MİLLETVEKİLİ KURT, “EĞİRDİR GÖLÜ ÖZEL HÜKÜMLERİ”Nİ SADECE TARHAN’A  ANLATTI…

      Milletvekili KURT’un sözünü ettiği TOKAT MERASI’nı, gözümde canlandırabilmek için, “EĞİRDİR GÖLÜ KORUMA ALANLARI HARİTASI”ndan, bu Mera’nın yerini bulmaya çalışıyorum…TOKAT  MERASI; Akkeçili- Gençali- Büyükkabaca üçgeninde yer alıyor. HOYRAN GÖLÜ’nün Akkeçili’den Gençali’ye dek uzanan sahil bandı ve Büyükkabaca sınırına dek uzanan coğrafya,bakın neleri kapsıyor:



• Jeolojik Tabanlı Mutlak Koruma Alanı

• Sulak Alan Mutlak Koruma Bölgesi

• Sulak Alan Ekolojik Etkilenme Bölgesi

                                      ***

        Şimdi,sayın KURT diyor ki; TOKAT MERASI’nda hayvan otlatmak yasaklanıyor…Kırsal kesim insanımızın geçim kaynağı olan hayvancılığın baltalanması anlamına geliyordu bu getirilen yasak.

    …Ve bakın, EĞİRDİR GÖLÜ ÖZEL HÜKÜMLERİ’nde bu husus nasıl yer alıyordu: “ Bu alanda,(=Kısa mesafeli koruma alanı ) hayvancılık faaliyetlerine,yerleşik halkın zati ihtiyacını karşılamak amacıyla izin verilir. Sadece, zati ihtiyacı karşılayacak olan hayvan sayısına göre kontrollü otlatmaya izin verilir.”

         “…Jeolojik Tabanlı Mutlak Koruma Alanı’nda,hiçbir tarımsal faaliyete ve yeni yapılaşmaya izin verilmez….”

          Sayın KURT, Eğirdir Gölü Özel Hükümleri’nin, farklı disiplinlerce ve konunun uzmanlarınca enine-boyuna irdelenmesini istiyordu…Haksız da değildi…

                                          ***

            Göl Koruma Alanı, “Jeolojik tabanlı Mutlak Koruma Alanı” dışında,Gölün maksimum su seviyesinden itibaren 300 metre genişliğindeki alana deniyordu. Ve bu alanda; Piknik yapmak,plaj ve mesirelik alan oluşturmak, su alma noktasına 300 metreden daha yakın olan yerlerde izin verilmiyordu…

             …Ve yine bu alanda; yeni akaryakıt istasyonlarına izin verilmiyordu.Hiçbir madencilik faaliyetine, hiçbir sanayi kuruluşuna ve turizm tesisine  de izin yoktu…

              Bu alanda; yeni bir karayolu güzergahı oluşturulamayacaktı.Bu alanda,mevcut karayollarında yapılabilecek tadilat ve tamirat çalışmaları Bakanlık ve ilgili kurum ve kuruluşların görüşleri doğrultusunda uygulamaya geçilecekti…

                Eğirdir – Konya Duble Yolu’nu nasıl değerlendirmek gerekiyordu?...Milletvekili KURT,bu soruyu soruyor ve kafalardaki soru işaretlerinin aydınlatılmasını istiyordu…Akaryakıt İstasyonları, Karayolları güzergahlarında kurulmuyor muydu?... Eğirdir – Konya Duble Yolu; Yeni bir Karayolu oluyorsa, bu yol nasıl mümkündü?...”Eski yol” olarak adlandırılıyorsa, bu akaryakıt istasyonlarının durumu ne olacaktı?...Kafalarda beliren bu istifhamlar, nasıl giderilecekti?... Sayın KURT,bu soruları soruyordu doğal olarak…Ve haklıydı da sormakta…

                   Söz konusu Duble Yol yapımıyla, Eğirdir Su Ürünleri Araştırma Enstitüsü’nün idari binaları,Laboratuarları,Balık Havuzları yıkılacak,yola gidecekti…Yeni Enstitü,nerede konuşlanacaktı ve bu yeni durum,EĞİRDİR GÖLÜ ÖZEL HÜKÜMLERİ ile nasıl bağdaştırılacaktı?...

                                                                               DEVAM EDECEK…