MARMARAY
Marmaray, temelleri 2004 yılında atılan ve yapımı devam eden, Avrupa ve Asya yakasını İstanbul Boğazı'nın altından birleştirecek banliyö hattı iyileştirme projesidir. Adının ilham kaynağı olan Ankaray ve Bursaray'dan tamamen farklıdır. Zira Ankaray ve Bursaray birer metrodurlar. Marmaray ise Manş Denizi'ndeki Eurotunnel benzeri bir demiryolu projesidir. Bununla beraber İstanbul metrosuna bağlantıları vardır.
İnşaat tamamlandığında Marmaray'a bağlı hat
FİNANSMAN
Toplamda 2,5 milyar Euro'ya mal olacak projenin finansmanı büyük ölçüde Japon ve Alman yatırım bankalarınca sağlanmaktadır. Istanbul Boğazına 3.köprü yapılması halinde proje maliyetlerinin 567 milyon US Dolar olacağı hesaplanmaktadır.
ÖZELLİKLERİ
Marmaray projesi, Avrupa çıkışının Yenikapı'da olması sebebiyle trafik yükünü tarihi yarımada'nın dışına taşıyacak ve tarihi eserlerin korunmasına katkıda bulunacaktır. Marmaray sayesinde Boğaz geçişi 2 dakikaya inmekte ve Halkalı-Gebze arasındaki mesafenin 1 saat 50 dakikada alınması mümkün olmaktadır.
TEKNİK VERİLERİ
Toplam Hat Uzunluğu
Yüzeysel Metro Kesimi Uzunluğu
Yüzeydeki İstasyon Sayısı 37 adet
Tüp Tünel Kesimi Toplam Uzunluğu
Delme Tünel Uzunluğu
Batırma Tüp Tünel Uzunluğu
Aç Kapa Tünel Uzunluğu
Yeraltındaki İstasyon Sayısı 3 adet
İstasyon Boyu
Bir yöndeki yolcu sayısı 75.000 yolcu/saat/tek yön
Maksimum Eğim % 18
Maksimum Hız
Ticari Hız
Tren Sefer Sayısı 2-10 dakika
Araç Sayısı 440 (2015 Yılı)
"Bir Sonraki Konumuz Dünyanın En Yüksek Dağı Olan Everest Dağı.Everest, (Tibetçe Çomolungma, Nepalice Çonnolugma Sagramata), dünyanın en yüksek dağı. Himalayalarda, yaklaşık 28 derece kuzey enlemi ile 87 derece doğu boylamında, ÇinNepal sınırı üzerinde yer alır."