112 Acil Çağrı Merkezi 2009 yılında pilot il olarak Isparta'da başladı. 2021 yılında halen Polis İmdat hattını 155 olarak bilen vatandaşlar var. Emniyet teşkilatı Isparta'lı vatandaşları bilgilenme amaçlı polis araçlarına Polis İmdat 112 yazıları yazdırdı.

Ülkemizde farklı acil yardım çağrıları için (yangın, sağlık, güvenlik-asayiş)  hâlihazırda farklı hizmet numaraları kullanılırken, birden fazla olan acil çağrı numaralarının tek numara (112) altında toplanmasını sağlamak üzere 112 Acil Çağrı Merkezlerinin kurulum çalışmaları yapıldı.

112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi sayesinde;

Vatandaşların ve ülkemizde bulunan yabancıların acil çağrılar için birden fazla numara bilme zorunluluğu ortadan kalkmıştır.

Maliyet tasarrufu ve hizmette etkinlik sağlanmıştır.

İlgili kurumlar arasında koordinasyon ve işbirliği sağlanmıştır.

Tüm acil çağrılar kayıt altına alınmıştır.

Yabancı dil bilen personel istihdam edilmek suretiyle yabancıların hizmetten yararlanması mümkün hale gelmiştir.

İller arasında uygulama birliği sağlanmıştır.

Çağrı merkezlerinde kullanılan teknik sistemin tüm illerde aynı standart ve kalitede olması sağlanmıştır,

Çağrı merkezlerinde kullanılan coğrafi bilgi sistemleri sayesinde olay mahallinin tespiti kolaylaşmıştır,

Araç takip sistemi sayesinde araç ve ekiplerin sevk ve idaresi daha verimli hale gelmiştir,

Çağrıların karşılanmasından, ekiplerin olay yerine ulaşmasına kadar tüm veriler sistemde kaydedildiği için, istatistiksel olarak verimlilik ölçümü yapılabilmektedir,

Uluslararası standartlar ve gelişmelerin takip edilerek ülkemizdeki sisteme entegrasyonu sağlanmıştır.