Süleyman Demirel Fen Lisesi Bilim Günleri'nde sergilenen projeler oldukça dikkat çekici.

Süleyman Demirel Fen Lisesi Bilim Günleri'nde sergilenen projeler oldukça dikkat çekici. Pil dönüşümü, eğitim araçlarının öğrencilere psikolojik etkisi, kamuda çalışan öğretmen ile özel sektörde çalışan öğretmenin iş tatmini ile ginseng bitkisinin Türkiye'de yetiştirilebilirliğinin araştırılması ilginç projeler arasında.

 
            Süleyman Demirel Fen Lisesi, 4. Bilim Günleri dün başladı. 2 gün boyunca gerçekleştirilecek etkinliklerde TÜBİTAK yarışmalarına katılan projeler ile diğer projeler sergilendi. S.D Fen Lisesi Bilim Günleri açılışına AK Parti Isparta Milletvekili Süreyya Sadi Bilgiç, Milli Eğitim Müdürü İlyas Can, Sağlık Müdürü Dr. Mehmet Karakaya ile Okul Aile Birliği üyeleri, veliler ve öğretmenler katıldı. Birbirinden güzel ve ilginç yaratıcı projelerin sergilendiği bilim günleri organizasyonu için TÜBİTAK da 5000 TL destek verdi.

            Milletvekili Süreyya Sadi Bilgiç, açılış sonrasında öğrencilerin danışman öğretmenleri gözetiminde hazırladıkları projeler için oluşturulan stantları tek tek gezerek bilgiler aldı. Öğrencilerin projelerin ilgi ile dinleyen Milletvekili Bilgiç, "Türkiye'nin geleceğinden umutluyuz. Çünkü mucit gençlerimiz var. Her biri birbirinden kıymetli ve değerli olan projeleri önemsiyor ve destekliyoruz" dedi.

            Fen Lisesi öğrencilerinin hazırladığı projeler arasında dikkat çeken buluşlar ve araştırmalar var. Pil dönüşümü, eğitim araçlarının öğrencilere psikolojik etkisi, kamuda çalışan öğretmen ile özel sektörde çalışan öğretmenin iş tatmini ile ginseng bitkisinin Türkiye'de yetiştirilebilirliğinin araştırılması ilginç projeler arasında.

 Ginseng bitkisinin Türkiye'de yetiştirilebilirliğinin araştırılması: Türkiye'de yetiştirilemeyen, oldukça talep gören bir bitki. İlaçlarda, çaylarda ve tıbbi alanlarda kulanılan ginsengin pek çok faydasının olduğu bilinmekte. Ginseng uygun koşullar sağlandığında Türkiye'de de yetiştirilebilir.

Kamuda çalışan öğretmenler ile özel sektörde çalışan öğretmenlerin iş tatmini ve yaşam doyum düzeylerinin karşılaştırması: Araştırma bulgularından anlaşılacağı üzere kamudan çalışanların yaşam doyumları özele göre daha çok. Bu sonuç bize kamudan çalışan öğretmenlerin hayattan beklentilerine daha iyi ulaştıklarını göstermektedir.

 Pil Dönüşüm Teşvik Projesi: İnsanları ödülendiren ve böylece onları teşvik eden bir sistem ile Türkiye'de pil geri dönüşüm miktarının artırılması amaçlanıyor.

Okul binaları ile eğitim araç ve gereçlerinin öğrencilerin fizyolojik ve psikolojik gelişimine etkilerinin araştırılması: Çalışma sonucunad katılımcıların yüzde 45'ünün okul wc'leri çok sıkıştığındı kullandığı ya da hiç kullanmadığı ortaya çıkıyor. Uzun süreli idrarı tutmak ileri yaşlarda kronik böbrek yetmezliği, sistit, enfeksiyon ve ürineri sistem bozukluklarına neden olabilmektedir8. Bir diğer sonuc ise okul sıralarının belli standart ve ergonomiden uzak tek tip ve ebadlarda imal edildiği, öğrencilerin fiziksel gelişiminde ise anlamlı bir farka rastlanmıştır.

 
Isparta'da vakıf bilinci: Vakfın ne olduğu, İslamda ve Osmanlı'da vakfın tarihi gelişimi ve Isparta il merkezindeki vakıf eserlerini anlatarak, Isparta'da halen hizmet veren veya unutulmaya yüz tutan vakıf eserlerinin halk tarafından ne derecede bilindiğini araştırmak, elde edilen sonuçlar doğrultusunda vakıf eserlerinin tanıtılması ve bu eserlere sahip çıkılması bilincini aşılamak.