı tablolar, sahneler, görmek mümkündür. “Kanayan bir yara gördüm mü yanar ta ciğerim, onu dindirmek için kamçı yerim çifti yerim, adam aldırma da geç-git diyemem, çiğnerim, hakkı tutar kaldırırım” diyen Akif, toplumun bütün meselelerine tanıklık etmiş ve bunu  eserlerinde yansıtmıştır. Dikkat çekici ve önemli olan şey, Safahat’ta zikredilen peç çok problemin aradan geçen, yaklaşık yüzyıla rağmen bugün, hala toplumumuzun çeşitli  biçimlerde  yaşadığı  sorunları olmaya devam etmesidir.

     Akif gerçekten bir Türk aydını arayışının profilinin son derce  önemli örneklerinden  birisidir. Daha  çok İstiklal Marşı ve Kurtuluş Savaşı’ndaki  kayıtlarıyla öne  çıkarılmış profilinin  yanında, bu boyutunun kavranılmasının da, bugün yeniden düşünülüp, tartışılmasının daha  anlamlı, daha yararlı olacağını düşünüyorum. Sadece eserleriyle değil. Hayatı ile bir  fazilet abidesi  halinde yükselen, büyük  feragatiyle bütün ömrünü  Türk Bayrağındaki hilalin şerefini  müdafaaya tahsis eden Akif’in arkasından kendi mısrası tekrar edilebilir: Bir hilal uğruna  ya rab ne güneşler batıyor”. Dün olduğu gibi bugünde  İstiklal Marşımızın ruhuna  ihtiyacımız var. Çünkü İstiklal Marşı bu milletin eskimeyen bir mutakabat metnidir. İstiklal Marşı Türk milletinin bağrında yanan bir özgürlük ateşidir. “Allan bu millete bir daha  İstiklal Marşı yazdırmasın” niyazıyla, rahmet ve minnet dileklerimle.

     Konuşmaların ardından İstiklal Marşı ve Mehmet Akif Ersoy’u Anma konulu yarışmalarda  dereceye giren öğrencilere  ödülleri verildi.

RESİM YARIŞMASINDA DERECEYE GİRENLER

ADI SOY ADI:                 DERECESİ            OKULU

BAŞAK DEMİR ALP       Birinci                   Merkez Anadolu Lisesi

ŞİİR YARIŞMASINDA  DERECEYE GİRENLER 

ADI SOY ADI          DERECESİ       OKULU

Cavidan Dinçer        Birinci                Ş. Karaağaç Anadolu İ.O

KOMPOZİSYON  YARIŞMASINDA DERECEYE GİRENLER

ADI SOY ADI     DERECESİ      OKULU

Şeyda Almaca      Birinci           Gelendost Çok Programlı Lisesi

MEKTUP YARIŞMASINDA DERECEYE GİRENLER

ADI SOY ADI        DERECESİ      OKULU

Seher Çakmak        Birinci               Mürşide Ermumcu And. Öğrt. Lisesi